Announcement

Collapse
No announcement yet.

Droogijs bewaren, hoelang?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Droogijs bewaren, hoelang?

Ik wil voor mijn LowFog machine, die ik zelf heb gebouwd, droogijs kopen. Maar hoelang is dit houdbaar, of hoe zit dat. En als ik het goed bewaar blijft het dan wel goed??

De regel is dat je droogijs laat komen op de dag dat je het nodig hebt. En laat de piepschuimdoos dicht tot je het nodig hebt. Langer bewaren kan, meestal een dag of twee als je de doos of dozen in een vriezer ofzo zet. Helaas is het wel een dure hobby...

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
      En als ik het goed bewaar blijft het dan wel goed??
      Ten eerste bederft het niet, het verdampt, maar als jij een koelkast hebt die tot -90 kan dan kun je het waarschijnlijk wel langer dan 1week bewaren, ik doe met een batch gemiddeld 3-4 dagen

onthoud wel dat het -80 is en dat jou apparatuur die je zelf in mekaar hebt lopen frapselen dit misschien niet erg leuk gaat vinden!

Comment

Mijn ''Apparatuur'' is een flighcase met een aluminium pijp er doorheen. Waarbij de case van binnen is gevuld met zilver folie!

Comment

Sorry dat ik het zeg Jan.

Ik heb heel weinig vertrouwen in een degelijke en goede werking van je gehobby. Je vergist je volgens mij nogal behoorlijk in de eigenschappen van matriaal en -80. Dit is wel wat anders dan normale omstandigheden. Matriaal gaat dan dus ook anders reageren.

Dan verder heb ik nog nooit 1 droogijs machine gezien die werkte met een pijp er door heen.

Een droogijs rook krijg je eigenlijk heel simpel. Je laat een mantje ( met je droogijs ) zakken in bijvoorbeeld water. Mandje omlaag daar is je rook. Mandje omhoog en je rook houd op.

Dit is natuurlijk wel de heel basic uitleg maar daar komt het wel op neer.

Dus ik weet niet wat jij met een kist wil doen en een buis? Maar kan me er niet echt een voorstelling van maken.

Dus lang verhaal kort. Volgens mij klopt er niet veel van en ben je op een compleet verkeerde manier bezig.

Comment

Ik ga gewoon even kijken of dit werkt, en anders koop ik een fabrieks vloer fogger.

Comment

Als je het vaak gebruikt zou ik daar altijd voor gaan. Een fogger gebruikt minimaal aan vloeistof en kost dus weinig in gebruik. Dat heb je er in een paar keer al uit. Antari heeft er al 1 voor een 500 euro als ik me niet vergis.

Maar hoe wil jij dan je rook gaan maken met een buis en een kistje.
              Hoe wil je het dan dus gaan bedienen.

Laat eens wat foto's zien van wat je geknutseld hebt.

Misschien kunnen we je dan ook wat meer helpen.

Comment

Wat ik heb geknutseld kan ik nu even niet posten, zal vanmiddag even kijken. Maar het is deze flightcase waar een aluminium pijpje doorheen gaat waar de rook doorheen komt. Vervolgens gooi ik in de case droogijs.

Zijn er ook alternatieven voor die 'goedkope' Antari? Ik ben alleen de EuroLite NB-40 ICE tegen gekomen, maar is dit ook wat voor die prijs?

Comment

je heb de American DJ Mister kool, op zich een leuk dingetje!

Comment

Dus je hebt een buis door de flightcase gestoken waar je dan rook door blaast of...

Comment

Ik denk dat hij inderdaad rook uit een normale rookmachine door een buis laat lopen. Deze buis gaat door de flightcase waar het heel koud is. Zodoende wordt de rook afgekoeld en blijft het liggen.

Opzich het basic-principe van een low-fogger, maar er is niet per see droogijs voor nodig (het kan ook met ijsblokjes/koelelementen) en het neemt veel meer ruimte in dan een machine met dezelfde werking.

Comment

Ik ga zeker binnenkort eens kijken naar een lowfogger, als de Mr. Kool, maar ik denk dat ik nu al mijn tijd in de cubo's ga steken.

Comment

Hey kheb mijn eigen machine ook gemaakt en is top. Wat je wel wilt doen als je je rook wilt laten spuiten uit je machine zet vanboven of boven aan de zijkant een kleine ventilatortje waardoor het de rook van de droogijs wegblaadt naar de buis pijp dat je hebt :)

Comment

Sorry had niet gezien dat er een 2de pagina was.
                            Last edited by mavrickmp; Saturday-19-12-2015, 22:20.

Comment

Zoek op youtube naar de woorden "how to make a low fogger" en je krijgt meer dan genoeg voorbeelden van wat ik denk dat Jan van plan is.
                              Komt erop neer dat er rook (met een normale rookmachine) door een buis wordt geblazen en er om deze buis ijs, koelelementen etc. zitten zodat de rook afkoelt zodat deze bij de grond blijft hangen.
                              Het idee is simpel maar werkt. Maar als je toch het geld hebt voor droogijs vergeet dan gewoon de rookmachine en laat gewoon een mandje met droogijs in water zakken zoals ronennieshow ook al vermelde.
                              Goedkoper in vergelijking met de opstelling die je eerst ingedachte had en geeft (vind ik) een mooier effect.

Comment

Working...
                              X