Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ledparren programmeren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ledparren programmeren

Ik zit met een probleem.
    Ik heb binnenkort 2 balkjes hangen met daaran elk 4 showtec led par 56.

Nou heb ik normaal halogeen hangen en daar programmeer ik het meestal op de volgende kanalen:
    4321 1234

Maar als ik dat ga doen met de ledparren en ik wil ze gaan programeren dan reageren de andere ledparren ook op dezelfde kanalen.
    De enigste oplossing die ik weet ik ze telkens per par op andere dmx kanalen te zetten maar dan zit ik op 4ledpar x 6 kanalen+ 24 kanalen.
    En zoveel heb ik er nou net op mn lichttafel zitten, maar laten er nou ook nog net een stroboscoop, een rookdoos en een lichteffectje opzitten (nog minimaal 3 kanalen dus)

Hoe lossen jullie dit meestal op, moet ik een ledcontroller kopen of zou je ze gewoon kanaal 1212 2121 geven?

Enigste oplossing zoals ik net heb gekeken is dat ik ze op 12 kanalen moet gaan besturen, dus steeds begin kanaal 1 of 7
    Waar ik wel mee zit is dat ik dan geen programma's kan laten afgelopen omdat er op de onderste rij dan een stroboscoop, rookmachien en lichteffect zit.

Wat raden jullie mij aan?

Comment

Het is inderdaad gewoon een feit dat elke individuele aansturing 6 kanalen kost. Je kan het beste inderdaad 12 kanalen gebruiken, en als je het kleurrijk wilt hebben gooi je kanaal 6 én 12 gewoon open. Ik denk dat er niet heel veel anders op zit.

Comment

nee precies, dan doe ik dat.
        Enkel heb ik nog een probleem. het is namelijk zo dat de bovenste 12 faders op mn lichttafel (showtec showmaster 24) ingesteld staan om live in te grijpen zegmaar (dus als je nu schuif 1 open doet worden de ledparren rood) en de onderste staan programma's onder. maar het is dus zo dat ik die avond op de onderste rij ook nog rond de 3/4 kanalen nodig heb. echter dan vervallen toch de programma's

Het is volgens mij of of ...

Comment

Is het probleem eenmalig omdat je de balkjes extra inhuurt/leent, of ga je de ledparren in het vervolg altijd gebruiken, en de halogeen de deur uit doen?

Comment

ik neem aan dat je zon 24 kanaals tafeltje hebt? Met een beetje handig programmeren lukt dat best.

Voor de ledparren neem je 12 kanalen. Dus de helft op ch1 en da andere op ch7 laten beginnen. Dan heb je nog een rookmachine (ch13) stroboscoop (ch14/15) en lichteffect (ch16)

Wat je dan doet is dat je dus een programma maakt waarin alleen ch13 aan is, deze prog je dan dus op schuif 13. dit zelfde doe e dus voor 14,15, en Tadaa: als je in programma modus schuif 13 open gooit gebeurt er hetzelfde als waar schuif 13 dus voor bedoeld is.

Vervolgens heb je dus nog de laatste faders over om zelf andere programmes in te zetten zoals looplichten ed.

Comment

Kan je patchen op je lichttafel? Het 5de kanaal van je showtec ledparren (soort kleurenwiel) is best waardeloos en gebruik ik zelf nooit. Als je dan zou kunnen patchen heb je maar 20 fader nodig, dan hou je er 4 over voor de rest.

Comment

Originally posted by Rio View Post
                Kan je patchen op je lichttafel? Het 5de kanaal van je showtec ledparren (soort kleurenwiel) is best waardeloos en gebruik ik zelf nooit. Als je dan zou kunnen patchen heb je maar 20 fader nodig, dan hou je er 4 over voor de rest.
                Ik neem aan dat dat niet kan met die 24 kanaals lichttafeltjes. En daarbij Showtec heeft de volgens mij de volgende kanaalindeling: R, G, B, Colors, Strobe, Special. Die special kan je eigenlijk niet missen, hier zitten de fade's, chases en de muziekgestuurde functies in.

Comment

Bij mijn showtec ledparren is het R,G,B,Strobo,Colors,Special. Kanaal 5, de Colors, vind ik overbodig en gebruik ik nooit. Ze kunnen namelijk niet infaden en de kleuren kan je ook gewoon maken met kanaal 1 tot 3.

Sommige van die 24 kanaalstafeltjes kunnen volgensmij wel patchen, ik heb alleen geen idee meer welke.

Comment

Originally posted by Greendiek View Post
                    Is het probleem eenmalig omdat je de balkjes extra inhuurt/leent, of ga je de ledparren in het vervolg altijd gebruiken, en de halogeen de deur uit doen?
                    Ik heb zelf ledparren en 2 fourbalken met halogeen, echter zit ik daar met de stroomvoorziening. en aangezien ik zoiezo een apart groepje voor geluid wil. houd ik nog 1 groepje over voor: 2 fourbarren, 2 movingheads, triple derby en stroboscoop.
                    En ik denk dat dat net iets te veel is.
                    Daarom dacht ik ipv mn fourbarren mijn ledparren mee te nemen.
                    Halogeen vind ik zelf een stuk mooier, dus die blijft er voorlopig nog wel even in bij mij :)

Originally posted by SLGV View Post
                    Voor de ledparren neem je 12 kanalen. Dus de helft op ch1 en da andere op ch7 laten beginnen. Dan heb je nog een rookmachine (ch13) stroboscoop (ch14/15) en lichteffect (ch16)

Wat je dan doet is dat je dus een programma maakt waarin alleen ch13 aan is, deze prog je dan dus op schuif 13. dit zelfde doe e dus voor 14,15, en Tadaa: als je in programma modus schuif 13 open gooit gebeurt er hetzelfde als waar schuif 13 dus voor bedoeld is.

Vervolgens heb je dus nog de laatste faders over om zelf andere programmes in te zetten zoals looplichten ed.
                    Dat laatste ga ik even uitproberen, want volgens mij kan je de onderste faders alleen of op programma's zetten of op live besturing zegmaar. volgens mij kan je niet (dat ik denk dat jij bedoelt)
                    Schuif 13 opengooien en dat programma ook op dezelfde schuif programeren) maar we gaan het is uitvogelen.
                    Bedankt in ieder geval.

Comment

Originally posted by Rio View Post
                      Sommige van die 24 kanaalstafeltjes kunnen volgensmij wel patchen, ik heb alleen geen idee meer welke.
                      De Showtec Showmaster 24 kan je softpatchen, raar maar waar! hier heb ik al eens een topic over gemaakt, zie hier: http://www.bax-shop.nl/forum/f8-verl...atch-9873.html

Comment

Gaat om zon 24 kanaals tafeltje, zo iets toch ?

In dat geval gaat dat wel
                        Je gaat dus een programma maken wat alleen maar bestaat uit ch13. Dat programma sla je vervolgens op onder schuif 13. Met bedienen moet je de tafel dan gewone in de chase/scene modus laten staan.

Comment

Working...
                        X