Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe LED-parren aanschaffen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe LED-parren aanschaffen

Dag forum-leden van Bax-Shop,

Ik ben DJ met eigen apparatuur. Ik heb licht, geluid en special effects.

Ik heb nu 8 hallogeen parren liggen, 2 led effecten, laser en stroboscoop.
    Ik wil de hallogeen parren gaan vervangen voor de Showtec 56 LED-parren.
    Er is door Bax een set samen gesteld. 8 showtec 56 led parren met dmx controller en bekabeling. Iemand ervaring met deze set, tips of goede ideen??

Greetz,

Sjoerd.

Ik heb persoonlijk geen ervaring met de Showtec Led-parren.
    Wel hoor ik vaak dat van dit merk de ledjes het snel begeven, hier is de prijs dan ook naar.
    Wij hebben de Bax eigenmerk parren, deze zijn vergelijkbaar met de Adj parren, kosten iets meer maar zijn qua kwalitiet beter.

Heb je al een dmx controller in bezit?

Comment

Het klopt dat in het echte budget segment de ledjes nogal eens het loodje willen leggen. Vooral bij de showtec led parren.

Als je voor wat beter wil gaan zou je ook naar de cls kunnen kijken. Hier heb ik dan toch al wel weer een stuk betere ervaringen mee.

Comment

Ik heb een tijdje terug 8 led parren aangeschaft, showtech. Ik heb ze alle acht nog steeds. Ik vond dat ze het echt verschrikkelijk goed doen, tot dat ze stuk gaan. De eerste ging kappot toen ik hem pas drie weken had. Gewoon teruggestuurd, twee weken verder. De tweede legt het loodje. Ging ook terug, maar ik hoefde er niet nog een voor terug. Heb onlangs vier CLS gekocht. Zodra ik weer meer budget heb nog vier. Ik kan je hierover maar een ding zeggen, koop goede parren. Ipv showtech troep, niet dat al hun producten troep is hoor.!

Comment

In tegenstelling tot de mensen hiervoor werk ik in het theater al 2 jaar lang met vier showtec ledparren zonder enige problemen. En die van mij heb ik ook al meer dan een jaar zonder problemen, daarom heb ik er een paar weken geleden nog 2 bijgekocht. En ook die werken nog steeds goed.

Niet dat het top ledparren zijn, in tegendeel, het zijn de budget ledparren ten top. Maar voor klein/middel drive-in werk zijn het prima parren.

Comment

Hier meer dan 20 Showtec ledparren in gebruik, allemaal in 1 keer gekocht bij Highlite. Als je ze allemaal op blauw zet zie je 3 verschillende tinten blauw...

Ook is de Showtec interpretatie van DMX niet zo geweldig: zet enkele RDM commando's op de DMX lijn en die dingen beginnen te flippen...

Comment

Heb een aantal van die goedkopere schowtec ledparren maar ben er toch zeer tevreden over.

Het "probleem" van verschillende kleuren blauw klopt wel, maar vor disco is dit niet zo erg. RDM zal toch nog wel voorlopig niet gebruikt gaan worden door se ts ?

Overigens als je wat meer te besteden hebt: de showtec ledparren met high-power rgb leds zijn dan wel weer helemaal toppie !

Comment

Ik heb zelf ook 4 Showtec led parren, en 2 uit de behuizing gedemonteerd die zitten nu in eigengemaakte Aircones. Bij mij zijn alle kleuren blauw neutraal, maar bij mij is het bij groen andersom. De ene geeft iets lichter groen als de andere weer. Maar prima parren voor de prijs.

Comment

Zelf een paar dagen geleden kennisgemaakt met de American DJ Mega Tri Par Profile LED. Erg leuke armaturen voor een meer dan prima prijs, die je voor werkelijk alles in kunt zetten. Wij hebben ze in het theater gebruikt, lagen tegen het horizondoek aan, als uplighting spot. Gaf een erg leuk effect en was zeer goed te zien tussen het overige licht. :)

Kleurenmenging is prima voor het geld, lichtopbrengst eveneens. Komt een behoorlijke bult meer licht af dan de goedkope Showtec LED-parren (prijsverschil uiteraard), maar geeft daarnaast ook veel betere kleuren af en de armaturen zijn goed doordacht. Met vier van die armaturen heb je een erg nette basis-set.

Comment

Originally posted by Hit-driveinshow View Post
                    Ik heb persoonlijk geen ervaring met de Showtec Led-parren.
                    Wel hoor ik vaak dat van dit merk de ledjes het snel begeven, hier is de prijs dan ook naar.
                    Wij hebben de Bax eigenmerk parren, deze zijn vergelijkbaar met de Adj parren, kosten iets meer maar zijn qua kwalitiet beter.

Heb je al een dmx controller in bezit?
                    Ja ik heb al wel een dmx controller maar die valt nog net niet uit elkaar dus een nieuwe is niet perse overnodig

Comment

Originally posted by Rick View Post
                      Zelf een paar dagen geleden kennisgemaakt met de American DJ Mega Tri Par Profile LED.
                      Ik zou ook zeker deze aanraden, veel mooier en veel feller dan die showtec dingen. Maar goed, ze kosten dan ook het dubbele (wat overigens nog steeds behoorlijk goedkoop is voor tri color LED parren).

Comment

Het enige grote probleem van goedkope ledspots zoals de showtec die ik zelf heb.
                        ze zijn perfect voor vaste installatie maar voor onroad gebruik niet door schokken etc. gaan de leds kapot!

dus offroad prima onroad neem duurdere!

Comment

Het probleem met de goedkopere 'oude techniek' generatie LED parren is vaak dat de contactpunten op de printplaat soms inderdaad door schokken beïnvloed worden. Valt er één contactpunt weg, dan houden er vaak een stuk of 6 LEDs tegelijk mee op.

Met de huidige Tri-LED en Quad-LED technieken is de kans hierop behoorlijk kleiner, mede omdat de modules al vanaf de fabrikant worden aangeleverd als chip en de soldeerpunten groter zijn.

Comment

Working...
                          X