Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij scanners instellen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd bij scanners instellen

Beste forum-lezers,

Bij deze zou ik een vraag willen stellen betreft mijn scanners instellen in Sweetlight. Ik heb nog niet zo heel veel ervaring in de DMX-wereld, al weet ik wel wat het allemaal inhoudt.

Mijn probleem:
    Ik heb twee HQ Power Alien/Space 250 scanners in mijn bezit.
    Deze scanners bevatten 6 kanalen per stuk.
    kanaal 1: 14 kleuren + wit + sluiter
    kanaal 2: 14 gobo's + open
    kanaal 3: stroboscoop
    kanaal 4: pan
    kanaal 5: tilt
    kanaal 6: dimmen 0-100%

Pan en tilt zijn geen enkel probleem om ze in Sweetlight in te stellen. Deze werken perfect. Mijn probleem zit 'm in de overige 4 kanalen. Alhoewel, volgens mij werken het gobowiel en kleurenschijf ook zo te horen als ik die aanstuur, alleen licht uit deze scannertjes krijgen is mijn grote vraag hoe ik deze in Sweetlight moet instellen. Het is misschien een beetje knullig, maar wie kan mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
    Gert-Jan

Kanaal 6 helemaal open en dan eens rustig kanaal 3 open schuiven...

Comment

Bij deze scanners zit de shutter op kanaal 3, waarbij de 0-waarde inderdaad gesloten is, vanaf +/- 10 tot +/- 240 heb je de stroboscoopmodus in oplopende snelheid en waarde 255 is shutter open.

Comment

Hartstikke bedankt Rick! Hier was ik zelf niet achter gekomen.
        Maar nu ik ze ingesteld heb, nog steeds geen licht. Ik denk dat ik een kleine functie vergeten ben.

Ik zal mijn instellingen even kort beschrijven:
        Kanaal 1: Color, met de kleuren allemaal netjes ingesteld op waarden. Eerste is 'open' van 0 tot 17, daarna volgen de kleuren.
        Kanaal 2: Gobowiel
        Kanaal 3: Shutter; Waarde 0 = closed, waarde 10 t/m 240 = strobe, waarde 255 is open.
        Kanaal 4: Pan (geen probleem)
        Kanaal 5: Tilt (geen probleem)
        Kanaal 6: Dimmer; waarde 0 tot 255 dimmer.

Hier zit vast ergens een foutje in.
        Ik hoor het graag! :)

Mvg,
        Gert-Jan

Comment

Ik heb deze scanners ook, zie je door de ventilatoren wel een lamp branden of dat ook niet? Heb je ze nieuw in de winkel gekocht?

Comment

Ik heb deze scanners als tweede gebruiker, alleen toen waren ze niet tot zelden gebruikt. Ze zien er nog keurig uit, en de lampen werken ook gewoon op een sm1612 of standalone. Daarop draaien ze gewoon. Met deze instellingen op Sweetlight zie ik zelfs geen licht door de roosters nee, want dan was ik er ook wel uitgekomen. Ik denk dat er zelf nog iets met 'light on' of iets dergelijks ingesteld moet worden op een kanaal.

Het zit 'm dus echt in de setup waar iets verkeerd gaat. Inprogrammeren zal het probleem niet zijn voor mij, maar die setup voor de eerste keer lukt dus niet.

Wie kan mij helpen?

Comment

Klinkt alsif het in de software zit. Gebruik je ook nog andere lampen met sweetlight? Kan goed zijn dat sweetlight een blackout functie heeft...

Comment

Daar zit 't probleem hem denk ik niet in. Alleen deze 2 scanners stuur ik erop aan, en het ligt volgens mijn weten puur aan de instellingen.

@ Dynaspan: stuur jij ze aan met sweetlight?

Comment

En op een gewone dmx controller doen ze het wel?

Comment

Ja, maar dit is pas mijn eerste keer dat ik zulke software gebruik, dus ik kan zeker fouten hebben gemaakt in de setup.

Wie helpt?

Comment

Download een teamviewer.com en stuur dan via PM je gegevens eens door

Comment

Komt in orde, bedankt dat je me wilt helpen! ;-)

Comment

Tot op heden nog niets van DynaSpan vernomen. Kan iemand anders mij misschien ook nog helpen?

Comment

Ik kan je eens PROBEREN te helpen, dan ook via teamviewer. Als je via pm je ID en wachtwoord bij AFstandsbediening (in teamviewer) doorgeeft, dan kan ik een kijken wat ik voor je kan doen...

Comment

Als je er echt niet uitkomt zou ik ook nog wel willen kijken. :-)

Probleem kan nooit moeilijk zijn.

Comment

Working...
                              X