Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 rookmachines samenvoegen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 rookmachines samenvoegen

Ik heb hier 2 rookmachines staan.

De eerste is een 700 watt fazer met de welbekende afstandbediening met timer functie enz. eentje met draad dus.
    Fijn machinetje, nooit geen moeite mee.
    Merk zou ik eerlijk gezegd niet weten, ooit is via marktplaats overgenomen.
    Lijkt op een namaak (China spul of zo) van de fazer van antari (weet zo het type even niet)

De tweede is een dmx gestuurde 1500 watt verticale rookmachine van Ibiza light.
    Deze is ook via marktplaats aangekocht.
    Het geval wil dat na 2x gebruiken deze rookmachine er de brui aan heeft gegeven.

Dit lijkt hem te zitten in de stuurprint van de machine, want hij warmt niet op, ontvangt geen enkel dmx signaal (verschillende controllers geprobeerd)
    Maar de schakelaar geeft wel aan dat hij stroom krijgt (Lampje in de schakelaar gaat branden.)
    Als iemand nog zou weten waar het aan ligt hoor ik het graag.

Maar dat ter zeiden.
    Ik zat me nu af te vragen, is het mogelijk dat ik mijn 700 watt fazertje ombouw tot een dmx gestuurde fazer.

Helemaal mooi zou zijn als de 700 watt pomp vervangen zou kunnen worden door de 1500 watt pomp uit de andere machine.
    Maar dit is niet persee nodig.
    Waarschijnlijk zal er dan ook een grotere blower in moeten maar dat is geen punt.

Dus iemand ervaring of tips?
    die zijn van harte welkom;)

Heb enige elektro technische kennis dus dat is geen probleem.
    Last edited by Schouten.stage.Facilities; Monday-21-11-2011, 16:55.

Ik denk dat het goedkoper is om gewoon een nieuwe dmx rookmachine te kopen.

Comment

Om even je wat punten door te nemen.

Je hebt geen 1500 watt pomp maar een om en na bij 1500 watt verwarmingselement. Dus dat je rookmachine meer kan geven zit hem vooral in het verwarmingselement. Niet echt in de pomp.

Je geeft al aan dat waarschijnlijk een probleem zit in het sturings gedeelte van de dmx machine. Dus als je het dmx / stuur gedeelte eruit haalt en in de 700 watt fazer gaat stoppen zul je daar de zelfde problemen ondervinden.

Daarnaast zit je met het probleem dat de sensors van de 1500 watt machine niet zeker de zelfde zijn als die in de fazer. Ga je dus dingen overzetten dan nog gaat het hoogstwaarschijnlijk niet werken omdat de gemeten waarde's niet overeen komen met de waarde's die het stuurmechanisme wil hebben.

Kortom gaat niet werken zonde van je tijd en eventueel geld voor onderdelen.

Comment

Oke dat samenvoegen gaat dus niet, maar wat ik bedoelde met stuurprint is niet de dmx print, maar de print die alles samenvoegd, dus waar de dmx print weer op zit, en de aansturing van de pomp, en de heater etc.

Ik heb hem maar weer even opengeschroeft.

Nu viel mijn oog op een witte draad, niet zon ge-isoleerde zegmaar, maar een dun wit draadje, dat loopt vanaf een printje onderop de machine.
        Deze draad ligt dus los in de rookmachine, het is geen aarde, maar wat is het wel?

Hoort deze ergens in te zitten, of hoort hij los te zitten(wat me nogal onwaarschijnlijk lijkt)?

Ik hoor graag van jullie, want als het enkel een losse draad is scheelt me dat een heleboel gedoe

Ik heb trouwens nog even het typenummer opgezocht:
        lsmm-1500 watt van ibiza light, made in china voor ltc.

Dat is de info die op het type plaatje staat.

Hoop dat jullie me kunnen helpen

Comment

Working...
        X