Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX instellen Antari Z-1200 mk2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DMX instellen Antari Z-1200 mk2

Hallo,

Ik heb 3 antari z1200 mk2 gekocht 2dehands.
    Dus daarom helaas geen handleiding en afstandbediening.

Ik zou ze graag op dmx laten werken maar kan iemand mij vertellen hoe ik ze dan in moet stellen?!

Alvast bedankt!

De Antari Z-1200 MKII is in te stellen door middel van dipswitches. Dit is het rode (of blauwe) 'blokje' met allemaal kleine schuifjes. Door deze op verschillende manier omhoog te zetten is het mogelijk om verschillende DMX startadressen te creëren. Over het instellen van de dipswitches is genoeg te vinden op zowel het forum als google. :)

Comment

Hier is wat leesvoer!

''Hoe werken de dipswitches?
      Dit is erg eenvoudig. Een dmx systeem heeft max 512 kanalen per lijn. Heb je een tafel met 1024 kanalen, dan heb je twee uitgangen voor dmx.
      Elk van deze kanalen kun je een waarde geven van 0 t/m 255.
      Door deze waarde te veranderen geef je dus een dmx signaal af waar een lamp dan weer op kan reageren. Nu komt het wat als ik kanaal 10 omhoog zet op waarde 255 weet de lamp nog niet altijd dat die ook iets moet gaan doen.
      De lamp moet dus ook een adres krijgen. Dit doe je met je switches.
      Hiermee stel je altijd het begin adres in.
      De pinnetjes hebben de volgende waarde's
      1 = 1
      2 = 2
      3 = 4
      4 = 8
      5 = 16
      6 = 32
      7 = 64
      8 = 128
      9 = 256

soms heb je een 10 of een nul deze hebben dan een extra functie en staat dan ook op de lamp zelf.

Maar om nu terug op me kanaal 10 te komen. Je zult denken dat die er niet tussen staat. Dit klopt niet helemaal want als ik 4 en 2 omzet heb ik 8 en 2 dus de waarde 10. Nu weet de lamp dus dat als ik iets met kanaal 10 op de controller doe dat een signaal is voor hem.

Veel lampen hebben ook meer dan 1 kanaal. Vaak heeft elke functie een eigen kanaal.
      1 omhoog / omlaag
      2 links / rechts
      3 kleur
      4 gobo
      5 strobo

Noem maar even iets. Dan heeft de lamp dus 5 dmx kanalen nodig.
      Doe je iets met kanaal 1 op je controller dan zal de scan dus of omhoog of omlaag gaan. Dit ligt aan de waarde die je uitstuurt. Dit geld dus ook dat als je met kanaal 2 de waarde verranderd de scan naar links of rechts zal gaan. Zo gaat dat dus door voor elk kanaal. Hoe meer functie's hoe meer kanalen nodig.''
      Bron: Ronny

Is dit jouw probleem of iets anders?

Comment

Een antari z1200 mk2 heeft maar 1 dmx kanaal.

Dus je start adres is ook meteen je werkelijke adres.

Dan heb je de fader die dat dmx kanaal bedient. Hoe verder omhoog hoe meer rook. Dit is niet helemaal evenredig. Dus 100% is wel 100% maar 50% schuif is niet 50% rook. Hier zit dus een afwijking in.

Ook kun je natuurlijk niet je rookmachine contenu op 100% zetten. Dat kan wel maar dan zal er niet constant rook uit komen omdat de machine tussendoor natuurlijk moet opwarmen. Hoe kleiner de uitstoot is van de rook hoe langer je het dus vol zal kunnen houden. Als ik me niet vergis kan je tot 25 a 30 % van zijn vermogen wel constand kunt laten blazen.

Comment

het probleem is eigenlijk als volgt: ik weet hoe dmx werkt enzo. maar dan wel met display. En deze rookmachines hebben geen display. Dus dan weet ik niet hoe ik het in moet stellen. als ik bijv kanaal 1 op de rookmachine aanzet. Wat moet ik daarna doen?

Comment

Originally posted by DjRRRenetjuh View Post
            het probleem is eigenlijk als volgt: ik weet hoe dmx werkt enzo. maar dan wel met display. En deze rookmachines hebben geen display. Dus dan weet ik niet hoe ik het in moet stellen. als ik bijv kanaal 1 op de rookmachine aanzet. Wat moet ik daarna doen?
            Als je kanaal 1 (dipswitch 1) omhoog doet, zit je rookmachine op fader 1.

Als je ons verteld op welk kanaal je de rookmachines wilt hebben, kunnen wij zo uitrekenen welke dipswitches omhoog moeten.

Comment

ik weet ook nooit welke ik omhoog moet zetten, maar je hebt (als je android hebt) AV tools daar zit een dipswitch berekening bij. misschien handig.

Comment

Originally posted by Fallgum View Post
                ik weet ook nooit welke ik omhoog moet zetten, maar je hebt (als je android hebt) AV tools daar zit een dipswitch berekening bij. misschien handig.
                Even gecheckt, AV tools staat in de App store danwel de betaalde versie van 2,39 maar ook de gratis Lite versie

Comment

oke dank je. het is gelukt!

Comment

Working...
                  X