Announcement

Collapse
No announcement yet.

kaasdoek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kaasdoek

beste forumbezoekers,

ik heb een vraagje.
    ik heb regelmatig klussen waarbij ik brandwerend kaasdoek gebruik om bijvoorbeeld draperieen te maken of voor andere decoratie.
    klik hier voor enkele foto's.
    het nadeel van het kaasdoek is dat het erg dun is en een heel klein beetje doorscheinend, heeft iemand een goed alternatief voor kassdoek?
    het moet wel brandwerend zijn en niet duurder dan €2 / meter ;)

groeten,
    Eric

edit: eerst reageren dan pas foto kijken.. bleek niet handig.

Je kan in principe ook katoen gebruiken en dit (verder) impregneren met brandwerend materiaal

Comment

Nadeel van z'n impregneerspuitbus is een enorm rotwerk en je hebt best wat bussen nodig als je het aantal doeken gaat gebruiken wat op de foto's getoond wordt. Dat red je niet met 2,- de meter. Je mag ze tevens elke keer opnieuw impregneren als ze nat zijn geworden of gewassen zijn.
      De meeste brandwerende theaterdoeken zijn ook best dik (en dus te zwaar voor dergelijke toepassingen). Zeer geschikt als backdrops, dat dan weer wel.

Showtex zal ongetwijfeld doeken hebben die voldoen aan je wensen, behalve dan op het gebied van het prijskaartje...
      Op een doorsnee stoffenmarkt vind je ook van alles, maar dat is dan weer niet brandwerend/brandvertragend.

Comment

zit weer een beetje in de richting: ik wil een Ferrari voor de prijs van een skoda.
        Wil je niet doorschijnend wit doek, moet dit vrij dicht / dik zijn = duur
        brandwerend = nog duurder.

Probeer eventueel eens 2 doeken achter elkaar, zou al een stuk minder doorschijnend moeten zijn.

Comment

niet helemaal ontopic, maar ik ben wel benieuwd waar je dergelijk brandwerend kaasdoek kunt halen voor €2/meter...

Comment

Kijk eens bij Ruhe stof.
            Daar hebben ze brand vertragende doeken en hun prijzen zijn denk ik wel ok.

Comment

bedankt voor alle reacties ;)

Comment

Lycra schijnt ook goed spul te zijn. Nog niet meer gewerkt, maar ga wel eens wat proberen...

Comment

Ik wou niet weer een topic starten voor een klein vraagje, dus zet ik het hier maar. Ik heb dus een nieuw brandvertagend doek, maar ik zou daar graag mijn logo op zetten. Ik heb iemand aangesproken die nogal creatief is en dit voor mij zou kunnen doen. Hij ziet 2 oplossingen om het project te volbrengen 1) met textielverf een onderlaag verven en met spuitbussen het logo en de letters 2) alles op een speciaal papier printen en dat op het doek verwarmen (zoals ze bij t-shirts doen) mijn voorkeur gaat naar optie 2 omdat dit het meeste garantie geeft op een goed resultaat ( volgens mij toch). Maar nu is mijn vraag, in hoeverre is mijn doek dan nog brandveilig? Of veranderd dit er niet aan?

Comment

Tja ik ben geen drukker. Ik zou hiermee gewoon naar een bedrijf gaan die dit soort dingen als prof doet. Ziet er vaak strakker uit en het draait er meestal opuit dat het dan wel goed gaat en goed is. Voor zoiets heb je er dan vaker langer plezier van dan wanneer je zelf aan het hobbyen gaat.

Comment

die hobbyiest zit nu in zijn laatste jaar waar ze ook leren drukken (vraag me niet de exacte richting). Op school zou hij dit kunnen doen, en daar hebben ze ook proffesioneel materiaal. Lijkt me dus wel ok... Hij ging ook nog eens proberen informeren bij zijn leerkrachten.

Comment

Working...
                      X