Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginner in de laserwereld

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

3D met een laser, waar moet ik aan denken ?
    Je ziet dan op je scherm 'vanuit het publiek' de projectie van je laser als hij in het donker met een beetje rook zou projecteren.

Als ik nou het Showeditor pakket neem, en de CS-500 RGY, wat komt daar nog verder aan spullen bij ??(
    Sowieso nog een ILDA verlengkabel van Laserworld. Zijn in verschillende lengtes verkrijgbaar. ;)
    Daarnaast kun je nog nadenken waar je hem aan gaat hangen (statief, g-haken?), misschien nog een stroomkabeltje er bij.

Comment

Je ziet dan op je scherm 'vanuit het publiek' de projectie van je laser als hij in het donker met een beetje rook zou projecteren.
      Ah oke, opzich een handige functie om te hebben
      Dan hoef je niet elke keer de laser zelf aan te zetten

Sowieso nog een ILDA verlengkabel van Laserworld. Zijn in verschillende lengtes verkrijgbaar.
      Daarnaast kun je nog nadenken waar je hem aan gaat hangen (statief, g-haken?), misschien nog een stroomkabeltje er bij.
      Hij wordt bij mij aan een nieuwe wand gemaakt, waar ook alle electronica inzit, zoals TV's , versterker, pc, audio systeem etc etc;)
      Uiteraard alles met voldoende koeling:)
      Dus heb ook voldoende bekabeling en stroompunten in die wand zitten, verlengkabel voor ILDA is wel nodig vrees ik

Zijn er overigens nog verdere zaken waar ik rekening mee moet houden voor een laser, heb gekeken naar FAQ's, maar niets kunnen vinden
      In mijn zoektocht heb ik al wel dingen gevonden zoals dat je een laser niet langer dan een uur aan mag laten staan, en dat ze enige tijd nodig hebben om op te warmen (15 minuten?!)
      Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden (mensen niet in de ogen schijnen is me wel duidelijk;))

Comment

Originally posted by FabianGTI View Post
        en dat ze enige tijd nodig hebben om op te warmen (15 minuten?!)
        Daar heb ik nog nooit van gehoord. Je zal Gasontladings lampen (van Movingheads) en lasers door elkaar gooien. Lasers gaan gewoon direct aan.

Comment

@Rio, dat is wat ik een keer op het internet gevonden, en het ging echt om een laser
          Ik vond het eerlijk gezegd ook een vreemd verhaal;)

Anyway, de eerste bestelling is al de deur uit gegaan, nog net voor 20:00 uur, dus ik hoop het morgen binnen te hebben (alles is op voorraad);)

Laserworld CS-500 RGY
          ILDA Kabel 5 meter
          Rookmachine + Vloeistof

De software bestel ik later, zal ook niet lang duren:)

Iedereen bedankt voor de hulp, ik ben er erg benieuwd naar:D

Comment

Zo, alle spullen zijn binnen gekomen vandaag

Enkel wilt de laser niet aangaan, ik heb hem op automatisch gezet
            Nu gaat er een heel klein rood puntje schijnen, alleen te zien met je hand ervoor, maar verder doet hij niets

Als ik de laser uitzet, gaat de laser wel heel even een flits aan, maar daar schieten we natuurlijk niets mee op

Iemand nog ideeën wat het kan zijn, ga er vanuit dat ik toch ergens een instelling niet goed heb staan:confuser:

Ik heb de pinnetjes al versteld, maar staat nu op 001
            De sleutel op On of Off haalt niets uit

:(

Comment

Meestal staan zulke dingen wel in de handleiding.

Comment

Enkel wilt de laser niet aangaan, ik heb hem op automatisch gezet
                Nu gaat er een heel klein rood puntje schijnen, alleen te zien met je hand ervoor, maar verder doet hij niets
                Heb je de meegeleverde interlock-connectorbrug (9-pins grijs plugje) er in gestoken? Die overbrugt 2 pinnen om hem te kunnen activeren. Hier kun je overigens een noodstop inpluggen.

Comment

Oeps, vergeten te melden, maar hij werkt inmiddels:p

Schrikbarend hoe ver zo'n ding komt, dit weekend een afstand van zo'n 150 meter gehaald:o

Ben alleen nog opzoek naar een ILDA, ben nog aan het twijfelen tussen de Lasershow software of toch de Pangolin softeware

Van die Pangolin heb ik een aantal filmpjes gezien en dat ziet er erg goed uit:eek:
                  Iemand nog suggesties?

Foto's

Comment

Wij gebruiken i show als ilda software. Dit bevalt prima en kost niet gek veel. Enorme keuze in voor geprogrammeerde shows. Ook kun je zelf vrij makkelijk zelf shows maken.

Comment

I Show, waar is dat te verkrijgen dan, ik kan het namelijk nergens vinden als ik het intyp bij Google?;)

Comment

Het is: ishow.

Alleen ishow is wel HEEL simpel kost overigens ook bijna niks(€130-€150 op marktplaats nieuw)
                        Ik zou als ik jou was investeren in betere software zoals jezelf aangaf. Dan kan je jaren vooruit. met ishow ben je dat zo beu, is echt voor beginners.

Comment

Ik kan eigenlijk gewoon alles met ishow wat nagenoeg elke andere ilda lasersoftware kan.

Dus ik weet niet of je er wel eens een paar keer mee gewerkt hebt anders ben ik benieuwd waar jij beperkingen ondervond.

Wij gebruiken het namelijk al jaren zonder problemen of echte beperkingen te ondervinden.

Comment

Thnx, ik heb het gevonden

Zie daarbij ook meteen het volgende probleem, 32 bits allemaal
                            Ik draai zelf op zowel vaste pc, als laptop, op Windows 7 Ultimate 64 bit:???:

Comment

Ja dat het 32 bit is zou inderdaad een beperking zijn. Hoe dit met de overige software is durf ik je helaas niet te zeggen. Maar verder vind ik de software eigenlijk best soepel werken.

Is misschien dan wel verstandig om bij de eventuele andere software te chekken of het er ook in 64 bit is.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                                Ja dat het 32 bit is zou inderdaad een beperking zijn. Hoe dit met de overige software is durf ik je helaas niet te zeggen. Maar verder vind ik de software eigenlijk best soepel werken.

Is misschien dan wel verstandig om bij de eventuele andere software te chekken of het er ook in 64 bit is.
                                Ik zag dat de software van Laserworld wel op 64 bit werkt, bij Pangolin kan ik het niet vinden, staat wel dat het met Windows 7 werkt;)

Comment

Working...
                                X