Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke stroboscoop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke stroboscoop

Mijn excuses als er al een topic over dit is gemaakt :)

Ik ben opzoek naar een stroboscoop dat sterk genoeg is om een kleine tot middelmatige podium te kunnen belichting.
    Het zou moeten dienen om de muzikanten te belichten zodat er "vertraagd" beeld gevormd wordt.
    Nu is het zo dat er zoveel keuze is dat ik niet goed kan inschatten hoeveel watt het moet hebben en of ik meerdere stuks zou moeten kopen.
    Ook zou ik het met een simpele jack/drukknop moeten kunnen bedienen met mijn voet.
    Het budget dat ik heb is rond de 100 max 150euro.

Kan er iemand wat goede raad geven?

Thanks!

Als je het slo motion effect wil moet je er sowieso voor zorgen dat er nagenoeg geen ander licht aan staat als je de strobo gebruikt. Als je namelijk ook nog ander licht aan hebt zul je geen of een slecht slow motion effect krijgen. Dus dat is alvast het eerste wat je moet weten.

Dan 2 een strobo gebruikt veel stroom. Heel veel stroom zeker de wat grotere die je waarschijnlijk nodig hebt in jou situatie. Hou er dus rekening mee! Anders vliegen de stoppen om je oren.

Dan de laatste Hele mooie optie Heeft dmx. Meer dan genoeg vermogen. Redelijk degelijk. Daarnaast kun je hem ook dimmen als je hem te fel zou vinden.

Let wel op dit ding trekt bijna 3000 watt als je hem full pull aanzet.

Comment

De FL-1800 lijkt mij ook inderdaad de beste keuze voor deze opdracht.
      Als het vermogen te zwaar is want deze trekt zoals Ronnie zegt 3kW op zijn piek, kan je ook eens kijken naar de American dj Flash.
      Trekt op zijn piek ongeveer een 1500w wat al iets meer "stoppenkastvriendelijk" is.
      Maar als je het vermogen kan trekken op locatie zou ik ongetwijfeld voor de FL-1800 gaan

Comment

Is het wel een goed idee om een strobo te gebruiken voor een band?
        Ik denk niet dat het effect groot zal zijn omdat de muziekanten niet veel bewegen, je kan het niet vergelijken met dansende mensen.
        Punt 2, als je daar lang op kijkt wordt je knetter gek, toen ik nog in een discotheek draaide gebruikte ik de strobo nooit langer dan 1 minuut, meestal was dit zelfs maar 20 tot 30 seconden en dan terug het andere licht.

Comment

Voor zover ik weet trekt de FL-1800 echt geen 3kW. De interne lamp is inderdaad 2,7kW, maar dit bereikt hij niet omdat de lamp niet 'aan' kan, alleen stroben. Zolang die strobed blijft hij wel rond de 1500w. En eventueel zet je de intensity iets lager.

Comment

Originally posted by RobinH View Post
            Voor zover ik weet trekt de FL-1800 echt geen 3kW. De interne lamp is inderdaad 2,7kW, maar dit bereikt hij niet omdat de lamp niet 'aan' kan, alleen stroben. Zolang die strobed blijft hij wel rond de 1500w. En eventueel zet je de intensity iets lager.
            Je vergeet de inschakelpiek (tegen een aantal keer per seconden) voor het gemak even...

Comment

Wat bedoel je precies? Ik ben vrij zeker dat hij geen 2,7kW bereikt. Dit hadden we wel met de stoppen gemerkt namelijk.

Comment

Waarom adviseren jullie die Geni en niet de (helft goedkopere) American Dj of Eurolite? Beide 1500 watt, ook dimbaar en ook DMX.

Ik ben geen expert op het gebied van strobo's maar scheelt dat echt zoveel?

Comment

Of je het nu wel of niet gelooft. We hebben pieken gemeten van om en nabij de 2700 watt. Als je nu snelle stoppen hebt ipv trage die een uur lang 20 ampere kunnen hebben voor ze eruit gaan. Heb je toch een redelijke kans dat ze eruit springen als er nog echt meer op die groep zit.

1 strobo trekt zo rond de 12 a 13 ampere. Als je gaat filmen of trager gaat flitsen zakt het wel terug.

Ik heb zelf ook een Genie. Ding is al een 5 of 6 jaar oud en doet het nog prima.

Comment

Merci voor de reacties tot zover.
                    Het genre voor wat het bestemd is is vrij hard, dus de muzikanten bewegen vrijwel non-stop.
                    Is het een mogelijkheid om de American DJ aan te sturen met een simpele voetpedaal of aan/uit switch die de stroom onderbreekt?

Comment

Ja hoor je kunt ook de stroom gewoon onderbreken.

Of er ook footswitch zijn voor de strobo en zo ja welke je dan moet hebben? geen idee.

Comment

Ik heb de Eurolite superstrobe 2700 gekocht!
                        Nu heb ik zitten rondkijken, maar ik heb geen voetpedaal gevonden om het aan/uit te zetten.
                        Kan ik deze controller Eurolite footcontrollergebruiken voor de strobe?

Comment

Je link verwijst mij naar 'alle producten in de shop', lijkt me dat je de verkeerde link hebt.

Superstrobe 2700 lijkt mij een 2700w-stroboscoop? Waarom ben je niet gegaan voor de Geni-stroboscoop?

Comment

Mijn excuses voor de verkeerde link: Eurolite voetcontroller

Comment

Natuurlijk werkt die niet, die is voor KLS ledparren...

Je zult niet gouw een voetpedaal voor die stroboscoop vinden, simpelweg omdat ze waarschijnlijk niet bestaan.

Comment

Working...
                              X