Announcement

Collapse
No announcement yet.

Truss

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Truss

Hoi,

Ik heb laatst een stuk truss van iemand kunnen overnemen alleen zit ik nu met de vraag. Hoe kan ik zien welke soort truss het is? Of zijn driehoektrussen altijd dezelfde maten met alleen andere merken?

Met vriendelijke groet,

Mark Bouwhuis

Dat is verschillend al zijn er merken die in hetzelfde bedrijf zijn gemaakt en dus ook hetzelfde zijn zoals euro en dura truss maar als je ze 2de hands heb gekocht en de verkoper weet niet welk merk het is dan is het moeilijk, daarom heb ik mijn truss onlangs nieuw gekocht, dan weet ik ook welke koppelingen, hoeken, pinnen en eitjes en truss ik moet kopen als ik later wil uitbreiden.

Comment

Meestal zit er een sticker op of staat het er ingegraveerd bij de koppeling.
      als dit niet het geval is kun je de diameter van 1 buis opmeten als dit 50mm is dan heb je waarschijnlijk F33 truss, maar dan kan het nog van verschillende merken zijn.

Comment

Ook al is de diameter van de truss 50mm, dan nog kun je verschillende types koppelingen hebben. Normaal gezien staat er een merk&type ingegraveerd bij de koppelingen. Zoniet kun je de truss beter wegdoen, want je hebt geen flauw idee over de maximale belasting.

Comment

Tenzij je ze natuurlijk als totem gebruikt, maar inderdaad niets aanhangen als je niet weet welk truss je vast hebt.

Comment

Working...
          X