Announcement

Collapse
No announcement yet.

3D lichtplan software

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 3D lichtplan software

beste,

ik zoek een software voor mac, waar ik mijn lichtplan in 3d kan tekenen.
    nu hoeft er geen hele programming etc bij te zitten.
    net zo iets als LX free alleen dan 3D
    en het liefst gratis.

weet iemand iets?

Zelf heb ik een MacBook en ik heb gewoon Windows geďnstalleerd. Er zijn verschillende drivers beschikbaar voor het aansturen van USB apparatuur zoals DMX dongles. Verder weet ik geen gratis designsoftware mét 3D functie voor OS.

Comment

Je zou GrandMA 3D kunnen downloaden.
      Een beetje ervaring met het programmeren op een GrandMA ben je dan wel nodig om e.e.a. aan het branden te krijgen.
      GrandMA 3D kun je koppelen aan GrandMA OnPC

succes

Comment

GrandMA on PC is inderdaad gratis te downloaden, dit is te koppelen met GrandMA 3D, zoals hierboven al vermeld wordt. Je vind de programma's op de website van MA Lighting onder support. Ik denk dat dit de beste optie is. Echter, voor de software en tafels van MA Lighting moet je al wel enige kennis hebben van licht; zowel de tafels als de programma's zijn niet voorzien van de makkelijkste software. GrandMA on PC is eigenlijk software die overeenkomt met de GrandMA-tafels. Zo bestaat er een serie 1 en serie 2 tafel. Ik werk zelf met GrandMA on PC serie 1, deze vind ik persoonlijk een stukje makkelijker en logischer in elkaar zitten als de tweede serie.

Om de programma's te leren kennen moet je gewoon een middag uittrekken en gaan uitproberen. Er zijn genoeg tutorials te vinden om de software te leren kennen. Het beste is om daarna gewoon dingen te gaan proberen, en kijken wat er gebeurd. Zoals je natuurlijk al wel begrijpt is deze software ook daadwerkelijk te gebruiken voor live uitvoeringen, echter kan ik je dan GrandMA on PC afraden. De dongles zijn enorm ingewikkeld en storingsgevoelig. De tafels zijn daarentegen geweldig, maar dat is niet relevant bij dit topic. =)

Comment

Hij vraagt om gratis software, ik neem aan dat hij dus geen geld heeft voor dure betaalde software. Laat staan een GrandMA lichttafel en/of software van duizenden euro's.

Comment

Daslight is gratis te gebruiken zonder Dongle en heeft een 3D editor.

Dus: gratis en voor niets op de PC knutselen.
            Wil je er licht mee gaan aansturen, dan zul je een dongle moeten kopen. Maarja, als je een dure Mac kan betalen...
            Of Daslight er voor Mac is weet ik eigenlijk niet...

Comment

Wil je er licht mee gaan aansturen, dan zul je een dongle moeten kopen. Maarja, als je een dure Mac kan betalen...
              ...betekent dat niet dat je veel geld hebt. Je kan namelijk ook lang voor iets moeten sparen voordat je kan kopen wat je graag hebben wil.

Comment

Dat wordt dus Parallels aanschaffen :)

Comment

ik zal binnenkort is kijken naar dashlight
                  en de MA software gaat hem niet worden.
                  @renevanh
                  Ik heb die mac ook maar van mijn ouders gekregen omdat die aangeschaft moest worden voor mijn opleiding

Comment

Originally posted by rintie View Post
                    Hij vraagt om gratis software, ik neem aan dat hij dus geen geld heeft voor dure betaalde software. Laat staan een GrandMA lichttafel en/of software van duizenden euro's.
                    De software van MA Lighting is gratis te gebruiken en te downloaden op de support pagina van MA Lighting, zoals ik eerder al aangaf. Op de computer is alles vrij te gebruiken. Het enige wat ik aangaf was het feit dat het mogelijk is ooit de dongle te kopen, en het dus een programma is wat in de toekomst mogelijkheden biedt. :)

Comment

Originally posted by Mirabilandia View Post
                      De software van MA Lighting is gratis te gebruiken en te downloaden op de support pagina van MA Lighting, zoals ik eerder al aangaf. Op de computer is alles vrij te gebruiken. Het enige wat ik aangaf was het feit dat het mogelijk is ooit de dongle te kopen, en het dus een programma is wat in de toekomst mogelijkheden biedt. :)
                      Dus als ik het goed begrijp is de software van MA gratis te gebruiken met elke willekeurige dongle verkrijgbaar en vervolgens is de software ook nog te gebruiken om Mac?

Comment

De software is gratis te gebruiken.
                        Met bootcamp werkt t op een mac.

Koppeling werkt alleen met de nodes (dongle) van MA zelf.
                        Je moet inderdaad al wa kennis hebben van het programmeren op de wat grotere lichttafels, of veel willen lezen in de manual.

Tip, begin gewoon met GrandMa voor de fun, zeker als je later "verder" wilt in de lichttechniek dan is kennis van de GrandMA in de toekomst noodzakelijk.

Comment

Als je toch met GrandMA wil leren werken: Face in Boom geeft gratis GrandMA2 trainingen ;)

Comment

Originally posted by kw showtechniek View Post
                            De software is gratis te gebruiken.
                            Met bootcamp werkt t op een mac.

Koppeling werkt alleen met de nodes (dongle) van MA zelf.
                            Je moet inderdaad al wa kennis hebben van het programmeren op de wat grotere lichttafels, of veel willen lezen in de manual.

Tip, begin gewoon met GrandMa voor de fun, zeker als je later "verder" wilt in de lichttechniek dan is kennis van de GrandMA in de toekomst noodzakelijk.
                            Leuk, maar volgens mij zijn die dongels ook €1.000,- is het niet?

Comment

Ja..zeker maar volgens mij maakt dat de TS niet veel uit. Het ging hem niet om het programmeren.. maar om het 3D gebeuren ..

Comment

Working...
                              X