Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke lichttafel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke lichttafel

hallo,

ik ben 17 jaar en ben sinds 2 jaar bezig met het verlichten van bandjes, musicals en feestjes.
    ik heb in die 2 jaar al aardig wat verlichting gekocht, ik mis alleen nog een goede lichttafel.
    hebben jullie misschien suggesties?

hier even een lijstje van wat ik tot nu toe heb aan licht, en er dus in iedergeval mee aan moet kunnen sturen:

6x showtec phantom 250 spot (250 watt msd)
    8x 4-bar par 56
    2x 4-bar par 64
    2x strobe 1500watt
    4x actieve sunstrip
    10x fresnell 0,5 KW
    4x PC 1 KW
    2x 4-bar led par 56
    10x led par 56 floorspot
    1x spiegelbol 50cm
    2x pinspot
    43 meter truss
    4x 3-weg hoeken
    3x mvb te034
    1x daslight dmx software
    1x 22" touchscreen tbv daslight software
    1x showtec light-8 pro
    1x showtec showmaster 48

div. dimmers, bekabeling, krachtverdelers, flightcases, haken/klemmen enz,

het budget niet heel groot en is ongeveer €1500

alvast bedankt!

Ik zocht ook een sturing en kreeg rick raad me dit aan.

Originally posted by Rick View Post
    Sinds kort hebben we dit voordeelpakket in de shop staan; Sunlite Suite 2 + Elation Midicon DMX Systeem

Dit is eigenlijk een softwarematige lichtsturing, die je eenvoudig met knoppen kunt bedienen.

Je hebt dus in principe een soort uitgebreid schakelpaneel voor je neus tijdens het draaien, waarmee je eenvoudig programma's kunt laten wisselen enz.

Comment

Het is veel spul door elkaar, dan zou ik sowieso al meer richting de software gaan. Koppel je de MIDICON er aan, dan heb je een erg krachtige combinatie in bezit met de looks & feel van een lichttafel, maar met het programmeer- en bedienings-gemak van software.

Comment

Voor zo'n hoeveelheid (divers) licht lijkt me inderdaad een software sturing de beste optie als je naar je budget kijkt.

Echter vindt ik je budget wel erg laag als je een lichttafel zou willen voor dit alles. Dan zou ik toch al naar avolites oid gaan kijken

Comment

het zijn wel veel lampen maar ik gebruik ze eigenlijk bijna nooit allemaal tegelijk op 1 klus.
          bedankt voor de tip, ik gebruik nu daslight software, weet iemand of dit vergelijkbaar is met sunlight. een groot voorddel vind ik dat er bij deze sunlite software een midicontroller zit. dit vind ik toch altijd wat prettiger voor de conventionele verlichting.
          ik heb helaas op dit moment geen budget voor bijvoorbeels een avolites :(

Comment

Als je gebruik maakt van een simpele MIDI controller ( beste is combinatie van meerdere) en vervolgens goed triggerd kom je echt ver met daslight. Als ik jouw was zou ik DVC3 afwachten en dan gaan voor: een midicon, Behringer bcr-2000 en een iconen istage en vervolgens gebruik maken van het touchscreen mbv daslight virtual screen (blauwe pc schermpje in DVC) en Dit vervolgens goed programmeren. Mijn mening. En als je wil kan je je showmaster er ook nog wel bij gebruiken tbv front etc.

Comment

Ik ben niet 100% thuis in de licht controllers maar is het niet handig om een chamsys tefel te nemen of een avolites?
              ik heb wel eens met een ''voorgeprogameerde'' avolite mogen draaien, werkt heel makkelijk en simpel.
              Maar of het ook zo gaat met het progameren ervan weet ik niet zo, en het is ook een aardig prijskaartje wat er aan hangt. :oops:

groetjes bram.

Comment

Met software bandjes en musicals belichten is naar mijn mening een not-done. Software is leuk voor feestjes, maar bij andere dingen mist het toch de 'feeling'. Dit is natuurlijk wel mijn mening, en zal voor iedereen verschillen.

Kijk eens naar tweedehands tafels van de bekende merken. Kijk eens naar MA-Lighting, Zero 88 of Avolites. Ze hebben alle drie kwalitatief goede tafels. Ik denk dat de MA ScanCommander, of de Zero 88 Fat Frog prima tafels voor je zouden zijn. Ik werk zelf met de Zero 88 Fat Frog, wat ik een erg makkelijke en praktische tafel vind.

Nogmaals, het is allemaal zo verschillend per persoon. Ga gewoon eens kijken of je een aantal dingen kan uitproberen. :)

Comment

Werk zelf met Gma 1, 2 en Avolites pearl 2008 en een avo expert (titan) met touchwing..
                  Allemaal mooie tafels, maar niet in het budget.. tevens is de expert nog lang niet goed doorontwikkeld (heb er al vele vastlopers mee gehad)..

Wat Mirabilandia zegt... is onzin!
                  Mijn eigen systeem is een sunlite systeem, ingebouwd in een case en heb er een BCF2000 aan hangen..
                  Werkt perfect, ik doe er zo'n 50 band klussen per jaar mee... en lach iedereen uit.

Een Scancommander wil je niet.. zijn oud, vaak afgeragd en een verouderde manier van programmeren.. (geen matrix ondersteuningen etc).
                  Een fat frog is al helemaal een vervelend systeem..als je "echte" tafels gewend bent.
                  En naar mijn mening niet bedoeld voor bewegend licht..

Een Chamsys is een mooi alternatief volgens velen, heb hier weinig ervaring mee.. maar wat ik zo hoor van collega's.. zijn ze prima..
                  Maar ook die valt buiten het budget!

Ik zal lekker voor Sunlite gaan i.c.m. een bcf2000 of een midicon..
                  je lacht iedereen uit.. werkt live ook prima.. maar kost niet veel.
                  (mijn case incl.dongle, lade, bcf2000, dmx booster/splitter, 22" touchscreen en laptop koste me nog geen 1400,-)
                  (Kom je collega's tegen.. die verdienen een paar tientjes meer incl. eigen tafel..
                  maar die werken eerst 3 jaar voordat ze hun tafel hebben terugverdiend...
                  (is maar net wat je wilt..)

Dashlight en Martin lightjockey vallen bij mij ook af.. aangezien live ingrijpen een stuk minder gemakkelijk gaat dan bij Sunlite.

Comment

bedankt voor de duidelijke uitleg, ik denk dat ik de sunlite software en dongel maar is ga aanschaffen... dit lijkt me de goedkoopste en beste oplossing voor mij, aangezien ik al een touchscreen en laptop heb.

Comment

Working...
                    X