Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speciaal DMX project

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speciaal DMX project

Ik ben begonnen aan een nieuw project voor een klant. Het is geen snel lopend project, maar iets waar ik rustig de tijd voor heb. Deadline ligt op eind juli.

Wat het exact wordt zien jullie vanzelf, maar wat ik er op dit moment al wel van kan zeggen is dat we door middel van DMX-signalen lucht gaan sturen.

De eerste onderdelen kwamen vandaag binnen :razz:

Zou je willen vertellen waar het voor is? Ik volg alleen iets als het me interessant lijkt! :P

Comment

Dat kan ik helaas nog niet onthullen, ik iets maken wat je door middel van DMX kunt besturen en wat beweegt door middel van pneumatiek :-P

Comment

Het lijkt me eigenlijk best wel leuk dat je via dmx iets in de lucht laat bewegen. Ga het wel volgen!

Comment

Ik hoop dat je een beetje gerekend hebt aan je project, als je namelijk te kleine cilinders gebruikt kun je nog wel eens hele schokkerige bewegingen krijgen. Hydrauliek werkt wat dat betreft vele malen mooier.
          En zo te zien zijn het 230 Volt ventielen? Waarom geen 24VDC, is toch veel goedkoper en makkelijker te schakelen?
          Ik ben benieuwd wat je van plan bent!

Comment

Ik zou ook voor lucht gaan. Als het lekt niets aan het handje. Als het ergens tegen aan gaat is er ook niets aan het handje want het veert een keer en klaar.

230 is naar mijn idee wel logisch een switchpak kost namelijk geen bal en je hoeft er dan alleen signaal en voeding op te zetten. Niks geen trafo of wat dan ook gewoon stroom en gaan. Daarnaast is het dan dus ook makkelijker om ze met bijvoorbeeld een eventueel externe schakelaar te bedienen. Ook is het verschil in prijs tussen een 24v klep en 230v klep ook niet meer zo groot.

Wij lieten in het verleden ook onze carnavals dingen werken via lucht.

Comment

Met DMX lucht sturen... gaan we een "Avatar" productie maken ofzo? Nee maar even serieus, ik ben benieuwd.

Comment

De spoelen worden 24VDC en ja Hydrauliek is natuurlijk mooier te regelen, maar voor de meeste toepassingen kan lucht ook prima. Tevens is lucht veel compacter en goedkoper :-P

(Ps. deze ventielen zijn nog zonder spoel, maar kan zowel 230VAC, 24VAC en 24VDC op)

Besturing wordt 8 kanaals, 7 voor de ventielen en 1 als veiligheidskanaal (net als MagicFX, veiligheidskanaal geeft vrij bij 50% uitsturing)

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                  230 is naar mijn idee wel logisch een switchpak kost namelijk geen bal en je hoeft er dan alleen signaal en voeding op te zetten.
                  wel oppassen ivm met lekstromen, relais krijg je met meeste dimmerpacks niet afgeschakeld zonder extra dummy load
                  (probleem bij versie 1 van mijn podium, 2 relais vr de plc aan te sturen, maar gingen niet uit)

Comment

Working...
                  X