Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Daarom geef ik ook alleen een advies, als ik hier zoiets zou vragen dan zou ik zowieso niet blind vertrouwen op iedereen (Begrijp mij nu niet verkeerd!) maar ook gaan zoeken om ze eens uit te proberen. Wie zou dat niet doen?? en verder geef ik je gewoonweg groot gelijk!
Om nou 30 rooitjes uit te geven aan china spul lijkt me nou niet echt een goed idee. Elation zit toch bij American Dj in dezelfde hoek??
Ik lees echt dat je goed wilt nadenken,prijsvergelijk en veel meer, want het blijft een hoop geld.
Ik zou je persoonlijk aanraden ( hebben wij ook gedaan met onze movingheads) om eens een setje 2/4 headjes te huren van de merken die je het meeste aanspreken.
Ik lees dat je uitkijkt naar bijvoorbeeld SGM, Martin of Robe of misschien zelfs Clay Paky.
Je kan bijvoorbeeld ook eens bij een importeur langs gaan ( Robe= Controllux, Martin&SGm = Fairlight en Claypaky is Lightco.) Misschien kun je daar een test setje lenen om eens te kijken of het wat voor je is.
Het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak, maar dit kan ik je meegeven als advies!
In belgie zit geen dealer van Elation volgens mij, maar ik weet wel dat Elation/ADJ in kerkrade (Zuidoost limburg) zit. Hier adresgegevens:
Elation Europe
Junostraat 2
6468 EW Kerkrade
Netherlands
Telephone: +31 45 546 85 00
Fax: +31 45 546 85 99
E-mail: info@elationlighting.eu
Website: www.elationlighting.eu
Ik ben nog student, dus ik heb nu nog examens (vandaar dat ik nu op fora post, want nu heb ik tijd ;) )
maar ik heb vandaag al met AED gebeld om na mijn examens in de showroom al wat kopjes te gaan kijken, ik kijk het meeste uit naar de impression one spot van GLP, dit blijft mijn echte favoriet nu, ik ga eens horen of ze ook sgm hebben maar daar vrees ik voor, clay paky had ik in het begin al over nagedacht maar vond ze toen over het budget gaan, maar ik ga die spotjes ook eens bekijken, is er een type die in het oog springt?
zoals de sharpy is een mooie beam, maar beams zijn nog wat ondergeschikt op dit moment
Ik ben nog student, dus ik heb nu nog examens (vandaar dat ik nu op fora post, want nu heb ik tijd ;) )
maar ik heb vandaag al met AED gebeld om na mijn examens in de showroom al wat kopjes te gaan kijken, ik kijk het meeste uit naar de impression one spot van GLP, dit blijft mijn echte favoriet nu, ik ga eens horen of ze ook sgm hebben maar daar vrees ik voor, clay paky had ik in het begin al over nagedacht maar vond ze toen over het budget gaan, maar ik ga die spotjes ook eens bekijken, is er een type die in het oog springt?
zoals de sharpy is een mooie beam, maar beams zijn nog wat ondergeschikt op dit moment
Sharpy is leuk voor "erbij"... Heb een demo van die dingen gezien, bloedje snel, alleen niet super veel te gebruiken functies bij kleine aantallen.
Wat me opvalt in dit topic, is dat Robe en Martin snel aan de kant worden gezet en snel weer over word gegaan op merken als Elation en dergelijke.
martin schuif ik snel aan de kant omdat deze echt te weinig functies heeft voor de prijs, de robin300E is een mooie spot, prijs is ook evenredig. Snelheid is niet meteen mijn primaire zaak nu (briteq is ook langzaam) maar het is meestal voor de meer fancy feestjes, en wild draaiende en flikkerende spots zijn daar niet thuis, daarom is de cmy mooi meegenomen, dan heb je geleidelijke kleurovergangen, en niet blauw - rood- groen-...
de elation zie ik trouwens ook niet zitten wegens te veel voor te weinig geld.
