Announcement

Collapse
No announcement yet.

verschil tussen lasers.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• verschil tussen lasers.

Hallo,

Ik heb gisteren in een opwelling een RGB laser gekocht. En wel de BSL BRUST 700 RGB.
    Maar nu had ik gisterenavond dus zitten kijken of er nog betere waren want nu kan ik hem nog ruilen.

Specificaties BSL BURST RGB700 full colour laser:
    - Zeer geschikt voor de professionele DJ, verhuurbedrijven en voor de horeca*Rood 300mw laser. Groen 80mw laser. Blauw 320mw laser Met deze RGB laser zijn alle denkbare kleuren te maken (Full Colour) Zeer hoge Scanspeed 20K Te gebruiken op automode, muziekgestuurd en master/slave DMX stuurbaar en programmeerbaar via 12 kanalen. Via DMX kunt u voorgeprogrammeerde animatie figuren en teksten oproepen. ILDA bestuurbaar via PC of laptop:*via ILDA kunt animatie figuren tekenen en teksten schrijven. Afmetingen LxBxH = 210x340x100mm
    Gewicht ca 6 kg Wordt geleverd met een superhandige draadloze afstand bediening met de volgende mogelijkheden: Power Off: LASER OFF Auto Beam: Auto Beam show SOUND: Sound active mode (Laser will turn off if no sound.) DMX512: DMX 512 signal (Must put dipswitch #1 and #10 ON to receive DMX signal.) Animation 1: Auto animation show 1
    Animation 2: Auto animation show 2

Single Pattern:
    Button 1: Waves
    Button 2: Horizontal Line loop moving up and down
    Button 3: Vertical Line loop moving left and right
    Button 4: Tunnels zooming
    Button 5: Squares zooming
    Button 6: Five circles rotatingbax-shop.nl/

De andere laser:
    650mW RGB laser super oplossing voor een goedkope RGB laser
    Functies:
    - 30Kpps scanners
    - muziek actief
    - automatische modus
    - DMX in & output
    - ILDA in & output

Specificaties:
    - 650nm (rood) 350mW
    - 532nm (groen) 100mW
    - 405nm (blauw) 200mW

Qua prijs maakt het niet zoveel uit. in Mw's ook niet(misschien de kwaliteit wel?!).
    Maar in de laatste zitten 30kpps scanners is de BSL 20kpps. En dat is dus een verschil waar ik graag jullie mening over hoor! En misschien hebben jullie nog opmerkingen/ervaringen.

Alvast bedankt!
    Last edited by DjRRRenetjuh; Saturday-07-01-2012, 12:26.

Ondanks dat de links naar marktplaats gaan, zijn het nog steeds commerciële uitingen van vergelijkbare webwinkels, dus tegen het regelement.

Daarnaast zijn het vermoedelijk OEM china lasers, waardoor je ook in de hogere series specs met een korrel zout dient te nemen. 30 kpps is waarschijnlijk nog steeds gebaseerd op een afstralingshoek van 4 graden (wat dus zo goed als onbruikbaar is).

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Ondanks dat de links naar marktplaats gaan, zijn het nog steeds commerciële uitingen van vergelijkbare webwinkels, dus tegen het regelement.

Daarnaast zijn het vermoedelijk OEM china lasers, waardoor je ook in de hogere series specs met een korrel zout dient te nemen. 30 kpps is waarschijnlijk nog steeds gebaseerd op een afstralingshoek van 4 graden (wat dus zo goed als onbruikbaar is).
      Ja, dat dacht ik al. Maar omdat jullie deze 2 niet hebben, kan ik ook geen links gebruiken van jullie.

Het zijn geen oem lasers. BSL is een opkomend nieuw merk, dat zou jij moeten weten, Rick!
      Alleen van de andere heb ik geen merk dus dat kan WEL een oem laser zijn.

Comment

Het zijn geen oem lasers. BSL is een opkomend nieuw merk, dat zou jij moeten weten, Rick!
        Alleen van de andere heb ik geen merk dus dat kan WEL een oem laser zijn.
        Hoezo zou ik dat moeten weten?

Daarnaast verneem ik graag een website van de fabrikant of distributeur, wil daar dan wel eens rondsnuffelen om te kijken wat het aanbod is.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Hoezo zou ik dat moeten weten?
          Waarschijnlijk omdat je bij de BAX-shop werkt, maar jij doet toch alleen het forum?

Comment

Haha, ik doe meer dan je denkt. ;) Ben ook nog fulltime copywriter en heb daarnaast nog tal van andere werkzaamheden...

