Announcement

Collapse
No announcement yet.

beginnen met licht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• beginnen met licht

hoi,

ik heb vandaag m'n lening voor mijn dj-gear afgelost. nu wil ik graag een licht(en)set kopen.

ik heb hier totaal geen verstand van en vraag jullie hulp.

de lichten zijn voor kleine drive-in showtjes, tot ongeveer 100 man, maar dat gaat nog uitbreiden. vaak zijn ze ook kleiner...

een budget heb ik niet, ik kijk gewoon wat jullie voorstellen.

alvast bedankt!

Originally posted by tjeerdbeer View Post
    hoi,

ik heb vandaag m'n lening voor mijn dj-gear afgelost

een budget heb ik niet,

oke waarom heb je dan een lening?

Comment

Zonder budget kunnen wij van alles gaan aanbieden zoals 30 headjes, 200 parretjes, magnum 2000?. Maar ik weet zeker dat jou ''budget'' dat niet gaat halen! Dus geef in ieder geval een maximaal. Want met dit komen we niet veel verder!

Comment

Wat zoek je en wat wil je gaan doen.
        Als ik naar je dj-set kijk, dan is dat geen goedkope rotzooi. Ik verwacht dat je dus ook wel wat kunt besteden / lenen voor licht.

Maar mischien wil je wel gewoon kleine feestjegaan doen tot 150 man, dan heb je aan 2 balkes (led)parren en een effectje voldoende.

Comment

okee, mijn budget is tot ongeveer 500 euro, maar dat is natuurlijk alleen om mee te beginnen. ik zou echt niet weten waar ik moet beginnen, stuur me eens wat linkjes!!

Comment

@jonkie,

Waarschijnlijk bedoelt ie een lening bij zn ouders oid. Dit heb ik zelf ook gehad :). Hierdoor heb ik m'n vertrouwde Pioneer setje kunnen kopen.

Kijk eens naar 4 LED parren of 4 Halogeen parren, met een statief en eventueel een DMX controller. Bax heeft onder een kopje van die complete lichtsets staan, staat vast wel iets moois tussen.

Kijk anders eens naar de Eurolite KLS serie. Top dingen voor het geld. Ik heb hier een KLS-800 al bijna een jaartje in gebruik. Lekker simpel en goede kwaliteit.

Comment

@tjeerdbeer

In jouw situatie zou ik gewoon gaan voor dit setje:

1x:http://www.bax-shop.nl/conventionele...t-details.html

2X:http://www.bax-shop.nl/lichteffecten...t-details.html

1x:http://www.bax-shop.nl/lichtbruggen/...t-details.html

Zo heb je alles in en goede truss hangen en kost het ook niet al te veel geld.
              Ik ben ook met deze set begonnen en heb er zeker geen spijd van.

GR William

Comment

Wij hebben zelf ook een paar setjes kls 801 van eurolite. Zijn erg mooie led parren. Snel en simpel. Ze hebben ook een mooie kleur menging. Geen rare losse pixels waar je recht op kijkt. Gewoon meteen gemengde kleuren.

Ook zijn ze meer dan netjes fel. Zijn zeker te vergelijken met een setje ouderwetse par 56 met persglas lampen.

Groot voordeel van een setje ledparren is natuurlijk het opgenomen vermogen en de mogelijkheid om zowat alle kleuren te maken zonder filters te hoever wisseln.

Statiefje eronder en klaar er is een begin gemaakt aan een lichtshow. In de toekomst statief uitbreiden met nog een statief. Trussje erop. Parren eraan. 2x een scannertje erbij ( links 1 en rechts 1 ) Backdropje. Hazer.

Klaar netjes, strakke lichtshow.

Nu simpel en compact maar snel en eenvoudige groeimogelijkheden.

Comment

Ik zal er in ieder geval direct voor DMX gaan, ook je effecten op DMX. Dat geeft zo'n grote meerwaarde dan alleen een op muziek knipperen lampje/effectje.

Wat mij een mooie set voor jou lijk:

Showtec compact ledparren set.
                  Showtec\'s Compact Lightset is een compacte en draagbare lichtpar met 432 LEDs. Ideaal voor de DJ\'s en bands on-the-move. Inclusief statief en handige draagtas!

Een Showtec 8/2 scanmaster.
                  De scanmaster is al jaren mateloos populair, maar Showtec heeft besloten ook een versie uit te brengen die net iets andere mogelijkheden biedt, waaronder de optie om kanalen te kunnen patchen.

Antari F-80z Rookmachine
                  Ideaal voor mobiele DJ\'s en drive-in shows! Beschikbare optie is de FC-4 timer control. Voor weinig geld heeft u nu een zeer knappe rookmachine met een behoorlijke output.

Een lichtbrug, American DJ LTS-50T:

Dan kom je op rond de 450 euro.

Dan zou ik nog 1 of 2 DMX lichteffecten kopen:

Gewoon wat je zelf leuk vind kiezen, er zijn zoveel verschillende. Wel zou ik voor 2 verschillende lichteffecten kiezen, brengt een beetje variatie in je show.

Ik kan je trouwens de Showtec Xray XB Wave aanbevelen, leuk effect, DMX, niet duur en heeft een speciale doorzichtige behuizing. Ik heb hem zelf en ik ben er erg tevreden mee.
                  http://www.bax-shop.nl/led-lichteffe...t-details.html (Helaas komt die pas over 7 weken were binnen)

Comment

ik zat inderdaad aan zoiets te denken, maar dat DMX gedoe, dat lijkt me niks. is het dan gewoon schuifje omhoog = lampje aan? of werkt het anders? en een rookmachine is toch dat de lichteffecten beter uitkomen??

Comment

Zoals Ronnie al aangeeft, ga voor een KLS-801. Het is misschien nu nog wat duur, maar je krijgt er echt geen spijt van. Je merkt niks als er een ledje wegvalt en de menging van de ledjes is gewoon perfect. Echter is hij enorm fel en daardoor niet echt zonder een DMX tafel te gebruiken. Met deze weet ik zeker dat je een prima basis hebt. Een simpel Eurolite statiefje eronder bijvoorbeeld en je bent al klaar.

Comment

Working...
                      X