De ideale nu vind ik de glp spot one, daar wil ik wel eens voor kijken wat die spots kosten als er korting af is.
martin schuif ik snel aan de kant omdat deze echt te weinig functies heeft voor de prijs, de robin300E is een mooie spot, prijs is ook evenredig. Snelheid is niet meteen mijn primaire zaak nu (briteq is ook langzaam) maar het is meestal voor de meer fancy feestjes, en wild draaiende en flikkerende spots zijn daar niet thuis, daarom is de cmy mooi meegenomen, dan heb je geleidelijke kleurovergangen, en niet blauw - rood- groen-...
de elation zie ik trouwens ook niet zitten wegens te veel voor te weinig geld.
De ideale nu vind ik de glp spot one, daar wil ik wel eens voor kijken wat die spots kosten als er korting af is.
Spot One heb ik een keer een demo van gezien en ook nog even mee gekloot.
Opzich veel lichtopbrengst, bruikbare gobo's maar voor wat hij kan vind ik het toch een vrij grote spot.
ik zal ook eens bij controllux langsgaan om de robin eens te bekijken, is een zeer mooie spot, maar kost het dubbel, met wat korting is die wel haalbaar denk ik
Wij hebben de movitec sl250. Deze is eigenlijk gelijk aan de robe color spot. De licht opbrengst is gewoon netjes en oke. Beweegt redelijk snel en vloeiend. Maar 1 nadeel aan deze vind ik dat de bundel niet excact uit het midden komt. Is een beetje ofcenter. Voor de rest is het wel een lekkere movinghead. Ook niet overdreven groot net als bijvoorbeeld de q-max. Ook een leuke movinghead. Werkt top. Maar wel zeker aan de ruime kant.
Heb je verder al over je lichtbron nagedacht?
Zoals ik al zei ben ik eigenlijk wel erg geintreseerd in de led variante. Dit zal het in de toekomst toch allemaal worden. Ook voordelen zijn dat je dan eigenlijk nooit een lamp hoeft te wisselen. Minder stroom en meer licht. Ook is je licht intensity nagenoeg altijd gelijk. Dus niet echt merkbare verschillen na een x aantal uur.
Je kan in mijn ogen nu wel een gasontlading nemen maar zeker wanneer je er lang mee wil gaan doen heb je dan eigenlijk al een lamp die met uitsterven bedreigt gaat worden. Dat led er nu eenmaal gaat komen is vrij zeker.
nadeel is wel dat led voor veel fabrikanten nog in hun kinderschoenen staat, en ik geen 3 jaar ga wachten tot alle kinderziektes er uit zijn.
De glp zit al goed met zijn led, en de martin misschien ook, maar ik wacht toch liever af nog met led
goed, voorlopig lijstje opgemaakt om voor te stellen, daarna kijken we voor demo's van een selectie: spots: (in volgorde van interesse)
glp one spot
robe robin 300E
sgm idea spot 300
Robe Robin DLX LED
ypoc 250 pro
briteq bt250s
Elation Platinum 5R Pro
wash:
robe robin 300E
ROBIN 300 classic
sgm idea wash
briteq bt575w
beam:
robe robin 300E
ROBIN 300 classic
sgm idea 300
martin heb ik bekeken, en niet meegenomen, mag dan wel makkelijk bij te huren zijn, ze blijven overdreven duur voor wat je krijgt.
Zijn er dingen die in deze lijst ontbreken? then let he speak now or rest silent forever
Last edited by pjadskop; Thursday-19-01-2012, 01:10.
Ik zou eens kijken voor een combi van Robe's: Robin 300E Spot, Robin 300E LEDWash en Robin 300E Beam. Lijkt me een leuke combinatie over wat erover te vinden is. Verder geen ervaring mee maar die kan je denk ik wel bij iemand zoeken... Ik zou zeker niet de beam classic pakken. deze heeft namelijk geen CMY en dat vind ik eigenlijk wel een must op een beam. Mijn mening, geen ervaring mee. Van mijn part mag je altijd nog een paar SGM's pakken hoor, ik zeg dus niet dat je deze dan ook per sé moet nemen. Alle opties staan nog open!
Comment