Announcement

Collapse
No announcement yet.

JB systems Dynamo 250

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JB systems Dynamo 250

Hallo,

Ik bezit sinds vandaag 2 JB systems dynamo 250 scanners.
    Ik stuur ze DMX aan, dit werkt ook erg goed.
    Maar bestaat er een mogelijkheid om de pan om te draaien zodat ze het omgekeerde doen?

M.V.G. Yorick

Afhankelijk van je controller kun je dat daarop instellen. Welke gebruik je?

Comment

Bij de superwinners , eveneens bij de winners staat er een dipswitch op de achterkant die daarvoor dient , er staat 'option' , dit zorgt ervoor dat die het spiegelbeeld doet !

Comment

Bij mij is dipswitch 10 ook Option, maar als ik bij eentje die aanzet gebeurt er niks, evenals 2. Ik gebruik de Showtec Scanmaster 1.

Comment

Staat wel in het boekje hoe je een kanaal om kan draaien.

Comment

Er zijn maar zeeer weinig lampen waarbij je een kanaal kan omdraaien. Sommige hebben wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld de pan en of tilt om te draaien in waarde ( hangend of staand ) maar meestal heb je dan ook een wat duurdere tafel of software waar dit mee kan.

Een kanaal zelf wisselen ( 1 op 3 of 3 op 2 ) noem maar wat dat kan eigenlijk bijna geen 1 lamp. Elk effect heeft een x aantal adressen met een bijbehorende functie en daar zul je het mee moeten doen. Sommige hebben wel meerdere mogelijkheden zoals een 3 of een 7 kanaals modus. Maar dan kun je je lamp vaak met meerdere mogelijkheden aansturen.

Een goedkoop tafeltje als de scanmaster kan GEEN kanalen wisselen. 1 is 1 en 2 is 2 enzo verder en verder, Je kan hier niet zelf iets aan toe wijzen.

Als je nu toch wil dat scan 1 omhoog gaat en op dat moment scan 2 naar beneden zul je dit zo moeten programeren in je scene's en je scene's zo ook weer in je chases. Dan kun je wel gewoon shows maken waarin scan 1 tegenover gesteld beweegt van scan 2. Goed opletten met programeren dus.

Comment

Ik kan op m'n SM1612 gewoon een kanaal omdraaien, wat dus inhoudt dat fader omlaag 255 is en omhoog 0.

Comment

Ja oke, maar dan heb je nogsteeds pan op kanaal 1 bijv.
                Dan draai je alleen maar de waarde om van je fader!

Comment

Je kan uiteraard niet onderling de kanalen wisselen nee, maar dat lijkt mij ook niet de bedoeling van de TS.

Comment

Ik heb zelf ook 1 van de aller eerste sm1612 maar daar zat het toen volgens mij niet op. Ik kan het in ieder geval nergens in mijn handleiding vinden. Wel hoe je iets aan je joystick kunt plakken en zo maar me waarde's van me fader omwisselen kan ik nergens terug vinden.

Comment

Hoofdstuk 'omkeren van de joystick beweging / dmx kanaal'.
                      Bladzijde 34

Comment

EDIT: Nutteloze post.

Comment

Zucht, ik ben zo blij dat er Google bestaat, alleen gebruiken mensen hem nooit!

Als je zelf had gegoogled had je dit gevonden:

Comment

Working...
                          X