Announcement

Collapse
No announcement yet.

sunstrip (vervangers)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• sunstrip (vervangers)

Ik ga een deel (16) sunstrip armaturen aanschaffen, maar aangezien led nu opkomt en het zonde zou zijn te investeren in iets dat op zijn terugweg is, viel mijn oog ook op:

-adj mega tri bar

-showtec Pixel bar 12
    Zelfs de Sunstrip wordt gemoderniseerd met Tri-LED techniek. Maar dat is juist een erg mooie toevoeging. Zo is het mogelijk om deze Pixel Bar 12 op te nemen in software als Madrix om video-effecten te maken.

-andere?

Kan iemand iets vertellen over deze toestellen (en liefst op vlak van degelijkheid/betrouwbaarheid).

Liefst ga ik voor de showtec omdat deze goedkoper zijn, iets beter met normale sunstrip te mengen (12 bronnen) in settings en showtec sunstrips de meest voorkomende zijn (en ook degelijk bewezen zijn).
    Maar op vlak van led hoor ik dat adj goed bezig is.

Of is het toch nog verstandig om een deel gewone sunstrips aan te schaffen?

ps: Weet er iemand een goedkoper alternatief voor de showtec powerline reeks? (bar washers voor buiten) zonder af te doen aan het tri-color led kleursysteem
    Last edited by pjadskop; Wednesday-22-02-2012, 11:43.

sunstrips zijn nog altijd zeer populair om te gebruiken en ook al is led in opmars, dit kunnen ze (nog) niet bereiken van effect.

wanneer je toch de led versie gaat aanschaffen moet je goed opletten, en wel naar het volgende, wanneer je 2 strips in het verlengde van elkaar legt moet de afstand tussen de lampjes bij de "koppeling" gelijk zijn aan de afstand tussen 2 lampjes op de strip, er zijn merken waar deze afstand bij de koppeling het dubbele is.
    dit valt zeer hard op wanneer je de strips gebruikt om bijvoorbeeld in een decor trap te steken

Comment

Ik moet zeggen dat ik ook wel aardig verrast was door de versie van eurolite.

Led bar 18 TCL

Is misschien ook nog een optie om te overwegen.

Wij hebben ze wel eens ingehuurd.

Het zijn misschien niet sunstrips die zo fel zijn als de sunstrips met spotjes van showtec. Maar het komt al een heel eind in de buurt. Grootste voordeel is dan natuurlijk wel dat je alle kleuren van de regenboog kunt maken met deze sunstrip. Dit zou voor mij meer waarde hebben dan dat de spotjes variant feller is. Als ik wil blinde neem ik wel een blinder :cool:

Comment

deze hadden we onlang liggen als demo: http://www.bax-shop.nl/led-bar-tube/...l#!prettyPhoto

zag er vrij goed uit moet ik zeggen

Comment

de prijs gaat hier wel snel omhoog precies

Comment

Wij hebben nu een tijdje een aantal pixelbars. Over de felheid is niet te spreken... Om erin te kunnen kijken: 10%. Echt fel! Toevallig net een paar naast elkaar gebruikt en ze liepen gewoon keurig door. De behuizing is stevig en ze zijn makkelijk op te hangen. Achterop zitten 2 verschuifbare beugels voor klemmen. Nog nooit problemen gehad. En gewoon leuke dingen waar je echt superleuke effecten uit kan toveren!

Comment

hoeveel heb je er en hoelang al?
              Is er een mooie even kleurmenging?

Comment

We hebben er nog maar 3, al een jaartje ongeveer, maar er komen er snel weer nieuwe bij... (met name door aanschaf 4 nieuwe MH's --> weinig geld --> ...) De kleurenmenging is super, en het verschil tussen kleuren is zelfs goed te zien op 10%. Het geel is ook geel te noemen en niet geelgroen...

Comment

Pixelbarren? Van CLS? hebben er zo'n 40 op het werk hangen, vindt de kleurmenging juist verschikkelijk omdat iedere LEDZ(rgb) naast elkaar zit.
                  Ook de inkijk hoek van de pixelbarren is lelijk, omdat de LEDS wat naar achteren zitten geplaatst, lijkt het soms dat je vanaf links bijvoorbeeld groen+rood ziet, en vanaf rechts groen en blauw...

Als matrix effect achter een band of dj kan het best, maar hang ze niet rondom een dansvloer als je het mij vraagt...
                  In dat geval zal ik kiezen voor een armartuur waar de menging van de RGB leds achter een lens gebeurd.

Pixelbar 36/54 heb ik het dan over.. De tot op heden meest verkochte..
                  Je zou wel kunnen gaan voor de pixelbar tricolor..

Comment

bedankt voor de reactie, maar als je goed leest in de startpost zie je dat het over de pixelbars van showtec gaat, waar de kleurmenging achter een lens gebeurd

Comment

Originally posted by pjadskop View Post
                      bedankt voor de reactie, maar als je goed leest in de startpost zie je dat het over de pixelbars van showtec gaat, waar de kleurmenging achter een lens gebeurd
                      Nu heb je een punt... overheen gelezen excuses.

Comment

Working...
                      X