Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bax TDC 100 in Daslight Virtual Controller 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bax TDC 100 in Daslight Virtual Controller 2

Hallo,
    Ik heb sinds kort de Bax TDC 100 Beam DMX LED lichteffect in mijn bezit, en wil hem nu ook gaan gebruiken in combinatie met Daslight Virtual Controller 2.. Maar ik kan er niet echt uitkomen hoe ik die in het programma moet patchen. Ik ben al begonnen met zelf een .ssl bestand aan te maken voor het licht, alleen ik krijg hem niet echt werkende, heeft een van jullie hier misschien meer verstand van? Alvast bedankt!

MVG Eric

Hey Erik.

Krijg je hem niet gecontroleerd via dmx of bedoel je dat je hem in de 3D visualiser niet ziet?
    Voor de TDC 100 zal je inderdaad zelf een SSL moeten maken met de fixture creator.

Comment

ik denk dat het eraan ligt dat dat dat produckt niet in dvc2 staat, dus waarschijnlijk moet je die zelf aanmaken of mailen naar dvc dan doen die dat voor jou.

hier een link naar een basic video. http://www.youtube.com/watch?v=PBtI_FOY3jM

Comment

Hallo,
        Bedankt voor jullie reacties!
        Ik heb nu wel een .ssl bestand, alleen ik kan niet testen of hij het doet, want ik heb niet zo'n DMX-Dongel thuis liggen.
        Vrijdag hebben wij van school het gala, en ik zou een lichtshow regelen, en zo'n DMX-Dongel huren bij een bedrijf hier in de buurt...
        Ik heb gevraagd of ik die dongel mocht lenen, maar door een incident afgelopen zaterdag waar iemand een poederblusser over alle geluid en lichtspullen heeft leeggespoten, ligt alles nu bij een schoonmaakbedrijf, en krijgt dat bedrijf volgende week de spullen pas weer terug....
        Dus nu probeer ik via youtube en andere informatiebronnen te programmeren in de hoop dat het het volgende week doet!
        Dus als iemand nog een ideetje heeft om mij een beetje op weg te helpen zou dat heel mooi zijn!

@showtechnics: Ik krijg hem wel in de 3D visualiser, alleen ik heb waarschijnlijk een verkeerde armatuur gekozen... Dus ik hoop dat hij het volgende week doet, anders doen ik het wel gewoon analoog met een aan en uit schakelaar!

Nogmaals bedankt voor de reacties!

MVG Eric

Comment

Ik ken het toestel zelf niet, maar hoe zit het juist met kanaalverdeling?
          Als het R G B R G B R G B MASTER is, kan je altijd proberen om ze gewoon te programmeren met 3 LED parren met 3 kanalen, en dan 1 kanaal over houden voor de master dimmer.
          Op deze manier krijg je dan toch al iets te zien in de 3D

Comment

Dat is het niet showtechnics.

Het is mode/program/bewegingen 3 tot 7/8 dimmer / 9 strobe / 10 lens keuze.

Comment

Dan vrees ik ervoor dat je iets of wat een fixture kan maken in de editor.
              Wordt dus blind programmeren en hopen dat het werkt.
              Echter is daslight nu wel niet zo"n moeilijk programma om op het moment zelf nog snel het één en ander bij te programmeren

Comment

Ik denk dat je het beste gewoon 10 dimmerkanalen kan aanmaken. Dat heb ik ook gedaan in Freestyler, want voor de TDC 100 is bijna onmogelijk een fixture te maken.

Comment

Working...
                X