Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dry-ice machine....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dry-ice machine....

Halloww allemaal,

Ik zit al langere tijd te kijken naar een rookmachine die de rook laaghoud. nu heb ik al vanalles bekeken (adj mister kool) maar ik kom steeds weer terug op dry-ice. het probleem zit um nu een beetje in dat ik maar geen goede machine kan vinden die ook nog een redelijke prijs heeft (onder de 500 het liefst). want om nou 2000 euro te gaan betalen voor een stukje plastik met een mandje erin vind ik ook zo wat.

Mijn vraag is dus weten jullie een goedkope machine die ook erg goed werkt of valt er zelf een te maken?

Thijs van Geffen

Volgens mij is hier al een topic over.

Brok droogijs laten smelten en klaar. daar is je laaghangende rook.
    (PAS OP !: droogijs is bevroren CO2, temperatuur hiervan licht op -80'C. en is dus er koud)

Comment

Antari heeft ook een nieuwe machine.

Kost wel net iets meer dan 500 euro maar je hebt er verder niet bijzondere dingen voor nodig.

Misschien is dit een optie.

Comment

Ben niet zo'n fan van die low-fog machines.
        Dit zijn namelijk normale rookmachines waar de rook gekoeld wordt, daardoor blijft de rook laag op de grond hangen. Echter daar schijn je natuurlijk met flink wat licht op, (dus warmte) gevolg rook warmt op en stijgt weer ophoog. (en dat kan best vervelend / lelijk zijn)..

Echter als je met droogijs werkt, zal de laaghangende rook "oplossen" bij het opwarmen. en dus zal je enkel laaghangende rook hebben.

Comment

Wat met ook regelmatig doet is vullen van een low-fog machine met kleine stukjes droogijs, in plaats van ijsblokjes. Dit werk net even wat beter, waardoor je rook langer op de grond blijft. Echter, aan het moment dat de rook opstijgt ontkom je niet met een log-fog machine, zoals SLGV al aangeeft.

De 'echte' droogijs machines zijn een stuk duurder. Ook hier zit weer verschil in de manier hoe men het opwekt. Er zijn simpele machines die enkel het blok droogijs langzaam verwarmen, waardoor het effect word bereikt, en er zijn zeer ingewikkelde machines. Zover ik weet zijn er weinig tot geen Europese fabrikanten die ze in jouw budget leveren. In China zijn deze er wel. Het gaat dan om de versie die langzaam verwarmd. Ze zijn alleen enorm zwaar, lomp en vreten stroom.

Comment

Droogijsmachines?
            1. Men neme een deugdelijke emmer:
            2. Vult deze een beetje met warm water.
            3. legt hier een brok droogijs in..
            4. Tadaa: daar is je laaghangende rook.

Nadeel is wel dat het gewoon blijft roken totdat het brok weg is.Dus er zit geen aan knopje of dmx op oid.

Comment

Misschien een gekke vraag, maar waar koop je dit dry ice/droog ijs?

Comment

Originally posted by DJ Lars View Post
                Misschien een gekke vraag, maar waar koop je dit dry ice/droog ijs?

Alstu, ik kop het meestal bij hun depot in helmond als je het thuis(of op locatie in de vriezer zet gaat het al gouw 3-4dagen mee!

Comment

Nu dit onderwerp toch speelt, is het schadelijk als je een brokje droog ijs in een zwembad gooit? wij hebben een zwembad in de tuin, wil het dan wel proberen!:P

Comment

Originally posted by dj-drace View Post
                    Nu dit onderwerp toch speelt, is het schadelijk als je een brokje droog ijs in een zwembad gooit? wij hebben een zwembad in de tuin, wil het dan wel proberen!:P
                    Ik heb dit wel eens op een filmpje gezien. Het water moet dan wel een beetje verwarmt zijn, maar die man ging er gewoon inzitten.

Comment

Wij hebben hier al gezeten met kleine brokjes droogijs in ons drinken... Ideaal in de zomer: blijft lekker fris ;-)

Droogijs is absoluut niet giftig of schadelijk: het is gewoon bevroren CO2 gas (wat dus ook in de lucht zit die je nu inademt) Het enige waar je moet opletten is dat je het niet aanraakt! (Het vriest vast aan je huid!)

Comment

Originally posted by StijnS View Post
                        Droogijs is absoluut niet giftig of schadelijk:
                        Uhm...zeker weten?

Originally posted by StijnS View Post
                        het is gewoon bevroren CO2 gas (wat dus ook in de lucht zit die je nu inademt)
                        misschien wel interessant dan?
                        Last edited by Greendiek; Wednesday-25-01-2012, 18:31. Reason: verkeerde link geplaatst

Comment

De link die jij geeft verwijst naar koolstofmonooxide, niet naar koolstofdioxide. Het verschil: CO (koolstofmonooxide) is in kleine concentratie giftig, CO2 pas bij grotere concentraties. Uiteraard is ook CO2 giftig. Bijna elke stof is wel op een manier giftig, zelfs zuurstof en water.

Comment

Thnx, heb de link even aangepast. Had in mn snelle reactie deze 2 even omgewisseld. CO is inderdaad giftiger, maar ook CO2 heeft zo (ook al in lage concentratie's) zijn invloed.

Ik bedoel hier dus mee te zeggen dat als je droogijs gebruik je dit altijd in een goed geventileerde ruimte moet doen. Dit geld trouwens ook tijdens het transport er van!

Comment

Maarrr als ik het dus goed begrijp is zo'n dry ice machine niks meer dan een frituurpan met een mooi omhulsel?

Verder heb ik besloten om zelf eens te gaan proberen zo'n ding te bouwen. Dan ben ik volgens mij maximaal 150 euro kwijt terwijl het anders veel en veel meer gaat kosten.

Op internet heb ik trouwens ook een filmpje zien staan van iemand die de dry icer uitlegt (ook zo'n dry ice ding). en daar zag je dat het gewoon een mandje was met een verwarmingselement dat ze door een of andere hendel in warm water lietten zakken. En daar betaal je dan 2000 euro voor...

Comment

Working...
                              X