Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginner in de laserwereld

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Zo, gister de scan snelheid terug gezet naar 17000kpps, draait inderdaad al een stuk beter nu, ondanks dat hij inderdaad een beetje moeite heeft met grotere objecten..

Nu ben ik alwel een beetje aan het rondkijken voor een RGB laser met ILDA
    Maar ook daar is weer genoeg van te vinden, in allerlei prijsklasses...

Iemand hier ervaring met de lightmaXX PEGASUS PRO 1.0 RGB Showlaser, 1 Watt, ILDA ??
    Zijn dit een beetje degelijke lasers, of kan ik beter naar een andere kijken, en zo jah, welke dan?

Comment

Ik ben persoonlijk wel weg van onze Medialas lasers. Dat is gewoon een prima laser. Betaal je wel wat voor, maar kan je ook moeiteloos de meer complexe figuren mee aansturen. (Zoals bijv. alle pangolin animaties die we in de showroom hebben draaien). Daarbij is wit ook echt wit.

Laat je daarnaast niet teveel verleiden door kpps-waarden. Boven de 30.000 pps moet je gewoon met je ogen gaan kijken wat een laser projecteert. Want de interfaces sturen niet meer uit dan 30 kpps geloof ik. ;)

Comment

Interface gaat niet boven de 30000 inderdaad

Maar ik kan maar 1 RGB van Medialas, en die is €6300,-, das toch véélste ver boven mijn budget;)

Comment

Dan kom je vanzelf weer in de hogere Laserworld (en cosoorten) categorie uit.

We zijn momenteel nog op zoek naar een merk dat we tussen de Laserworld en Medialas lasers in kunnen plaatsen. Maar hier hebben we nog niet echt iets voor gevonden.

Daarnaast hebben we ooit de hogere series (waaronder Revolution Series) van Laserworld in het assortiment gehad, maar hier zijn we mee gestopt.

Comment

Originally posted by FabianGTI View Post
            Iemand hier ervaring met de lightmaXX PEGASUS PRO 1.0 RGB Showlaser, 1 Watt, ILDA ??
            Zijn dit een beetje degelijke lasers, of kan ik beter naar een andere kijken, en zo jah, welke dan?
            De Pegasus lasers zijn vergelijkbaar met de Laserworld lasers. Het zijn best leuke lasers voor het geld, maar het zijn geen projectielasers. Oftewel, wil je een beamshow maken, dan kan het prima. Wil je een projectieshow maken? Dan zal je toch echt meer moeten investeren in je laser.

Comment

Ik ben meer van de beams, projectie gebruik ik eigenlijk nooit, alleen voor het instellen:p

De Pagasus lasers zijn namelijk weer een stuk goedkoper dan de Laserworld lasers, maar beide RGB, 1 watt en 30000pps
              Had overigens ook nog lasers gezien van het merk 'Volkslaser' , iemand daar bekend mee?

Ben ondertussen alwel wat aan het stoeien geweest met Pangolin, en dan voornamelijk de Quick Timeline, met dit als eerste resultaat
              Tuurlijk nog genoeg te leren, maar ben niet ontevreden voor een eerste keer:p :

http://www.youtube.com/watch?v=L9qPowDMh9Q

Comment

Working...
              X