Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scans herkennen alleen pan/tilt, hoe kan dit.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Scans herkennen alleen pan/tilt, hoe kan dit.

Beste mensen,

ik heb een tijdje geleden voor een heel mooi prijsje 8 martin mx1 scans op de kop kunnen tikken. maar nu heb ik hier een eenvoudig dmx tafeltje bij gekocht,
    namelijk : Showtec Scanmaster 16/2, nu ben ik er net aan begonnen met weinig verstand van zaken, maar nu heb ik alleen op 3 en 4 de pan/tilt en op 5 de snelheid daarvan, verder krijg ik er geen licht, kleur, gobo, of strobe uit.
    weet iemand misschien waar dit aan ligt. ik hoop het.

mvg Bram vd elzen

Doen ze het stand-alone wel?

Comment

bedoel je de stand alone modus, als je er zegmaar geen tafeltje aan hebt hangen ?
      ja dan doen ze het gewoon, maar dan is het een beetje te veel wapper de wapper, dus daarom heb ik er voor gekozen een simpel tafeltje aan te schaffen.

Comment

Ik weet van de oudere martin effecten dat deze bij de dmx de polen 2 en 3 omgewisseld heeft zitten. Probeer dit eens om te draaien. Wij hadden het zelfde met onze vr8 scans van abstract.
        Last edited by ronennieshow; Wednesday-23-11-2011, 15:19.

Comment

jij bedoelt in de DMX kabel ?

Comment

Dan zou je aan één kant van de XLR plug pin 2 en 3 moeten omdraaien.

Als je een beetje handig bent en een stukje kabel + XLR male en female hebt liggen, zou je even snel een verloopje kunnen bakken om te testen. :)

Comment

oke, zal is proberen, fkes een oud dap kabeltje uit elkaar hale.

Comment

volgesmij is dit niet het probleem, ik weet niet of je met zo'n showtec tafeltje alle scans kunt besturen, maar het lijkt gewoon dat dat tafeltje en de scan elkaar niet begrijpen zegmaar,

Comment

Dit kan het probleem inderdaad niet zijn want als je die 2 omdraait heb je absoluut geen signaal. Probeer eens meerdere kanalen (dus niet de pan en tilt) open te zetten. Het kan goed zijn dat deze.examen zowel een dimmer als shutter hebben. Je zou trouwens ook iets moeten horen als je een van de schuiven beweegt

Comment

ik ben er uit, heb nu op fader :
                    1 : dimmer + strobe
                    2 : niks
                    3 : gobo / kleur
                    4 : pan
                    5 : tilt
                    6 : snelheid pan/tilt

ik vind het niet helemaal handig dat de dimmer en strobe allebij op kanaal 1 zitten.
                    is het mogelijk dat ik fader 1 ga gebruiken als dimmer van 0 tot 100
                    en fader 2 (die nu leeg is) de strobe van langzaam tot snel.
                    weet iemand of dit zou kunnen ? Ik hoor het graag.

Comment

Dat is niet mogelijk.

Comment

inderdaad niet mogelijk, dat zit ingebakken in de programmatie van de scan zelf

Comment

De scans zelf kun je de volgorde en zo niet verranderen. Maar en nu komt het.

Met bepaalde software ( cuelux ) kun je faders zelf toewijzen aan functie's en hier ook een maximaal stand aangeven. Dus stel je kunt met je kanaal 1 met 80% open 100% licht zonder strobo uit je scan halen. Dan kan je dit dus in je dmx software instellen dat 80% van het dmx kanaal 100% is op je fader. Doe dit zelfde met een minimum van je dmx kanaal voor de strobo en rec deze op kanaal 2 en klaar.

Dus de scan kun je zelf niet verranederen. Deze dmx kanalen zijn vaste gegevens. Maar met software is er wel een heleboel mogelijk. Maar dit verschilt dan natuurlijk wel weer per soort software.

Comment

Working...
                          X