Ik vind het erg raar dat het bij jou niet werkt en bij mij wel. Ik heb een RGB/V laser en het werkt prima. En voor een 100 meter kabel betaal je dan slechts €35,-
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ILDA, USB, CAT5, laser, theorie...
Collapse
X
-
Heb in de showroom nog een test-opstelling gedaan.
Medialas + Pangolin + Adapterset = werkt
CS-400RGB + Pangolin + adapterset = werkt
Ligt dus aan de Showeditor dongle, vermoedelijk net een afwijkende pinbezetting op een of andere manier. Bepaalde aders worden gecombineerd (vermoedelijk gedeelde plus of min) en het ILDA-activatiesignaal wordt vanuit de adapter voor de laser gegenereerd door twee pinnen te linken.
Maargoed, we zijn weer wijzer geworden. ;)
Comment
-
Heb de ilda -> utp verlopen zelf gehad i.c.m een 3 tal 400mw groene lasers en showeditor 2010.
Kreeg netjes de figuren maar zonder blanking.
Had dus overal lijen en continu output, ook als ik geen figuur aan had staan.
Werk ondertussen met 1x 3watt rgb en 2x 1.5watt groene lasers i.c.m phoenix4 live.
En dat zou volgens jou, Rick, moeten werken met de ilda -> utp verlopen?!
Comment
-
Ik heb nergens garantie gegeven dat het met elk systeem werkt. Zoals ik al had aangegeven, hoeft er maar één van de schakels in je ketting een afwijkende pinbezetting te hebben.
Zodoende werken de adapters met veel systemen, maar werking op élk lasersysteem kan nooit gegarandeerd worden. Dit omdat ILDA een richtlijn is en elke fabrikant in principe zijn eigen systeem kan aanhouden.
Zelf heb ik het opgelost met in totaal 75 meter aan ILDA kabel.
Comment
-
Laserworld is ook gestopt met Showeditor. Showeditor was ook niet echt van Laserworld, maar van HE Laserscan waar ze de licentie van hebben gekocht, een stel hobbyisten die het programma hebben gebouwd. ;) Volgens mij produceerde Laserworld wel zelf de DACs hiervoor.
Momenteel heeft leverancier Steinigke (eurolite, omnitronic etc.) het ook in het assortiment genomen, weer onder een andere naam.
Comment
Comment