Announcement

Collapse
No announcement yet.

Is dit iets?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Is dit iets?

Goed van verlichting ken ik eerlijk gezegd niks en hoef ik ook niet al teveel van te kennen meestal huur ik het bij een lokaal bedrijf die alles opstelt voor mij en dit werkt perfect voorzover. Maar bij mijn dagelijkse *tweedehandssite* zoektocht kwam ik het volgende tegen.

1 groene laser showtek
    2 running lights showtek + 3 reserve lampen
    1 hexacon american dj
    2 stroboscopen 1 van 1500 watt en 1 van 1000 watt
    1 lichtstatief showtek
    2 dubbele moonflowers van showtek
    1 showtek 10 kanaals licht controler met flash functie

Naar het schijnt zit de bekabeling etc. erbij. Welnu de volgende vragen:

1. Hoeveel zou zoiets nog waard zijn (in goede staat)?
    2. Kan ik hier al iets mee (doel op een house feestje van regio bwah 50 a 75 man?) Ik denk van niet maar goed vragen staat vrij.
    3. Ik neem aan dat een set Parren hier hoe dan ook een welkome versterking zou bij zijn indien dit aanbod intressant is. Bedoel hiermee setje led pars erbij om het een beetje te versterken (dacht aan een goedkoop ready to use compleet setje van op de bax site a la http://www.bax-shop.nl/complete-led-...t-details.html ) Zou deze set in combinatie met een cheap led par setje zoals die american audio iets leuks kunnen brengen op de wat kleinere feestjes?
    4. Nope niet doen totaal niet intressant (liefst met alternatief)?

Ik weet het een hoop vragen maar zoals ik zei trek ik mij eigenlijk nooit iets aan van verlichting. Langs de andere kant betekent dat wel dat ik ieder feestje de helft direct naar een verhuurbedrijf doorstort en moest ik iets hebben voor basis feestjes zou dat mischien wel slim zijn om op de kleinere feestjes het geld in mijn zakken te houden alsook op deze manier te leren werken met belichting.

Is het dringend nodig? Nope niet echt, ik loop niet echt warm van verlichting (toch niet zoals ik warmloop voor hardware electronica / geluid dus dit is echt low priority.

Lang verhaal kort gemaakt ik heb eigenlijk geen idee wat een deftig setje belichting kost / wat allemaal nodig is enz. enz. (Laser hier / Pars daar / moonflower ginder) alsook heb ik er mij nooit in verdiept (huur en inpluggen door verhuurder = lui xD )

Dank bij voorbaat voor alle mogelijke hulp

Ik zou persoonlijk de hele 2e hands meuk laten voor wat het is en gaan voor een mooie basisset.
    1 of 2 4-bars met led parren zoals bijvoorbeeld de american dj's zijn een absolute must om een iets of wat deftige show neer te zetten.
    Wanneer je groeit kan je nog altijd uitbreiden met scanners/MH of andere verlichting.

Comment

Ik vind die set maar veel effecten en weinig licht waar jij zo te zien wat aan ga hebben.

Ik zou voor je kleinere feesten een KLS-200, KLS-401, Beamz Parbalk (heeft een footswitch) of Showtec compacte lichtset kopen.

Showtec\'s Compact Lightset is een compacte en draagbare lichtpar met 432 LEDs. Ideaal voor de DJ\'s en bands on-the-move. Inclusief statief en handige draagtas!

Het succes van de KLS-400 is in de KLS-401 teruggebracht, maar met iets extra\'s. Er zijn namelijk vier IEC connectoren voorzien om andere (LED) lichteffecten te kunnen voeden. Erg handig, geen stroomblokjes meer nodig.

Daarop zou je eventueel nog 1 of 2 effect(en) kunnen zetten.

Voor je grotere shows zou ik gewoon het verhuurbedrijf laten komen. Eventueel kan je jou en hun spullen tegelijk gebruiken waardoor je gedeeltelijk kosten uitspaar voor huur van je basislicht.

Comment

Beetje zitten verder kijken

Dit lijkt me wel een leuke Led Par setup inclusief leuk licht effectje dat toch al iets moet kunnen of ben ik hierin verkeerd? Alsook heb ik dan nog een controller nodig of dmx software of extra kabels?

Ben niet echt van zin om het licht te bedienen maar als het al op het ritme van de muziek kan laten moven en lichte aansturingen kan maken ben ik gelukkig
        Last edited by SqueeZr; Saturday-05-05-2012, 18:07.

Comment

Als je kijk dat los de Eurolite KLS-200 248 euro kost vind ik het een vrij duur lichteffect voor 204 euro.

