Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraag over laser + spiegelbol

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over laser + spiegelbol

Ik weet dat je niet zomaar met lasers moet gaan kl*ten. Maar het leek me wel leuk om de laser in de huidige groupbuy te kopen, en daar dan 1 spiegelbol van 40 cm of 2 van 30 cm bij te nemen, en dan de laser daarop te richten. Maar moet ik dan bepaalde dingen doen, ik heb namelijk niet zoveel verstand van lasers. Of moet ik met zoiets een DMX gestuurde nemen? Iemand zei tegen mij dat alleen DMX gestuurde lasers een soort waaiers kunnen maken Is dat zo? want ik wil hem ook wel eens zonder de spiegelbol(len) gebruiken, en dan zou ik wel erg graag waaiers willen maken :D

Een lazer richten op een spiegelbol? uh uh

Als je een lazer koopt, koopt dan zeker een dmx gestuurde, een niet dmx gestuurde lazer is voor mij speelgoed.

Comment

Ja hoor wij richten onze laser ook wel eens over spiegelbollen. Gewoon 4 of 6 grote spieggelbollen plaatsen en hier geprogrammeerd overheen laten schieten. Voor ons verder geen dmx op een laser. Gewoon lekker ilda. Maar dit is niet van toepassing voor onze topic starter. Ook vind ik het vreemd dat je hier doet alsof dmx loos speelgoed is terwijl je zelf nog maar amper een idee hebt hoe je je eigen dmx effecten aan gaat sturen..

Dan de laser uit de groep buy. Deze laser geeft al een soort van effect wat je krijgt als je een laser op een spiegelbol zou richten. Heel veel dunne losse stralen dus.

Als je waaiers en tunnels wilt zul je toch naar een andere moeten gaan kijken.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
        Ook vind ik het vreemd dat je hier doet alsof dmx loos speelgoed is terwijl je zelf nog maar amper een idee hebt hoe je je eigen dmx effecten aan gaat sturen..

Ik kom er eerlijk voor uit dat ik niets ken van dmx en het aansturen van licht en dat heb ik al meermaals gepost, Voor mij persoonlijk zijn lichteffecten zonder dmx speelgoed dat is mijn mening. Dat gaat zijn eigen weg, dat flikkert wat maar daar stopt het ook bij, goed voor op een slaapkamer maar toch niet om te gebruiken bij een drive in. Zoals ik al zei heb ik nul ervaring met met dmx en het sturen van licht en ik hoop het ooit te leren, want zolang ik dit niet beheers trek ik er niet op uit met mijn drive in, en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om lichten te gebruiken zonder sturing (waarom geef ik anders mijn lichten zonder dmx gratis weg)

Lazers richten op een spiegelbol heb ik nog van gehoord, let op! ik zeg niet dat het niet mooi kan zijn want ik heb het nog nooit gezien, maar ik vind het vreemd.
        Last edited by Mol; Saturday-19-11-2011, 02:37.

Comment

Helemaal niet vreemd, kijk hier maar eens hoe ze een paar lasertjes op zon 2000 spiegelbolletjes knallen, mooi effect hoor! http://www.youtube.com/watch?v=wT5T-...e_gdata_player

Comment

Originally posted by nijst001 View Post
            Helemaal niet vreemd, kijk hier maar eens hoe ze een paar lasertjes op zon 2000 spiegelbolletjes knallen, mooi effect hoor! http://www.youtube.com/watch?v=wT5T-...e_gdata_player
            Kijk, zoiets wilde ik ook, maar dan wat kleinschaliger ;)

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post

Dan de laser uit de groep buy. Deze laser geeft al een soort van effect wat je krijgt als je een laser op een spiegelbol zou richten. Heel veel dunne losse stralen dus.

Als je waaiers en tunnels wilt zul je toch naar een andere moeten gaan kijken.
              Zoals deze? Leuk prijsje, en voor ietsje meer kan ook deze denk ik?

EDIT: sorry voor dubbelpost, ik bedacht het pas toen ik het bericht al had verstuurd
              Last edited by Guest; Saturday-19-11-2011, 09:36.

Comment

De Beamz Vesta levert in principe al het effect dat je zou krijgen als je een laser op een spiegelbol projecteert. Dus de duizenden puntjes die de ruimte in schijnen.

Een laser projecteren op een spiegelbol is in principe niet verkeerd, voornamelijk omdat je stralen toch continu in beweging zijn en het nog steeds geen geconcentreerde bundel is. Met een ITA01, 02 of 04 kun je het effect wel bereiken, zorg dan wel dat je de laser goed richt en dat je de figuren wat kleiner maakt.

Comment

Originally posted by Rick View Post

Een laser projecteren op een spiegelbol is in principe niet verkeerd, voornamelijk omdat je stralen toch continu in beweging zijn en het nog steeds geen geconcentreerde bundel is. Met een ITA01, 02 of 04 kun je het effect wel bereiken, zorg dan wel dat je de laser goed richt en dat je de figuren wat kleiner maakt.
                  Inderdaat|
                  Ik heb het oude model van de bax RGY laser en persoonlijk vind ik het maar niets :| want hij is verschikkelijk onstabiel en het geel is geen geel, het is meer lichtgroen.
                  maar nu heb ik het over de oude serie zoals ik al zei, mischien is de nieuwe serie een stuk beter.

Ik zou eerder voor deze laser gaan: http://www.bax-shop.nl/lasers/laserw...t-details.html
                  De laser is niet DMX aanstuurbaar maar heeft een felle outpute en ik vind dat de laser redelijk stabiel is en al helemaal voor de prijs. (namelijk een keertje gezien bij een vriend van me)

Wat ik je het beste aan kan raden is gewoon naar de showroom gaan een keertje. :mrgreen:

Comment

Originally posted by BL Systems View Post
                    Inderdaat|

Ik zou eerder voor deze laser gaan: http://www.bax-shop.nl/lasers/laserw...t-details.html
                    De laser is niet DMX aanstuurbaar maar heeft een felle outpute en ik vind dat de laser redelijk stabiel is en al helemaal voor de prijs. (namelijk een keertje gezien bij een vriend van me)
                    Het is nu niet zo erg als ie niet DMX bestuurbaar is, aangezien ik geen reusachtige lichtshow wil geven, maar ik wil wel graag DMX erop hebben, voor later, dat ik dan niet weer een laser moet kopen - omdat ie niet DMX gestuurd is -

Comment

Om je figuren toch een beetje goed aan te kunnen sturen (en de laser ook op afstand te kunnen activeren) is DMX toch best handig. Dan kun je ook experimenteren met verschillende figuren voor verschillende effecten.

Comment

Working...
                      X