Announcement

Collapse
No announcement yet.

Daslight.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Daslight.

Hallo,

Een vraagje, ik gebruik sinds kort het daslight programma voor mijn lichten.
    Nu heb ik af en toe het probleem dat mijn lichten plots random gewoon beginnen te flippen.
    Nog iemand die hier problemen mee heeft?

2de Vraag, als ik via BPM werk(lichten die volgens geluid lopen) crasht het zo nu en dan eens.
    Weet er iemand hier soms raad mee?

Wat betreft je eerste vraag, gebruik je een DMX terminator? Zonee, dan zou ik dat eerst eens proberen. ;)

Je tweede vraag, daar weet ik zo snel geen oplossing voor. Wat versta je onder 'crashen'?

Comment

Terminator? geen idee wat je hiermee wilt zeggen :D.

Ja gewoon gij vliegt eruit windows geeft dan de mededeling wilt u dit verzenden? ja of nee? een soort error.

Comment

Daar je niet weet wat een terminator inhoud ga ik ervan uit dat je die niet hebt. Een terminator is een XLR-plug, maar in plaats van dat er een kabel aan zit zit er een weerstand tussen pool 2 en 3 (hot en cold). Door deze terminator in de DMX out van je laatste fixture te plaatsen voorkom je spiegeling van het signaal, waardoor lampen rare dingen gaan doen. Deze kan je zelf maken of gewoon kopen, ik zou het laatste doen :).

Comment

Is die bij bax te koop?

Comment

Even zoeken in de shop en tada

Comment

Die had ik zelf al gevonden.
              je kan er geen kopen van 10m waarschijnlijk? alleen maar zelfmaken?

Comment

10m? Het is echt alleen een plug met een weerstand erin. Als er hier een lange kabel aan hangt heb je er niets aan, behalve als dit een kort lusje is, zodat je deze ook herkent als terminator. Deze prik je dus alleen in de LAATSTE DMX-out. Niet in elke.

Comment

Misschien toch eerst even inlezen in het hele dmx gebeuren.
                  De terminator komt zoals hierboven al gemeld op het einde van je kring, om je kring af te sluiten.
                  Tussen je toestellen kan je bijvoorbeeld de CAB901 van procab gebruiken.
                  Even in de webshop zoeken op CAB901 en je vind ze in verschillende lengtes.

Comment

Ja zover was ik wel hoor,
                    maar ik dacht mss kan ik hem in lengt kopen maar je moet hem zelf solderen waarschijnlijk?

Comment

Maar wat wil je nu precies in lengte kopen?
                      Je vertrekt vanop je tafel naar toestel 1, van 1 naar 2 en zo verder.
                      Hiervoor gebruik je XLR kabel zoals aangegeven in mijn vorige post
                      De DMX terminator moet gewoon in het laatste toestel op de uitgang zitten en is een gewone losse XLR stekker met wat weerstandjes in gesoldeerd.

Comment

in lengte is totaal overbodig, aangezien je deze als eindpunt gebruikt, deze steek je in de laatste lamp en vandaar kun je nergens meer naartoe, dus waarom zou je steeds een stuk van 10m willen hebben dat je rond je truss moet draaien of oprollen.

Verder is de eind terminal best wel overbodig in de set up die de TS wss heeft, dat heb je pas echt nodig vanaf 100m of zo, mij lijkt het eerder een kabel die ergens stuk is in de cyclus, of een spot die zijn automatisch programma op de dmx lijn zet naar de slaves toe.

Ook heeft daslight de vervelende eigenschap om bij een nieuwe stap/scene, automatisch waardes in te stellen op spots die je totaal niet nodig hebt of wilt, en als die uit het oog springen zit je gewoon met fouten in je programma

Comment

Originally posted by pjadskop View Post
                          Ook heeft daslight de vervelende eigenschap om bij een nieuwe stap/scene, automatisch waardes in te stellen op spots die je totaal niet nodig hebt of wilt, en als die uit het oog springen zit je gewoon met fouten in je programma
                          Jeps. Dat is inderdaad vrij vervelend.
                          Daarom dat ik zelf altijd mijn Fixtures maak en op elk kanaal de standaard waarde op 0 zet.
                          Je kan het ook omzeilen door geen enkel fixture te selecteren op het moment dat je een nieuwe scene maakt, maar als je dit vergeet heb je het inderdaad vlaggen.

Comment

ah dat wist ik niet dat dat de standaardwaarden waren. alleen dat ze vervelend zijn, ik doe het altijd door alles te deselecteren, scene maken en dan opnieuw selecteren

Comment

Dat hij crasht op de BPM Is een bekend probleem. Hier is het daslight team momenteel aan bezig. Probeer ook nog eens een actuele versie te downloaden van de site van daslight : www.daslight.com

Comment

Working...
                              X