Announcement

Collapse
No announcement yet.

Led movingheads

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Oke bedankt voor de reacties. Jb systems ben ik niet zo van. Ben meer van Showtec enzo.

Zijn er toevallig geen tests/vergelijkingen verslagen verkrijgbaar ergens?! Want ik wil het nu gewoon goed hebben. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik denk ik voor de indigo gaan. Maar welke is daar de zwaarste in, qua licht output?(geen wash, zoals eerder gezegd)

Comment

Zijn er toevallig geen tests/vergelijkingen verslagen verkrijgbaar ergens?! Want ik wil het nu gewoon goed hebben.
      Dan doe je er het beste aan om ze toch eens naast elkaar te gaan bekijken. ;)

Ik zie het probleem niet als je pakweg 70 euro besteedt aan je vervoer, wanneer je een investering wilt gaan maken van honderden euro's. :) Dan kies je in ieder geval wel iets dat je hebt kunnen vergelijken, waar je achter staat en wat aansluit bij je verwachtingen/wensen/eisen.

Comment

Dat ik dat vraag, wil niet zeggen dat ik niet rond kijk/vergelijk. Maar ik vraag me ook af hoe andere mensen de movingheads ervaren.

Comment

Hoe ik dingen ervaar is natuurlijk ook relatief.
          Waar wil je die dingen nou eigenlijk echt voor gaan gebruiken?
          Moet het gewoon een cool lichteffect zijn wat je tussen je (led) parren in de truss knoop bij een drive-in showtje -> In dat geval de phantom 50 is wat je zoekt.

Of doe je ook wel eens een bandje van licht voorzien, wil je speciale standjes bij de ene zangeres, een mooie goboprojectie bij een modeshow, en heb je zo nu en dan ook wel eens een theaterklusje, musical, presentatie of whatever. -> in dat geval, dan is die paar cent meer voor de indigo 4500 het zeker waard.

Comment

wij hebben sinds 2weken 16 ledwashen gekocht van hq power (velleman), zijn er echt super tevreden over (buiten wat geknoei met de personality file), in combinatie gezet met een studiospot 250 (highend) en de wash kwam er boven uit.
            de prijs bedraagt iets van een 3-400 euro/stuk, bovendien verbruiken ze maar 50watt/stuk.

NADEEL van de Showtec indigo!!!! : deze hebben een zeer smalle beam, je moet ze dus van een grote hoogte laten schijnen om iets van je gobo te zien.

Comment

Nog wat extra informatie:
              - ik gebruik ze voor mijn drive-in show. Maar ook voor losse verhuur(kleine feestjes).

Daarom is de tip die Dreezer geeft over de afstand ook vrij belangrijk, omdat ik namelijk in veel kleine ruimtes komt, bv: huiskamers/feestzaaltjes/kleine cafes. Hiernaast kom ik ook weleens in grote ruimtes zoals stallen bij boeren enzo

Comment

De Indigo 4500 heeft wel een 17 graden beam, deze is juist zeer breed!

Comment

Originally posted by nijst001 View Post
                  De Indigo 4500 heeft wel een 17 graden beam, deze is juist zeer breed!
                  Ben jij stiekem een medewerker van Showtec, want je neemt nu behoorlijk de oogkleppen op.

Comment

Ik ben pas 14, en heb dus geen werk, maar wij hebben deze heads al meer dan een jaar in gebruik en ze bevallen ons echt prima!

Comment

En er komt een bak licht uit die indigos...

(boyd hoeveel watt zijn die parren in mc?)

Comment

Originally posted by DynaSpan View Post
                        En er komt een bak licht uit die Indigos
                        Dat is mooi! Want dat is ook een van de eisens. Maar zal ze morgen of volgende week ergens, ze is gaan bekijken.

Comment

Ik ga waarschijnlijk ook nog naar Prolight+sound 2012, als ik daar nog wat leuks tegenkom zal ik het zeker melden...

@DynaSpan: De parren zijn 650W p/s en staan te koop... doe maar even pm als je interesse zou hebben...

Comment

Working...
                          X