Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eenvoudige dmx software

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eenvoudige dmx software

Hallo, ik ga over een tijdje een dmx to usb dongle kopen, wat is de makkelijkste software hiervoor? En hoe kun je een voorgeprogrammeerde scene nu goed combineren met een dj die live mixt? Bedankt!

wat is de makkelijkste software hiervoor?
    Dat ligt er aan hoeveel tijd je er zelf in wilt steken. Software als Sunlite is erg gebruiksvriendelijk en je hebt je lichtshow vrij snel ingesteld, maar kost aardig wat. Een dongle met Freestyler kost je niet veel, maar je moet er wel even goed induiken voor je weet waar alle opties en functies zitten en hoe je ze gebruikt. Het ligt dus met name aan het budget dat je er aan wilt uitgeven.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Dat ligt er aan hoeveel tijd je er zelf in wilt steken. Software als Sunlite is erg gebruiksvriendelijk en je hebt je lichtshow vrij snel ingesteld, maar kost aardig wat. Een dongle met Freestyler kost je niet veel, maar je moet er wel even goed induiken voor je weet waar alle opties en functies zitten en hoe je ze gebruikt. Het ligt dus met name aan het budget dat je er aan wilt uitgeven.
      Is er ook eenvoudige software waar geen speciale dongle voor nodig is? Dus waar ik bijv. gewn de dmx4all kan gebruiken,

Bedankt!

Comment

DMX4all is onder andere geschikt voor freestyler. Ik ga zelf ook deze combinatie gebruiken. Freestyler is overigens een gratis programma ;)

Comment

Als ik het zo lees zoek je niet de eenvoudigste in bediening maar eerder de goedkoopste.

Als je een heel goed programma met toffe mogelijkheden wil zou ik cuelux voor willen stellen.

Wil je heel goedkoop klaar zijn dan is een velleman kitje een optie. Deze kan eventueel ook draaien op martin lightjockey die je gratis kunt downloaden.
          Moet je dan wel wat in aanpassen maar werkt verder prima,

Wij hebben bijde hier 2x liggen ( velleman kitje uit de tijd dat er eigenlijk nog niet echt usb dongels waren )

Maar ik moet wel zeggen dat we maar wat blij zijn met cuelux. Een goed software gedeelte is toch wel degelijk heel belangrijk. Maar ik snap ook goed dat een starter niet altijd het budget heeft om in 1 keer iets echt fatsoenlijks te kopen. Dat had ik vroeger ook niet altijd.

Comment

Martin lightjockey op een velleman ? Dat gaat niet.
            Iaanpassen naar een manier waarop het wel gaat is verboden en eogenlijk gewoon diefstal. Tja dan kan je net zo goed ergens een avolites of gma jatten.

Freestyler maar ook chamsys werken gratis op een aantal dongles, mogenlijkheden gnoeg dus.

Comment

Vreemd bij ons functioneert het al jaren. De software word gratis aangeboden. Wij hebben alleen zelf een stukje van het programma herschreven. Toen stond het nog nergens op internet wat je móet herschrijven maar dat is ondertussen ookal verranderd

Comment

Working...
              X