Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goede lichtencombinatie? (beginner)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goede lichtencombinatie? (beginner)

Hallo,

Ik wil binnenkort een aantal discolichten aanschaffen.
    Ik dacht zelf aan:
    American DJ Tri Gem LED 2x
    Rookmachine 1x
    Mini laser stage

Is dit een goede combinatie?

Groeten!!

Waar ga je het voor gebruiken? Voor een slaapkamer of klein café is het een prima setje. Voor een drive-in show zou ik eerder gaan kijken naar wat basislicht (in de vorm van spots).

Comment

Is gewoon voor op de kamer niet voor drive in shows en in de zomer misschien in de achtertuin als beetje mooi weer word :) en dan tafel met dj set ernaast en kan ik dan beste een lichtbrug nemen of gewoon zon T lichtstatief en die naast die tafel zetten?

En bedankt voor de reactie :)

Comment

wat is je doel? wil je naar een eigen drive-in toe?
        daarbij zou ik die T bar achter je neerzetten, maar als je meer verlichting gaat aanschaffen in detoekomst zou ik voor een brug gaan.

Comment

In dat geval lijkt het me een prima setje. Zou inderdaad eerder voor een lichtstatief met T-bar gaan, dat is het meest compacte.

Comment

ik had zelf ook een strope aangeschaf
            en zeker icm 2x t-bar
            en de lichten hierop verdelen,dan krijg je mooiere effect van links naar rechts met name in de tuin.
            voor op de kamer zal het zeker wel tegroot zijn,kwa prijs zou ik het zeker niet laten liggen.
            kijk op
            Lichtstatief van Eurolite, uitgerust met T-Bar. Het statief kan in totaal vier spots dragen met een maximaal gewicht van 14 kg.

Comment

Bedankt voor jullie reacties!

En strope bedoel je strobe mee?

En als ik 2x t-bar haal kan ik altijd later nog meer lichten erbij kopen.
              En mijn kamers is best breed dus zou in principe ook wel makkelijk 2x t-bar in passen.

Comment

Wat je ook kunt doen, en wat anderen hier ook hebben gedaan, is een stukje decotruss ophangen in je kamer. ;) Ook leverbaar in andere lengtes en eventueel ook aan elkaar te koppelen. Kun je prima een paar lichteffecten aan hangen en ziet er aardig vet uit.

Voor het mobiele gebeuren (bijv. in je tuin) zou je dan een statief met T-bar kunnen nemen.

Comment

strobe

Originally posted by Mark114 View Post
                  Bedankt voor jullie reacties!

En strope bedoel je strobe mee?

En als ik 2x t-bar haal kan ik altijd later nog meer lichten erbij kopen.
                  En mijn kamers is best breed dus zou in principe ook wel makkelijk 2x t-bar in passen.
                  strope=strobe

Comment

Zo'n stukje decotruss is inderdaad een mooie oplossing. Ook ik maak er gebruik van :)
                    Hier een foto'tje en hier eentje met de lampjes aan :D

Comment

Ok nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Ik kwam net dit tegen: http://www.bax-shop.nl/overige-stand...l#!prettyPhoto

Is dit misschien wat dan heb ik alles in 1?

Groeten!!

Comment

Originally posted by Mark114 View Post
                        Ok nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Ik kwam net dit tegen: http://www.bax-shop.nl/overige-stand...l#!prettyPhoto

Is dit misschien wat dan heb ik alles in 1?

Groeten!!
                        Dit zal voor in het begin genoeg zijn. Maar hier kun je niet veel aan hangen want daar is hij niet voor gemaakt. Dus als je later wilt uitbreiden moet je misschien hiervoor weer iets nieuws kopen.

Dus ik zou zeggen: koop het in een keer goed!

Comment

Ik zat even te denken als ik nou niet die 2x tri gem led haal en die mini stage laser maar voor dat geld zoiets haal http://www.bax-shop.nl/led-effecten/...t-details.html en nog iets? plus een rookmachine of kan ik dan toch beter gaan voor optie 1?

Comment

Is ook een keuze. Je hebt natuurlijk dan maar 1 licht, i.p.v. 3, hoewel die ene mooier is dan die 2 tri gem bij elkaar. En als je eigenlijk geen laser hoeft, zou ik die agressor zeker nemen. Decotruss erbij, rookmachine erbij en je bent klaar.

Comment

Ik denk dat ik er nu over uit ben.

Deze dj meubel:
                              American DJ DJ-MTS 4
                              Hieraan kan 30 kilo lichtmateriaal hangen.
                              En dan in het midden een houten plank maken waar de dj set op kan en aan de
                              voorkant ook een houten plaat of een doek of iets dergelijks maken, maar daar zal ik het met mijn vader nog wel over hebben die is wel handig of heeft iemand nog andere goede ideeën?

In het midden van de lichtstatief komt:
                              DJ Aggressor Tri LED
                              Weegt 5,7 kilo
                              Daarnaast komt een rookmachine zat zelf te denken aan deze:
                              Eurolite N-19 700 Watt
                              Of kan ik beter een andere rookmachine kopen? En weegt 3,85 kilo
                              Dus die 2 dingen komen in het midden te hangen

Dan komt aan de buitenkant aan beide zeiden 1x de:
                              DJ Tri Gem LED
                              Dus dat komt neer op 2x 2 kilo = 4 kilo

Dus dan kom ik op totaal 12,55 kilo uit dus dat moet makkelijk lukken

Is dit een goede keuze kwa lampen en kwa dj meubel?

Groeten :D

Comment

Working...
                              X