Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX lichtshow

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DMX lichtshow

Hallo, ik wil graag voor een event een lichtshow maken. Er is een dj, maar hij gaat live mixen. Graag zou ik voor de sjiekste liedjes een scene willen maken met freestyler (in combinatie met een dmx dongle), maar ik vraag me af hoe ik de scene presies kan timen met het moment dat de dj begint met het draaien van dat specefiek liedje? Bedankt!

Hoe wordt dit meestal gedaan met house event's etc? Want als de dj live mixt is het toch moeilijk om daar een programma voor te maken met lichten?

Timecode programmeren is niet te doen met een live DJ. Bij Avolites hebben ze een mooi woord verzonnen voor live showtjes tikken: Busking
    Maak gewoon een stapel leuke cue's die je met een druk op de knop kunt oproepen. Verschillende chases, enkele bewegingen, specials zoals strobo's en blinders...
    Hierbij vind ik echte hardware knoppen (aka faders enz) onmisbaar...

Comment

zou het mogelijk zijn dat ik shortcuts maak? Dus nummer 1 is stroboscoop, 2 is rookmachine etc.? en werkt dit snel of zit er vertraging tussen?

En hoe kan het dan dat ze bijv. bij one van swedisch house maffia live altijd zo mooi kunnen timen met de flitsen etc :P

Comment

Precies.

Je zult dus een heleboel scene's, chase's en cue's moeten voorprogrameren.

Door bewegingen, kleuren, gobo's en dergelijken allemaal onder andere cue's en zo te zetten kun je heel veel combinatie's maken. Door deze op het moment van het draaien contenu aan te passen aan de dj krijg je de lichtshow waar iedereen op zit te wachten. Waarom dacht je anders dat er bij wat grotere klussen altijd een afzonderlijke lj aanwezig is. Als het zomaar op een knopje drukken is en het zal wel dan was er ook geen lj nodig.

Kortom als je een actuele lichtshow wil die constant bij je muziek past zul je toch echt flink moeten voor programmeren en deze programma's op het moment zelf weer op moeten roepen. Dit zal dus zoals je zelf al zegt behoorlijk intensief moeten gebeuren en ook zeker wat tijd en energie vragen.

Comment

Okejj, bedankt! Ik ben van plan er veel tijd en moeite in te stoppen haha. Maar wat ik me afvraag: als ik nu een chase maak, dus bijv. de movind heads die random bewegingen maken etc. en dat die chase zichzelf herhaalt etc. Maar kan ik als die afspeelt dan ineens op 1 drukken en dat hij stopt met het afspelen hiervan en meteen de moving heads de beweging maken die bij 1 hoort? In freestyler.
          Last edited by Susteren; Thursday-17-11-2011, 19:51.

Comment

Freestyler durf ik niet precies te zeggen. Ik werk zelf de afgelopen 2 jaar eigenlik alleen maar met cuelux. Dit kun je in ieder geval wel helemaal programeren zoals je het wil.

Comment

okejj, maar het volgende wil ik dus gaan doen:

Verschillende chases maken, en aan elke chase een shortcut verbinden.

Maar kan het volgende:

ik druk op 1 en een chase begint en die herhaalt zichzelf
              ik druk op 2 en chase 1 stopt met afspelen en chase 2 begint

met freestyler.

Comment

Dat staat standaard zo ingesteld naar mijn weten.

Comment

Working...
                X