Announcement

Collapse
No announcement yet.

Software DMX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Software DMX

Hoi,

Mijn naam is Jamal beginners DJ, en heb een vraag.

Ik heb een vraag heb een paar dmx lampen en rookmachine, alleen heb gehoord dat je speciale kabels heb die in bijv een laser gaan en dan met usb naar je PC gaan. en dat je met speciale software het aan kan sturen.

- Weten jullie over welke kabels men het heeft.
    - En welke Software

Met vriendelijke groet (DJ) Jamal.

Dat is alleen als je een ILDA laser heb. Als een laser alleen dmx heeft kan je hem (en andere dmx lampen) wel met programma's zoals Daslight, FreestylerDMX, Cuelux en Sunlight aansturen. Om het dmx signaal te creëren heb je een dongeltje nodig van USB naar DMX, dat zullen de speciale kabeltjes zijn waar je van gehoord heb.

Comment

Dat weten wij wel... dat gaat over dit soort software.

Bij de meeste software wordt ook zo'n speciaal USB naar DMX kabeltje meegeleverd.

Comment

En als je nu door de bomen het bos niet meer ziet, de meeste softwares zijn gewoon freeware, alleen heb je een dongel nodig om het signaal om te zetten, dus probeer gewoon eens een paar programmatjes uit en kijk gewoon wat je het fijnste vind werken!

Comment

Sweetlight dongle of DMX4All volstaat!

Comment

Enttec heeft er ook. Zijn ook naar het schijnt ook erg degelijke dongle's voor het geld.

Maar zoals al gezegd er zijn er erg veel en iedereen vind een andere het prettigst werken.

Zo werkte ik vroeger met martin lightjockey. Gebruiken we nu cuelux software / dongle. Maar we zijn voor grote matrix dingen al voorzichtig aan het experimenteren met chamsy. Kortom erg veel verschillende software en dus ook mogelijkheden.

Let wel op! Er is ook meer dan gegnoeg software die alleen met hun eigen dongle werken! Dus bijvoorbeeld cuelux werkt echt alleen met de originele cuelux dongle! Dit is dus zeker de moeite waard om eerst even te chekken voordat je een dongle koopt.

Comment

Working...
            X