Maar dat ik bij Bax werk wil nog niet zeggen dat ik alles weet van alle merken op alle gebieden ter wereld. :)

BSL is overigens een huismerk van een concurrerende website zag ik. Dus ik denk niet dat er een aparte fabrikant of leverancier voor is.

Comment

Dus geen nieuw op komend merk. Gewoon weer een OEM. Jammer. Ik was wel benieuwd naar een uitbreiding in de afdeling laser. Vooral als er ook wat zwaardere rgb varianten tussen zouden zitten. Echter zit ik natuurlijk niet op een 1 of ander eigen import ding te wachten.

Comment

Wat zou je dan doen? Terug brengen of houden of iets anders?

Want heb net zitten kijken en kom deze tegen: http://www.bax-shop.nl/lasers/laserw...t-details.html

Comment

Ik heb zelf 2 laserworld lasers met een wat hoger vermogen ( 1x 800 of 900 rgy en 1x een 1,5 w groen ). Ze zeggen dat niet bij alle modellen ook werkelijk het vermogen van de laserdiode buiten de kast geven. Maar dat ze meer het vermogen opgeven van de diode zelf.

Maar verder heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met 1 van onze lasers. Doen het eigenlijk altijd. Geven mooie figuren weer. Makkelijk in de omgang en bediening. Vaak veel mogelijkheden en vooral belangrijk voor wat je krijgt niet overdreven duur. Ik moet wel zeggen dat wij een show pro hebben. De dingen die ik van de club serie heb gezien was niets mis mee. Hou er wel rekening mee dat wanneer je er echt tekst mee wil projecteren je nog vrij vooraan zit met je scan snelheid. Wij hebben zelf een 50 kpps en zelfs deze heeft er bij wat langere teksten moeite mee om niet echt te gaan stotteren. Dus is deze beter dan de oem? Geen idee? Ik ken namelijk alleen lasers van laserworld en van een ander eigen merk wat ik hier niet mag zeggen. Maar elke genie krijgt dit wel gevonden op marktplaats. Ook zei maken leuke lasers voor het geld.

Comment

Oke want de een is oem met 20kbps en de ander is laserworld met 30kbps met een prijsverschil van hoogst €100,-.

En vandaar dat ik zit te twijfelen. Want deze laser die ik nu heb is echt goed maar de kbps is de helft minder.

Comment

Ligt ook aan wat je met de laser wil gaan doen.

Ga je er complexe dingen mee doen zoals ''filmpjes'' animaties dan is hogere kpps wel een zekere aanrader. Maar je zegt dat de oem een 20kpps heeft. Maar met welke openingshoek. Hoe groter de openingshoek hoe trager de laser word. Dan haal je dus ook niet je kpps. Maar meestal geven de fabrikanten een kpps op bij een heel kleine openingshoek ( 4 tot 6 grade ).

Dit zou je dus eerst even moeten controleren of deze gelijk is.

Dan het projecteren. Als je zoals ik al aangaf complexe projecties wil doen. Dus drukke afbeeldingen grote teksten. Dan zul je met beide niet snel genoeg zijn. Maar de laserworld zal ze wel beter weergeven. Minder schokkerig dus.

Wil je dit niet zeg je het worden vooral shows waar mensen niet naar het geprojecteerde kijken maar naar de laser ( let hier mee op ivm veiligheid ) dan ga je ook vaak alleen tunnels / waves en eventueel lines projecteren. Hiervoor is vaak al een stuk mindere snelheid nodig. Dan zou een 20 kpps ookal afdoende zijn.

Kortom het is aan jou wat jij ermee wil gaan doen en wat jou planning is. Dan kun je voor jezelf afwegen of het 100 euro meer waard is. Maar geloof me dan kom je weer bij van hmm als ik nu 100 euro meer uitgeef kan ik ook en als ik dan 100 euro meer uitgeef is hij feller als ik dan ..... Je snapt het vast wel.

Comment

Hij is 20 kbps en 4 graden. Maar hoe kan je dat dan meten?

Ja ik wil het nu in een keer goed doen. Dus graag dat hij alles goed kan weergeven en niet zo zenuwachtig is. Maar welke laser ik dan moet hebben?!

Comment

Bedankt voor de hulp, Rick en Ronnie.

Maar ik heb besloten om bij de BSL te blijven en hem dus niet terug te brengen.
                          Hij zal gebruikt gaan worden met mijn nieuwe software Phoenix Live

Comment

Succes. Laat ook even weten hoe de software bevalt.

Ben wel benieuwd naar deze nieuwe software om lasers aan te sturen.

Comment

Qua gebruik is hij hartstikke handig. Stukken fijner, beter en uitgebreider als DMX.

Maar qua instaleren RAMPZALIG! Ben nu al uren bezig om hem te laten draaien.

Comment

Working...
                              X