Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginner in de laserwereld

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ronennieshow View Post
    Ik kan eigenlijk gewoon alles met ishow wat nagenoeg elke andere ilda lasersoftware kan.

Dus ik weet niet of je er wel eens een paar keer mee gewerkt hebt anders ben ik benieuwd waar jij beperkingen ondervond.

Wij gebruiken het namelijk al jaren zonder problemen of echte beperkingen te ondervinden.
    Ik zeg ook niet dat het slecht is maar je groeit er al gauw uit qua mogelijkheden van de software. want het is gewoon een soort van beginners software.

Daarom zou ik voor laserworld of pangolin gaan.

Comment

Daarom vraag ik ook wat je mist. Waar loop je tegenaan? Als er dus echt dingen zijn die we missen is het voor ons misschien ook interessant. Maar dan heb ik dus wel duidelijke argumenten nodig. Zeggen dat het beginners software is maar verder niets van want .......

Daar word ik niets wijzer van. Ik wil dan ook graag weten waarom.

Comment

Ik was het na een keer(test in de winkel) al helemaal beu. Er valt zo weinig in te leren vind ik. dat is mijn mening.

Comment

Dus echte gebruikers ervaring is er niet? Wij kunnen naar mijn idee eigenlijk alles met onze ishow. Simpel en snel een showtje of wat tekst maar we kunnen ook complete shows zelf maken of zelfs eigen afbeeldingen er in zetten. Daarom hoopte ik dat je oordeelde met echte gebruikers ervaring. Ik was dus eigenlijk wel benieuwd wat we misten wat er meer zou kunnen.

Een keer in een winkel noem ik nu niet echte gebruikers ervaring. Maar waar werk je nu zelf wel mee en waarom juist die software. Dit mis ik nu telkens een beetje.

Comment

Heren, we houden het wel gezellig he:p;)

IShow is geen mogelijkheid voor mij, ivm 32 bit, ik laat m'n systemen liever niet op 32 bit draaien als hij beter werkt op 64 bit:)

Comment

Als er weinig te ontdekken is lijkt mij het juist overzichtelijk en handig. Dan kun je alle opties gebruiken en niet later denken van oh, kon dat ook?

Maar..... Back ontopic!

Comment

Het is niet vals bedoeld of zo maar baal er gewoon een beetje van dat iemand dingen gaat roepen omdat hij die toevallig ergens een keer gezien heeft.

Wij hebben namelijk ook intresse in nieuwe / andere producten. Deze moeten dan wel wat extra's bieden / meer kunnen. Hier hoopte ik stiekem ook een beetje op. Maar krijg ik dus niet echt een duidelijk antwoord op.

Wat nog iets is voor jou misschien. Ik weet niet of je de laptop tegelijk voor zowel een laser als andere software wil gebruiken. Misschien is het dan een idee om ergens een goedkoop onky donky laptopje uit de heg te trekken ( lees hier marktplaats ) Ik kan je namelijk zeggen dat als je bijvoorbeeld zowel licht als geluid tegelijk wil doen een extra laptop of pc echt super veel fijner werkt. Je hebt dan veel meer overzicht en kunt dan dus ook sneller dingen zien en aanpassen.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                  Dus echte gebruikers ervaring is er niet? Wij kunnen naar mijn idee eigenlijk alles met onze ishow. Simpel en snel een showtje of wat tekst maar we kunnen ook complete shows zelf maken of zelfs eigen afbeeldingen er in zetten. Daarom hoopte ik dat je oordeelde met echte gebruikers ervaring. Ik was dus eigenlijk wel benieuwd wat we misten wat er meer zou kunnen.

Een keer in een winkel noem ik nu niet echte gebruikers ervaring. Maar waar werk je nu zelf wel mee en waarom juist die software. Dit mis ik nu telkens een beetje.
                  Ik ben nu op een programma aan het wachten voor mijn nieuwe laser. Maar mij is verteld dat het na kerst uitkomt.
                  Nu gebruik ik niks want heb nu nog geen lasers met ilda.

Comment

Het grote voordeel van Pangolin is, we hebben in de buurt een Nederlandse vertegenwoordiger zitten waar je terecht kunt met al je vragen. Met iShow zul je alle dingen zelf grotendeels moeten uitzoeken, of hopen dat er iemand op internet is die je vragen kan én wil beantwoorden...

Ook bij Showeditor is het mogelijk vragen te stellen aan de ontwikkelaar (loopt via Laserworld), maar dan zul je wel wat Engels moeten kunnen spreken.

Je investeert dus niet alleen in de software, maar ook in een stukje serviceverlening en ondersteuning. En zeker wanneer je een beginner in het vak bent en graag een adres wil hebben waar je terecht kunt met specifieke vragen, is dat toch makkelijk.

Comment

Even een update, en meteen een kleine vraag

Sinds afgelopen donderdag heb ik Pangolin Quickshow 2.0
                      Deze software heb ik in de showroom van Bax Shop zien draaien, en even gekeken wat er allemaal kon

Nou heb ik alleen dat mijn laser heel snel gaat flitsen, dus eigenlijk het patroon niet aan kan
                      Ik kan zo snel niets vinden bij de instellingen, deze heb ik gewoon op 30000pps staan

De laser heeft ook dezelfde scansnelheid als die van Bax Shop, maar bij mij gaat hij flitsen, of de lijnen worden schots en scheef

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?:)

Comment

Welke laser heb je?

Comment

Originally posted by Rick View Post
                          Welke laser heb je?
                          Deze: :)
                          http://www.bax-shop.nl/rg-laser/lase...t-details.html

Comment

Ja, dat zit hem een beetje in de laser zelf. De CS-serie van Laserworld heeft een best aardige scansnelheid voor tunnels, waaiers en zeer lichte animaties, maar is gewoon niet goed genoeg voor complexe figuren en complete teksten.

De scansnelheid van de CS-serie is dan ook gebaseerd op +/- 25.000 pps op een hoek van 4 graden. Niet echt bruikbaar gemeten zeg maar. ;)

Dat zie je ook in de showroom als we de CS-1000RGB (geloof ik ;)) naast de Medialas Attax hangen. De Attax speelt hem er duidelijk uit. Het prijsverschil is daar dan ook naar.

Is het dan een slechte laser? Zeer zeker niet. Maar je zult ergens een compromis moeten zoeken en kijken hoe je het uiterste uit de laser kunt halen en er voor blijft zorgen dat het er leuk uit blijft zien.

Comment

Dat is dan wel jammer :(
                              Vreemde alleen is dat de 1000 RGB het wel trok, terwijl daar dezelfde 'motortjes' inzitten

Als voorbeeld, het instel menu geeft allemaal lijntjes weer, met bovenin de tekst 'TOP'

Zelfs die tekst en lijntjes (grid) krijgt de laser niet scherp, terwijl de 1000RGB dat wel lukt, waar zit dat verschil in

En wat zou dan een goede RGB laser zijn, die niet meteen een rib uit m'n lijf kost

Zou dit al beter zijn?? : (Ondanks dat het beide CS'jes zijn)
                              http://www.bax-shop.nl/producten-uit...t-details.html

http://www.bax-shop.nl/b-stock-aanbi...t-details.html

Comment

Dan zou je eerst eens je scansettings goed moeten zetten. Zet je laser eens op +/-17.000 pps in de software. Dat zal sowieso al schelen, omdat je dan niet het uiterste van je laser eist.

30 kpps is namelijk veel te veel voor een CS-serie laser.

Comment

Working...
                                X