Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan iemand deze beginner helpen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kan iemand deze beginner helpen?

Hallo,
    Ik ben Lukas, en ben compleet nieuw in de licht "wereld".
    Het lijkt me erg mooi met lichten te spelen en ben van kinds af door lichten gefascineerd.

Ik heb het volgende aangeschaft:
    2x Bax ALO 019 Dual LED Scanner
    1x Eurolite LED PAR-56 RGB Short zwart
    1x Showtec Scanmaster 2 MKII

Echter zoals gezegd ben ik compleet nieuw, en heb eigenlijk geen idee hoe ik dit aan de praat krijg.
    Na ongeveer 6 uur stoeien met de spullen en handleidingen ben ik geneigd de handoek in de ring te gooien..
    Kan iemand mij alsjeblieft op weg helpen?
    Ik krijg letterlijk niks voor elkaar, ja het black out knopje staat uit, maar nee ik heb geen licht en krijg er geen bestuurd.
    Alsjeblieft help me op gang met deze -ongetwijfeld- prachtige hobby.
    Het lukt me wel de lampen op geluidsgestuurde of stand alone modus te krijgen, maar dat lukt enkel op de lampen zelf, niet via het paneel.

Hoop dat dit voldoende info is om me enigszins te kunnen sturen in de goede richting.

Alvast bedankt, hopende op reacties/hulp,

Lukas

Weet je al wel hoe dmx adressen werken?

Zo nee dan zou ik me hier eerst eens in verdiepen.
    Je moet namelijk een adres aan je lamp geven. Pas dan weet je lamp welk comando van de controller ook echt voor hem is en wat hij hier dan mee moet doen.

Zeg maar net als de postbode. Als jij geen aders hebt kan de postbode jou niets bezorgen. Heb je een adres dan kan er eigenlijk pas iets naar je verzonden worden.

Ik weet niet hoeveel je hier al wel of juist niet vanaf weet voordat ik een handleiding van weet ik hoelang ga lopen typen terwijl je misschien het 1 en ander al wel weet.

Comment

Ronennieshow, bedankt voor je reactie.
      Ik snap vanuit de handleidingen hoe ik op de lampen die ik heb een DMX adres instel.