Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke dmx besturing?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke dmx besturing?

hallo,

ik ben opzoek naar een dmx paneel waar 2-3 lasers van Bax op kunnen en waar ik in de toekomst nog een paar led effecten op kan zetten .;)

me budget is niet groot maar 100 euro , ik hoop dat hier iets voor te vinden is!

dit had ik ondertussen al gevonden.

http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html

http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html

-------------------------------------

Hebben jullie nog tips met het keizen van een dmx paneel en welke goed is , ik wil er toch een klein showtje mee kunnen maken zeg maar .
    Ik ben wel nog wel totaal een beginner met lichtbesturing!

(ik heb vroeger een Showtec Scanmaster 2 MKII lichtsturing gehad , maar die heb ik helaas weg gedaan :()

ALVAST BEDANKT!

mvg, tim

Dat zijn prima panelen, maar heb je software wel eens overwogen?

Comment

Originally posted by Rio View Post
      Dat zijn prima panelen, maar heb je software wel eens overwogen?
      Software? hoe werkt dit? en hoe duur is dat ?

mvg, tim

Comment

Je heb verschillende merken software, van verschillende prijzen:
        DMX-software & interface kopen? ♫ Niet-goed-geld-terug ♫ 3 jaar garantie ♫ Morgen in huis! ♫ DMX-software & interfaces koop je online bij Bax Music

Zo heb je Freestyler, Dasligth, Sunlite, Cueux, ect...

De goedkoopste is Freestyler, die kan je namelijk gratis downloaden. ( http://www.freestylerdmx.be/ ) Het is de minste van de 4 genoemde, maar wel de goedkoopste. Ik gebruik het voor mijn lampen en het werkt redelijk. Voor een stel lasers en lichteffecten is het goed genoeg. Het is wel even een gegoochel met fixture profiles en alles goed instellen (Maar dat heb je ook bij die andere), maar als je dat email heb gedaan is het vele malen beter dan een showtec lichttafeltje.

Als je freestyler wil gebruiken moet je alleen nog een dongel kopen:

Comment

Word daar je pc niet heel traag van? en is het moeilijk in gebruik?

Maar moet je daar dan gewoon de xlr kabel in de dongel pluggen en dan de dongel naar de usb poort van de pc ? en werkt hij dan meteen ?

dit is echt totaal nieuw voor me dus snap het niet helemaal ;)

mvg, tim
          Last edited by tim555; Saturday-14-01-2012, 23:12.

Comment

Je PC wordt er totaal niet trager van als je een beetje fatsoenlijke PC heb.

Ja, gewoon de xlr kabel in de dongel pluggen en dan de dongel naar de usb poort van de pc. Je selecteer je dongel in freestyler, installeer eventueel een driver voor de dongel. (staan meestal op de site van de fabrikant) en hij doet het.

Freestyler is in eersten instantie moeilijk. Ik had het gedownload en ik snapte het totaal niet. (in de offline versie zonder dmx dongel) Toen een JB systems SM-1612 lichttafel gekocht. Maar dit kon toch niet wat ik wou, namelijk lichtshows op muziek maken.
            Toen toch nog eens in Freestyler verdiepen en begon het te snappen, toen een dongel gekocht en nog geen week later stond de SM-1612 op marktplaats.

Ik zou freestyler gewoon downloaden en even in de zonder dmx mode proberen.

Welke Bax laser heb je? Ik heb hier namelijk een bestand voor Freestyler waarmee twee van de drie bax lasers kan laten werken zonder zelf met de fixturecreator aan de slag te moeten.

Het voordeel van software is ook dat je meer soorten licht door elkaar er mee kan besturen. Ik heb nu een Movinghead, scanner, dimmerpack, twee ledparren, ledbalk, bax TDC100, barrelscan, rookmachine en sinds vandaag een Showtec XB Xray Wave. Onmogenlijk om fatsoenlijk met een scanmaster aan te sturen.
            Last edited by Rio; Saturday-14-01-2012, 23:20.

Comment

Je PC wordt er totaal niet trager van als je een beetje fatsoenlijke PC heb.

Ja, gewoon de xlr kabel in de dongel pluggen en dan de dongel naar de usb poort van de pc. Je selecteer je dongel in freestyler, installeer eventueel een driver voor de dongel. (staan meestal op de site van de fabrikant) en hij doet het.

Freestyler is in eersten instantie moeilijk. Ik had het gedownload en ik snapte het totaal niet. (in de offline versie zonder dmx dongel) Toen een JB systems SM-1612 lichttafel gekocht. Maar dit kon toch niet wat ik wou, namelijk lichtshows op muziek maken.
              Toen toch nog eens in Freestyler verdiepen en begon het te snappen, toen een dongel gekocht en nog geen week later stond de SM-1612 op marktplaats.

Ik zou freestyler gewoon downloaden en even in de zonder dmx mode proberen.

Welke Bax laser heb je? Ik heb hier namelijk een bestand voor Freestyler waarmee twee van de drie bax lasers kan laten werken zonder zelf met de fixturecreator aan de slag te moeten.
              Ik heb deze bax laser :http://www.bax-shop.nl/lasers/bax-it...t-details.html

mvg, tim

Comment

Helaas, ik heb hem voor pressies die 2 andere.

Comment

Helaas, ik heb hem voor pressies die 2 andere.
                  ok jammer :( , maar als ik deze laser nu op die dongel aansluit herkent hij hem dan meteen via freestyler? , of moet ik eerst een hoop doen om hem werkend te maken ?'

mvg, tim

Comment

Je moet een fixture maken in freestyler, als je mij een paar dmx waarden door mail kan ik het eventueel een klein ding maken.

Freestyler herkent hem niet omdat dmx niet terug kan praten.

Comment

Je moet een fixture maken in freestyler, als je mij een paar dmx waarden door mail kan ik het eventueel een klein ding maken.

Freestyler herkent hem niet omdat dmx niet terug kan praten.
                      Ik denk dat je deze waarden bedoeld?

mvg, tim

Comment

ohja nog een vraagje. ik las in de reactie's bij bax dat deze kabel slecht werkt met windows 7? klopt dit want ik gebruik ook windows 7?

alvast bedankt;)

mvg, tim

Comment

Ik werk ook met windows 7, en het werkt prima. Zowel met Win7 ultimate als met win7 starter (op starter kan je nog geen achtergrond veranderen, dus als FS werkt zegt dat geneog).

Ik raad je gewoon aan om Freestyler te gebruiken. Je kan er een hoop mee eigenlijk, alleen je moet wel leren hoe je ermee moet werken. Makkelijkste om dit te leren is gewoon proberen, proberen en proberen. En je computer wordt niet slomer van de dongel, het meeste wordt binnenin de dongel verwerkt als de tekst op de DMX4ALL-site klopt.

Comment

Op de site van de fabrikant staat ook een driver voor windhoos 7.

Comment

Dat is inderdaad wat ik bedoelde Tim555, als je uiteindelijk kiest voor freestyler maak ik dat bestand wel even voor je, is 5 minuten werk voor mij.

Comment

Working...
                              X