Announcement

Collapse
No announcement yet.

Led movingheads

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Led movingheads

Hallo,

Ik ben op zoek naar nieuwe movingheads, liefste led.
    Maar wat zijn de beste movingheads in het budgetsegment?!
    Ik had eerst de microspots van Showtec, maar hier vond ik de lichtopbrengst minimaal van.

Graag hoor ik jullie meningen/voorstellen.

Wij bezitten over 4x Showtec Indigo 4500. Zeer degelijke movingheads. Maar iets meer info over budget, soort movinghead etc. zou fijn zijn!

Comment

Ik zoek gewoon movingheads met gobo's dus geen wash.
      Het budget is niet zo'n ramp, maar wel graag in het budgetsegment. Dus geen robe of dergelijke merken. Want dat is momenteel te hoog gegrepen, voor mij.

De indigo 4500, daar heb ik ook al eens naar gekeken. Waren jouw Giant XL beter of mindet dan de Indigo's? Want ik wou eigenlijk eerst naar de Giant XL gaan kijken, want hier hoor je best veel mensen positief over praten.

Comment

De Giant XL Wordt ten 1e niet meer geproduceerd. en de indigo is stukken beter, wij hebben er nu (STichting + PRive) 10. En er staan er nog op verlanglijstje... De Giant XL is nu echt verleden tijd, die laat je ook staan als je de indigo's erbij ziet...

Comment

Oke... Wat is er dan beter aan de indigo? Heb je nog vergelijkbare types?

Comment

de indigo, heeft een betere licht opbrengst, mechanische focus, en ja kan wel even door gaan, maar ik ken de xl niet, dus echt vergelijken kan ik niet, maar hij heeft dus in iedergeval een sterkere led, en een mechanische focus, en de xl niet

Comment

Oke, dat zijn wel belangrijke dingen.

Comment

Voordelen van de Indigo 4500 ten opzichte van de Giant XL
                1. Stukken sterkere led
                2. 2e Statische Gobowiel
                3. Je komt beter aan het roterende gobowiel, hier zit een klepje voor in de kop
                4. Stevigere Behuizing
                5. Bij de set zit een echt stevige kist
                6. Meer kleuren
                7. Mooiere dimmer curve
                8. Random en Pulse Strobe
                9. PRisma kan ook rechtsom draaien
                10. Beter Display, meer karakters dus beter te begrijpen wat er staat
                11. Betere ophanging
                En zo kan ik wel door blijven gaan... En de Giant XL heeft ook een elektronische focus hoor ;)

Comment

Je zou ook een kiunnen kijken naar een Showtec Phantom 50 LED SPOT

Deze hebben een iets minder sterke lamp dan de indigo (50W led ipv 60). Wel zijn ze een heel stuk kleiner en compacter (denk ook aan opslag en transport capaciteit). Ze hebben wel iets minder functies natuurlijk maar zijn dan ook een flink stuk goedkoper.
                  Ik weet niet wat voor een shows je doet, maat voor drive-in werk en kleine live dingen zijn die meer dan prima.

Comment

Deze is eigenlijk weer vergelijkbaar met de Giant XL, enige nadeel aan de Phantom tov de Giant is de manuele focus, en andersom de sterkere lichtbron, dan mis je bij die dus ook weer de bovenstaande voordelen...

Comment

Tja daar heb je wel een punt, maar van een moving head die bijna het dubbele kost verwacht ik dan ook wel net iets meer.
                      Dus dit begint wel een beetje appelen met peren vergelijking te worden.
                      Ik weet niet of ik de ruim 300€ meer zou willen betalen voor de indigo.

Comment

of de Vizi Spot pro van ADJ!

Comment

Ik wil gewoon een goede movinghead. Veeel Meer lichtopbrengst dan de microspot. En meer gobos en kleuren + hij moet zijn gobo's heel scherp kunnen maken. Bij de Microspot waren ze best wel wazig(voozichtig uitgedrukt!).

Comment

Ik heb een paar weken geleden een BeamZ MHL 60 led movinghead overgekocht van Mol. Is ook een mooi ding, en je kan hem bij verschillende winkels krijgen voor iets meer dan 400 euro.

Comment

Eventueel kun je eens kijken naar de JB Systems Sirius LED movinghead. Naar wat ik heb begrepen een behoorlijk pittig apparaat.

Comment

Working...
                              X