Dan kan je beter de KLS-200 los bestellen:

En er dan 1 of 2 lichteffecten los bijnemen. Zoiets als in die set zit bestaat ook van showtec:

Kwa lichtsturing kan je kijken naar deze:
          De scanmaster is al jaren mateloos populair, maar Showtec heeft besloten ook een versie uit te brengen die net iets andere mogelijkheden biedt, waaronder de optie om kanalen te kunnen patchen.

Comment

Zit ook nog een statief bij he wat in die losse niet meegeleverd is.

Met andere woorden los kost die KLS 248 euro zonder statief/zonder adapter voor lichteffect en zonder lichteffect dus ik denk dat de prijs los v in een pakket niet ver uit elkaar loopt (of zelfs in voordeel is van de complete set
            Last edited by SqueeZr; Saturday-05-05-2012, 18:46.

Comment

Met het statief had ik even geen rekening gehouden.

Tja, het is wel een mooi alles in 1 pakket voor je. Hoef je alleen nog een dmx controller.

Comment

Hou er wel rekening mee dat het meegeleverde statief niet erg hoog kan, het is meer de hoogte van een speakerstatief. De KLS-200 kan ik je aanraden, heb er zelf 2 sets van in gebruik. Voor de kleinere set-ups zeker een aanrader.
                Je zou deze dan ook los kunnen kopen, met een goedkope lichtstatief erbij en een statiefadapter + een leuk lichteffect naar keuze en een lichtsturing.
                Voorbeeld statief:http://www.bax-shop.nl/normale-stati...t-details.html
                Voorbeeld adapter:http://www.bax-shop.nl/normale-stati...t-details.html
                Ik heb hier nog een vrijwel niet gebruikt lichteffect liggen, nl deze:http://www.bax-shop.nl/led-lichteffe...t-details.html Bij nader inzien voor mijn toepassing (zanger/entertainer) toch niet zo geschikt, voor een DJ zeker wel. Als je er interesse in hebt graag even een PB tje.
                Last edited by René Sance; Saturday-05-05-2012, 21:34. Reason: link vergeten

Comment

Zit eigenlijk een beetje te wachten op wat Ronnie of Rick zeggen alsook te denken om meteen 2 x Eurolite Mobile Twin Top M-200 te nemen icm. http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html

Normaal kan ik dan alles bedienen? Nog kabels nodig (wss. wel) alsook is dit leuk zat of zijn er betere alternatieven waarbij ik:

1. Soortgelijke verlichting verkrijg.
                  2. 2 tal leuke effectjes verkrijg.
                  3. Lichtsturing (nuja dat ik hem op zen minst op sound control kan gooien en dat alles werkt)
                  4. Inclusief statief(en)/kabels naja dat het gewoon opzetten en inpluggen is zodat ik alles heb m.a.w.

Voor mijzelf nu uitgemaakt dat ik tot 1000 euro wil besteden aan mijn licht en hoop hiermee kleinere feestjes (tot ergens regio 75 a 100 man 70% van de feestjes waar ik moet draaien zijn maar zoiets) aan te kunnen (indien dit niet mogelijk is met dit budget dan pas ik mijn eisen wel wat aan want ken niet zoveel van licht). Indien het grotere feestjes worden contacteer ik gewoon mijn verhuurbedrijfje en laat ik hun het licht regelen.
                  Last edited by SqueeZr; Sunday-06-05-2012, 12:51.

Comment

Met zo'n groot budget kan je al gaan kijken naar scanners. Dat is veel leuker dan een 2tal effectjes.

Comment

Het M-200 systeem is erg leuk en compact, maar het ligt er aan waar je naar op zoek bent. Sta je regelmatig op locaties waar elke cm² telt, dan is het zeker te overwegen.

Ga je echter meer richting de drive-in show in de wat grotere zalen, dan kun je al eens gaan kijken naar een leuke lichtbrug waar je e.e.a. aan hangt. Zelf heb ik goede ervaringen met het American DJ Duratruss systeem met wind-ups. Dan heb je een veilige, maar wel compacte lichtbrug waar je redelijk wat licht aan kunt hangen. Zelf altijd gebruikt voor een T4, twee scanners en vaak een paar lichteffectjes.

Qua licht kun je meerdere kanten uit, maar begin inderdaad eerst met het inventariseren van je basislicht. Effectjes kun je later altijd nog toevoegen, dit moet niet je basis zijn.

Ik denk aan het volgende:
                      2x Eurolite TSL-200
                      4x American DJ Mega Tri Par Profile (betere lichtopbrengst en kleurenmenging dan een KLS-200[/url]
                      1x American DJ Duratruss systeem

Vervolgens nog een leuke lichtsturing of wellicht DMX-software, als je nog een laptop hebt die je mee zou willen/kunnen nemen, evenals de nodige G-haken, safeties en kabels. Optioneel kun je dan nog kijken voor een rookmachine.

