Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frontverlichting

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Frontverlichting

Hallo,

Vanwege dat ik steeds meer klussen krijg waarbij ik te maken krijg
    Met het uitlichten van mensen leek het mij handig om hiervoor 2 lampen aan te schaffen.
    Nu ben ik op dat gebied nog niet heel ervaren maar volgens mij moet ik hier naar 2x 0,5 of 1 kw fresnel of pc's kijken Of heb ik het mis.
    Het merk adb viel mij hierbij ook op.

Wat raden jullie mij aan?

Laten we eerst maar eens vragen wat je budget is...

We kunnen namelijk wel gaan roepen neem dit of dat maar als je er geen geld voor hebt houdt het op.

Je moet ook niet vergeten dat bij zulke verlichting ook nog een dimmer met bekabeling en een sturing nodig hebt.

Maar om meteen van wal te steken, Wij hebben de meeste ervaring met Strand, DeSisti en ADB. Dit zijn lampen in de wat hogere prijsklasse.

Van deze toplampen zullen vast wel kopieën zijn gemaakt door Showtec....

Comment

Wij zitten meer in het feest tent segment. Dus lage budgetten. Wat wij hier vaak doen met een laag budget. We nemen een gewone par 56 of par 64 long. Nemen hier een standaard setje barndoors voor en klaar. Kost niet gek veel en het resultaat is meer dan acceptabel, Ik zeg al dit is een laag budget oplossing. Heb je meer budget dan zijn er genoeg andere opties.

Als er bij ons meer budget is huren we gewoon in. Die paar keer per jaar is het niet interresant om ze zelf aan te schaffen.

Hou er ook rekening mee dat je met 2 nog niet zo gek veel doet. Je hebt er al snel een 4 nodig. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de locatie en omstandigheden.

Comment

Ik denk dat par 64's of par 56 long hier inderdaad de beste keuze in is.
        Zou ik dan GE 500 watt par lampen nemen of 1000 watt en MFL of WFL?

Comment

Kijk eens naar de Griven theaterspots. Zijn relatief goedkoop maar van prima kwaliteit.
          Wat je ook kan doen is een multipar gebruiken, zoals bijvoorbeeld de Elation OPTI-Par. Kies dan een medium lens, kun je aardig mee uit de voeten.

Nog een slimmer idee: wacht heel eventjes op de PA Markt (17 maart). Twee jaar terug op een vergelijkbare beurs een 4-tal nette 1KW fresnels (met lamp!) weten te bemachtigen voor 75,-
          Daar koop je ze niet nieuw voor ;)

Comment

Ik denk dat ik dan toch voor par 56 long zwart ga.
            Ook omdat ik ze dan eventueel op een dimmerbar kan gebruiken of met een dimmerpack.
            Alleen wat voor lamp ga ik hier in doen? 500 of 1000 watt en wfl of mfl?

Edit: nu ik evn verde kijk merk ik dat er geen 1000 watt lamp in 56 long mag.
            Dan word het toch de 56 long me 500 watt lamp of toch de 64 met 1000 watt lampen?
            Wat zouden jullie doen want als ik de 1000 watt neemt kunnen er geen 4 op een dimmerbar.
            Ik nijg toch meer naar 4x par 56 long met Gé 500 watt lampen
            Last edited by --Djdave--; Tuesday-10-01-2012, 14:22.

Comment

Ligt eraan. Wil je ze echt alleen gaan gebruiken voor front. Dan zou ik een 500 watt nemen. Wil je ze af en toe voor wat frontlicht gebruiken. Dan zou ik gewoon een normaal setje par 56 long met een 300 watt mfl nemen. Dan kun je wanneer je ze ergens anders dan voor front wil gebruiken gewoon snel barndoor eraf en klaar. Een 300 watt lamp zetten we nu al zeer zelden op vol vermogen open wanneer we deze als front gebruiken ( 4x of eventueel 8x als we er dicht op zitten en een groot podium hebben )

Ook is 2x een balk met 300 watt interresant want dan kun je er probleemloos 2 op 1 groep zetten.

Comment

Ik wil ze bij uiterste nood of omdat het gewoon kan ze ook aan een dimmerbar kunnen gebruiken.
                Ik denk dat 500 watt voor front wel goed is...
                De keren dat ik ze aan een dimmerbar heb is echt heel weinig.

Maar waarom MFL en niet WFL? je kan het toch met barndoors verkleinen?

[edit] nu snap ik er helemaal niks meer van, GE heeft alleen 300 watt par 56 lampen?

Comment

Zoals ik al aangaf.

Ga je voor all round gebruik neem je de mfl.

Je kan een wfl wel kleiner maken door de luiken open of dicht te doen maar dat vermogen ben je 100% kwijt. Wat erop schijnt geeft nagenoeg niets meer af. Ook is het zo dat wanneer je ze verder af hangt van een podium je al wel een heel grote spreiding hebt voor je op het podium bent. Je houd dan natuurlijk ook weer minder licht over.

Als je dus voor een wfl gaat is een 500 watt wel een optie maar als je een mfl gaat is een 300 watt vaak meer dan genoeg.

Comment

par56 500W is wel krapjes hoor...
                    Ik heb toch liever een paar 1KW'ers in m'n front hangen (2KW is dan weer niet mooi wat mij betreft), zeker als het een paar meter de lucht in gaat.

Persoonlijk doe ik het overigens meestal met Showtec Multidims, die 1KW'ers dimmen. 2 per multidim en gaan.

Comment

Zoals ik dus al zei als je er verder vanaf staat heb je al snel een hele boel meer vermogen nodig.

Wij zitten meestal erg dicht met onze front verlichting op de artiest. Dan heb je al snel een heleboel minder vermoen nodig omdat je dan veel meer op de plek hebt waar je het wil hebben.

Kortom er zal eerst erg goed nagedacht moeten worden waar ze voor gebruikt worden ( dus grote podium en hoever er vanaf )

Comment

Als ik frontlicht gebruik zet ik het meestal ook op een multidim.
                        Ik denk dat ik dan toch voor dit gaat

2x http://www.bax-shop.nl/par-64-lampen...t-details.html

&

2x http://www.bax-shop.nl/par-64/americ...t-details.html

Comment

Bij ons wordt er ook meestal gewerkt met PAR 64 met een CP62 lamp erin.
                          Met 2 6-bars hiervan kun je al aardig wat podium uitlichten.

Comment

Misschien handig wat je uit wilt lichten.
                            Ook handig om te weten is de gemiddelde afstand tussen het armatuur en het te belichten oppervlak.

Belichten met parren.. soms moet het (budget...) maar als het even met PC's kan.. dan graag.

Parren geven veel strooilicht..
                            Een goede PC doet dit veel minder.

1 keer profielen en pc spots van Showtec tegen gekomen.. nou ik pas!
                            Dan liever Griven !!(als het goedkoop moet)

Par56 kun je (naar mijn weten) geen 1000W pitje in krijgen..

Comment

-
                              Last edited by --Djdave--; Wednesday-11-01-2012, 22:37.

Comment

Working...
                              X