Ik wil een klein truss systeempje gaan kopen. Ik heb ook een truss brug. Maar als ik al mijn apparatuur er aan hang zie ik hem al doorbuigen. Dus wil ik die gebruiken bij kleine shows, en bij de grote een truss systeem. Van 3 meter hoog en vier meter breed. Het ziet er dan ongeveer zo uit. Maar nou is mijn vraag, wat heb ik hier voor nodig. Welke koppelingen, welk merk is beter. En gaat mij dit lukken binnen €200 - €300???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Benodigdheden Truss systeem
Collapse
X
-
Als je dat met truss wilt, zit je al gauw rond de 1000 euro denk ik hoor.
Je hebt sowieso 2x stalen base plates nodig, die rond de 1 bij 1 zijn. Want anders is er grote kans dat het omvalt. Voor de rest heb je 2x een hoek down nodig, en dan bijv. 2x 2 meter en 2x 3 meter truss. En dan alle koppelingen erbij.
Prolyte is aan te bevelen. Makkelijk bij te huren en echt niet duur.
Ik denk zelf dat je beter 2 wind-up statieven kunt kopen met 4 meter truss, want zo ben je eigenlijk ook al klaar.
-
Gaat je niet lukken voor dat geld.
Ga maar eens kijken voor 2 hoeken van prolyte.
2x 2,5m truss ( poten omhoog bovenkant is dan ongeveer 3m )
2x 2m of 2x 1,5m om er tussen te doen.
Dan heb je nog de 2 baseplate's die je nodig hebt om te voorkomen dat de truss omvalt. Deze zullen ook van behoorlijke afmetingen moeten zijn.
Dus nope ga je nooit halen.
Wij houden altijd voor een globale richtlijn aan dat 1m truss een goede 100 euro kost. Dan nog je hoeken en je baseplate's.
Comment
-
Ik heb nu decotruss ''zooi''. Want als ik er 8 parren van 2KG p/s, vier scanners van 4KG p/s. Zie ik hem al een beetje buigen, en ik vind dat de decotruss niet echt mooi oogt, want het is zo ''magertjes.'' Dus ik denk dat ik die ga terug sturen, want die zijn echt gewoon NIET mooi. Als ik dit neem:
4x Prolyte X30D 150cm
2x Prolyte X30D 200cm
2x Prolyte X30D 90 graden draai hoek up
Dan kom ik uit op €830,00. En dan nog montage materiaal. Lijkt het mij dus eigenlijk gewoon slimmer om dit te nemen? En dan kan ik eventueel later nog de statieven vervangen door stukken truss. Dus mijn vraag, wat is slimmer, de Eurotruss/American Dj of het truss systeem??
Comment
-
Originally posted by JanPetersen View PostIk heb nu decotruss ''zooi''. Want als ik er 8 parren van 2KG p/s, vier scanners van 4KG p/s. Zie ik hem al een beetje buigen, en ik vind dat de decotruss niet echt mooi oogt, want het is zo ''magertjes.'' Dus ik denk dat ik die ga terug sturen, want die zijn echt gewoon NIET mooi. Als ik dit neem:
4x Prolyte X30D 150cm
2x Prolyte X30D 200cm
2x Prolyte X30D 90 graden draai hoek up
Dan kom ik uit op 830,00. En dan nog montage materiaal. Lijkt het mij dus eigenlijk gewoon slimmer om dit te nemen? En dan kan ik eventueel later nog de statieven vervangen door stukken truss. Dus mijn vraag, wat is slimmer, de Eurotruss/American Dj of het truss systeem??
Tevens lijkt mij zo'n systeem van decotruss ook niet geschikt, laat staan dat er baseplates zijn voor decotruss.
Comment
-
Niet zo'n truss systeem van deco truss, maar met twee statieven en een paar meter truss. Ik ga nog even kijken wat ik neem, als ik de truss neem koop ik er nog 4 parren bij voor in de zijkanten. Nog een vraagje, stel ik wil dat setje die ik aangaf, welke koppelingen en dergelijke heb ik dan nodig?
Comment
-
Of je neemt 2 American DJ ST123 volgens mij. Zijn voor het geld perfecte statieven. Niet duur, gaan lekker hoog en werken top. Zo'n halve truss carré is leuk, maar ook enorm duur. En zeker zulke baseplates. Via marktplaats staan ze soms erop rond de 230 per stuk (stalen).
Ik zou zo'n kant en klaar systeem kopen, zoals je aangeeft en dan eventueel een extra verlengstuk erbij met bij behorende koppelingen.
Comment
Comment