Announcement

Collapse
No announcement yet.

Es-100G Laser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Es-100G Laser

hallo,

Ik heb een aantal weken geleden de Es-100G laser aangeschaft, maar nu kwam ik erachter dat de vormen in stappen gaan. Bijvoorbeeld een horizontale balk van boven naar beneden gaat traps. niet heel erg, maar wel jammer.

Nu zag ik op Youtube meerdere filmpjes van de Es-100G waar de lijnen vloeiend van boven naar beneden gaan. Is dit dan wel dezelfde laser, of komt het door mijn software/laser?

Ik stuur de laser aan via DMX Lumidesk
    http://www.bax-shop.nl/dmx-software/...t-details.html

Filmpje:
    http://www.youtube.com/watch?v=EChRW...eature=related

Tweede vraag:
    Als ik met dmx alleen een stip projecteer en deze gewoon stil laat staan, gaat deze af en toe heen en weer. Het lijkt wel alsof hij stoort door iets. wel een eind terminal op de dmx out gezet.

Max
    Last edited by maxxam1990; Friday-25-11-2011, 01:16.

De ES-100g blijft een lasertje die het meer moet hebben van zijn mid-air projectie (de waaiers die je met een beetje rook ziet e.d.) dan van zijn projectie op muren en plafonds, daar is de prijs ook naar. ;)

Hij heeft geen supersnelle stappenmotoren, dus je zult altijd de figuren een beetje trapsgewijs zien bewegen. In de muziekgestuurde modus zal dat iets geleidelijker gaan omdat hij dan sneller figuren afwisselt.

Als ik met dmx alleen een stip projecteer en deze gewoon stil laat staan, gaat deze af en toe heen en weer.
    Is ook niet de bedoeling van deze laser, dus niet doen. Wanneer je een geconcentreerde bundel de lucht in schiet en hij komt in je oog, dan kan de bundel in je netvlies inbranden, wat gezichtsverlies tot gevolg heeft. En dat kan dus ook als je hem in je publiek projecteert! Bewegende stralen zijn minder erg, maar moet je nog steeds mee oppassen. De laser heeft dan namelijk niet de tijd om in te branden omdat hij continu in beweging is, plus de raakkans is kleiner.
    Dat die punt af en toe trilt, komt door de verversing van het DMX-signaal, het is mogelijk dat de print die heel af en toe even 'mist', waardoor hij zichzelf even moet herstellen.

Comment

Psssst,
      ik weet de dmx waarden waarvoor de laser een stip projecteert zonder storen. Hij is alleen niet recht vooruit maar schuin naar linksonder. Vanmiddag ga ik de waarden voor je opzoeken!

Comment

Oke duidelijk, welke laser zou wel geschikt zijn om mooie vloeiende waaiers weer te geven? En die te besturen is met DMX? Of moet ik dan echt overstappen naar ILDA?

Comment

Het beste effect bereik je inderdaad met een laser die erg snelle stappenmotoren heeft (hoe meer pps, hoe sneller en vloeiender de bewegingen) en die je met ILDA aanstuurt (zodat je je eigen figuren kunt maken en afstemmen). Maar dan moet je ook in een veel hogere prijsklasse gaan denken.

Voor echt vloeiende bewegingen moet je denken aan een laser met een scanset van minimaal 20 kpps (20.000 pps).

Overigens zijn veel lasers zowel via DMX als ILDA aan te sturen, dus je zou hem dan eerst met DMX kunnen aansturen, om later via ILDA te werken.
          Last edited by Rick; Monday-28-11-2011, 15:11.

Comment

Originally posted by Rick View Post
            Overigens zijn veel lasers zowel via DMX als ILDA aan te sturen, dus je zou hem dan eerst met ILDA kunnen aansturen, om later via ILDA te werken.
            Ik denk dat je bedoel dat je hem eerst met DMX kan aansturen, om later via ILDA te werken. ;)

Comment

Oeps! Maandag...

Maar dat bedoelde ik ja. ;)

Comment

Working...
              X