Comment

De American DJ duratruss is inderdaad een leuke lichtbrug voor kleine drive-in shows, het weegt niet veel en het kan redelijk wat gewicht aan, toen je bij mij was stond die in mijn garage opgesteld met 6 ledparren 64, 2 american DJ quad phase en 2 american DJ jelly moonflower, die in mijn garage had een extra stukje truss van 1.5m wat ik erbij heb gekocht omdat ik dan zo aan 4.5 meter kwam, intussen staat die in mijn opslag omdat ik zwaardere truss nodig had wegens aankoop van 2 jb winner scanners.

Comment

€ 989,00 Dit kom ik uit voor het lijstje dat Rick maakt op de bax shop moet haalbaar zijn indien dat echt een aangeraden setje is als starter. :)

Welke kabels/G-Haken/Safeties enz. heb ik dan nog nodig om het gewoon plug and play te maken alsook welk soort lichtsturing? (Zie de bomen niet tussen het bos en heb totaal geen kennis over wat goed is en wat niet goed is betreffende licht).

Reden van gebruik: Kleinere locaties tot max. 100 man (al zal het eerder 50 a 60 man zijn), goede basisset waar ik mee uit de voeten kan en het gewoon op geluidssturing kan droppen en hier en daar (al lerende) kan ingrijpen indien nodig. Laptop heb ik wel ter beschikking maar die gebruik ik reeds om digitaal te draaien *Typhoon richting mengpaneel* is wel vrij modern te noemen en kan mischien wel EN Traktor Pro EN lichtsoftware aan?

Specs laptop:

i3 2320M (2.2Ghz)
                          4GB DDR3
                          500GB HDD
                          Nvidia vid cardje

Dus geen idee wat ik dan het beste kan nemen lichtsoftware om te bedienen of gewoon een ouderwetse lichtsturing? Hoofddoel van die laptop is voornamelijk Traktor draaien dus als hij beide tegelijk niet zou aankunnen ga ik liever richting lichtsturing.
                          Last edited by SqueeZr; Monday-07-05-2012, 14:16.

Comment

is wel vrij modern te noemen en kan mischien wel EN Traktor Pro EN lichtsoftware aan?
                            Zou ik niet doen. Is allereerst niet praktisch (je mist snel bepaalde delen in de muziek die je met je licht wilt opvangen), daarnaast gaat álles uit mocht je laptop er opeens mee ophouden.

Lichtsoftware is handig wanneer je veel wilt afwisselen qua programma's en snel wilt inspelen op de muziek (bijvoorbeeld strobe-effect bij opbouw van een climax), een lichtsturing is makkelijker als je af en toe eens iets wilt afwisselen en niet veel eisen stelt aan variatie o.i.d.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                              Zou ik niet doen. Is allereerst niet praktisch (je mist snel bepaalde delen in de muziek die je met je licht wilt opvangen), daarnaast gaat álles uit mocht je laptop er opeens mee ophouden.

Lichtsoftware is handig wanneer je veel wilt afwisselen qua programma's en snel wilt inspelen op de muziek (bijvoorbeeld strobe-effect bij opbouw van een climax), een lichtsturing is makkelijker als je af en toe eens iets wilt afwisselen en niet veel eisen stelt aan variatie o.i.d.
                              Dacht ik naderhand ook al aan dat het niet praktisch word en ik focus me nog altijd voornamelijk op de muziek die ik draai. Veel afwisseling is niet nodig eigenlijk het is voornamelijk leren werken met licht en bijleren (zoals je zegt kan ik mischien eens een strobe-effect er indroppen enz. en dat lijkt mij meer dan voldoende gewoon op muziekritme het licht laten reageren en indien nodig bij een climax ofzo een licht ingrijpen van mijzelf). Edit: verkeerd gelezen strobo erindroppen is dus met software maar goed zelfs dat is niet nodig ik ben al gelukkig als ik kleine ingrepen kan maken en het er een beetje netjes uitziet voor het grotere werk komt de verhuurder er toch altijd bij en die kerel bedient dan ook het licht en das perfect voor het grote werk maar drukt de rekeningpret bij de kleinere feestjes (die ik toch het meeste heb)

In elk geval heb je me overtuigd en als je toevallig zin hebt om het plug and play te maken (alle nodige safeties/G-haken/kabels en wat ik nog vergeet :)

Alsook een lichtsturing die jij zou aanraden erbij (dat alles kan bedienen maar voldoende geschikt is qua leercurve voor een beginner zoals ik).

Dan heb ik tenminste een compleet systeem zonder iets van details te vergeten als ik mijn bestelling plaats bij jullie en alvast bedankt voor de hulp en service Rick. :)
                              Last edited by SqueeZr; Monday-07-05-2012, 14:30.

Comment

Working...
                              X