Announcement

Collapse
No announcement yet.

Showtec-Scanmaster-8/2-DMX-lichtsturing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Showtec-Scanmaster-8/2-DMX-lichtsturing

Ik heb een Showtec-Scanmaster-8/2-DMX-lichtsturing gekocht en gebruik deze om 2 x Eurolite Mobile Twin Top M-200 complete LEDset en 1 x American DJ Spherion Tri LED lichteffect te besturen.

Tijdens het programmeren ondervond ik geen moeilijkheden, maar vorig weekend had ik er een 1ste optreden mee en merkte dat de sturing via geluid erg triest is.
    De diverse programma's lopen namelijk niet op de bas-beat (zoals ik eerst dacht en gewoon was van mijn vorige besturing), maar heel willekeurig op alle geluiden die de interne microfoon waarneemt. Hierdoor flikkeren de lichten op een gewone 8-beat zo snel alsof er een house nummer wordt gespeeld.

Wellicht is dit te wijten aan het gebrek van een auxdio-ingang op de besturing.

Daarom deze vraag:
    ik meen de zien dat er andere DMX-besturingen bestaan van dit merk mét een audio-ingang. En zo ja, kan iemand me apparaten voorstellen ?

Groet

wat is je budget?

ik zelf heb een:
    SM8/2
    Showmaster 24
    en een Behringer LC 2412

ik merk zelf dat de behringer het beste reageer op muziek,
    maar de sm24 is ook redelijk, al gebruik ik deze functie bijna nooit
    wat ik vaker doe is gewoon op de "beat tap" knop drukken (deze werkt niet optimaal bij de sm8/2 maar wel bij de sm24 en de behringer)

Comment

Laat ons zeggen dat kwaliteit ook gelijk opgaat met de prijs, dus...
      Maximum 200 euro...

Ik liet me net vertellen dat de JB Systems SM-1612 DMX controller wel beter op audio zou werken:

Comment

Jb systems sm-1612 werkt inderdaad redelijk op geluid, tenminste, de mijne heeft het altijd gedaan. En is onder de scanmasters de meest degelijke.

Comment

Iemand dit zin heeft in de Showtec-Scanmaster-8/2-DMX-lichtsturing ?
          Kocht deze eind vorig jaar en is als nieuw...

Comment

Ik zou zeggen, maak een advertentie in het 2e hands gedeelte en op marktplaats aan.

Comment

Working...
            X