Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke dmx besturing?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik heb besloten om voor deze te gaan : http://www.bax-shop.nl/dmx-software/...t-details.html

en om dan freestyler te gebruiken. ik probeer hem morgen te bestellen.

Iedereen bedankt voor jullie reactie's!!!!

mvg, tim
    Last edited by tim555; Sunday-15-01-2012, 17:36.

Comment

Ik heb nog ergens een handleiding voor Freestyler liggen die ik ooit eens gemaakt heb, als je hemt wilt moet je even een pb sturen.

Comment

Originally posted by DynaSpan View Post
        Ik heb nog ergens een handleiding voor Freestyler liggen die ik ooit eens gemaakt heb, als je hemt wilt moet je even een pb sturen.
        Is hij in het nederlands of engels? zou wel erg handig zijn :D

mvg, tim

Comment

Nederlands. Ik zal hem wel even uploaden.

Dit zijn de basis dingen, hoe je je dongle moet instellen, je lichten kan toevoegen en een simpel programma kan maken.

http://milandrossaerts.nl/FreeStyler...ing%202011.pdf

Je eigen fixtures maken enzo zit hier niet in.
          Last edited by DynaSpan; Sunday-15-01-2012, 18:52.

Comment

Zoiets heb ik ook nog liggen DynaSpan, misschien wil je die ook tim555?

Comment

Bedankt dynaspan , hier stond handige informatie in :)

--------------------------------

@rio als hij in het nederlands is is het altijd welkom:) ,

mvg, tim

Comment

Vandaag is de dmx interface binnengekomen. ik heb hem geinstaleerd en heb hem op freestyler aangesloten.

maar nu is het probleem dat hij helemaal niks doet:(

(de pinnetjes op de laser staan zo 1 en 10 omhoog en de rest allemaal omlaag.)

heb de com poort ook opgezocht en staat nu op COM5

maar nog steeds werkt hij niet , ik snap er niks meer van

kan iemand mij helpen?

mvg, tim

Comment

had even bax gebeld en die vertelden me dat lasers (bax) niet aangestuurd kunnen worden via deze kabel :(

dus helaas moet deze weer retour :(

mvg, tim

Comment

Dat is dus onzin verteld door bax..... Die laser kan op dmx, maar niet uit waar het vandaan komt. Of het nou een paneel is of een dongel, het maak helemaal niets uit.

Comment

Heb je de drivers geïnstalleerd? En geeft FreeStyler een foutmelding ofniet?

Comment

Waarop staat alles ingesteld? Je zou hem moeten hebben op DMX4ALL 3rd generation, met de juiste compoort, die jij al had gevonden. Als je opstart, mag je geen 'output thread' foutmelding krijgen. Zowel, dan kan je niet verbinden met je dongel. Als je driver is geinstalleerd moet je dan even de kabel uit je computer trekken en weer erin doen, en de compoort even op een willekeurige zetten (waarna je een error krijgt) en daarna weer op de goede. Als het werkt krijg je dan geen error.

Comment

ik heb de DMX4ALL dongel terug gestuurd , en een dmx paneel er voor in de plaats gekozen;)

Tot nu toe werkt alles super en ben er erg blij mee :D

ohja ik heb deze dmx paneel gekozen:http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html

nu heb ik wel een vraag eroven. er zit een speciale stoboscoop knop op (en stekker aan de achterkant) maar dat is een 1/4'' stereo jack ingang welke dmx stroboscoop past hier op?

passen deze er op?

http://www.bax-shop.nl/stroboscopen/...t-details.html

of deze?

http://www.bax-shop.nl/stroboscopen/...t-details.html

alvast bedankt!

mvg, tim

Comment

Zonder hoor, die DMX4ALL dongel had gewoon gewerkt, nu heb je een veeeeeeeeeel mindere dmx besturing maar daar zal je vanzelf achter komen.

Die eerste stroboscoop is dmx, dus die zal altijd werken.

Comment

Originally posted by Rio View Post
                              Zonder hoor, die DMX4ALL dongel had gewoon gewerkt, nu heb je een veeeeeeeeeel mindere dmx besturing maar daar zal je vanzelf achter komen.

Die eerste stroboscoop is dmx, dus die zal altijd werken.
                              de 2 de is ook dmx :) maar ik wil hem via het speciale knopje kunnen gebruiken op me paneel (dus niet via de faders) , welke moet ik dan kiezen , of werkt die 1 ste strobo ook?

mvg, tim

Comment

Ik zou hem niet via dat knopje bedienen, dan kan je hem niet in programmeren in je shows.

Maar... Deze stroboscopen kan je via het knopje bedienen naar mijn weten:
                                Deze krachtige stroboscoop produceert felle witte pulserende lichtflitsen. Dankzij een analoge controller heeft u een optimale controle. Er kunnen zelfs meerdere units gelinkt worden! Ziehier: De Action Strobe 300.

De SP-1500 MKII is een krachtige 1500 Watt stroboscoop met ingebouwde master/slave programma\'s en is tevens te bedienen via 2 DMX-kanalen. Voorzien van 0-100% dimmer en flitssnelheidregeling.

Nu is het wel zo dat 1500 watt veelste veel is voor op een (slaap)kamer.
                                Last edited by Rio; Wednesday-18-01-2012, 22:12.

Comment

Working...
                                X