Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX usb kabel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DMX usb kabel

Ik ben opzoek naar een DMX - usb kabel zo dat ik vanaf de pc mijn lichten kan besturen.
    Nu zag ik in de shop wel 1 kabel van bijna 100 euro. Ik weet niet of dit de goeie is, wil dus niet zomaar 100 euro uitgeven zonder het zeker te weten ;)

kabel: http://www.bax-shop.nl/dmx-software/...t-details.html

Verder heb ik het programa "Daslight Virtual Controller 2" weet ook niet hoe goed dat is, heb voorheen altijd met een paneel gewerkt. De "sm 1612" werkt goed, alleen niet handig om echt shows voor te programmeren.

Gr,

Wat jij zoekt is een USB naar DMX-dongle. Echter moet je er wel op letten dat diverse fabrikanten ook diverse lichtsturingen aansturen en deze zijn in veel gevallen niet compatible met elkaar. Het is dan ook niet voor niks dat de prijzen qua dongles elkaar flink ontlopen, doordat je hierbij vaak ook al voor de software betaalt. Immers, een dongle is moeilijker te kopiëren dan een CD'tje met wat software.

De dongle die je nu aanhaalt is compatible met DMX4All, maar toevallig ook andere software waaronder Freestyler.
    Of je Daslight hiermee gaat werken is maar de vraag, maar ik verwacht van niet aangezien Daslight zelf ook aparte dongles levert in diverse prijscategorieën en specificaties.

Comment

aaah ok...ik dacht dat het allemaal het zelfde kabeltje was niet dus :(

Wat is nu een goeie aanrader om te doen ?
      Wil namelijk geen 200/300 euro uitgeven aan een heel nieuw programma.
      150 eur is max wat ik er nu voor wil uitgeven, sinds dat ik er nog maar net mee begin ;)

Iemand tips ? Over een goed programma MET zo geheten "USB naar DMX-dongle" ?

Heb iets nodig waar ik een leuke show mee kan maken voor 2 scanners 4 led parren en 1 laser.

Comment

Je kunt dus al beginnen met je 100-euro dongle. Je kunt alvast eens naar Freestyler software kijken en daar mee oefenen. Zet eens een paar dingetjes in elkaar en bekijk of je er goed mee kunt werken. Mocht dit niet werken, dan kun je nog met DMX4All werken. Of andersom natuurlijk. ;)
        American DJ heeft overigens ook nog een dongle in het pakket zitten, namelijk deze. Ook leuk om eens naar te kijken en als ik het goed heb staan er zelfs complete tutorials op Youtube om het je helemaal makkelijk te maken. :)

Overigens, als je zelf goed economisch nadenkt kun je ook vanzelf nagaan dat een goedkope dongle niet werkt met software uit een duur pakket.
        Immers, zou zouden fabrikanten er niets aan over houden. ;)

Comment

Working...
        X