Announcement

Collapse
No announcement yet.

Showtec led par 56 short mijn blauwe led strips vallen uit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja maar dat is toch niet zo moeilijk om te vervangen of wel soms???
    Maar weet jij of ze ook te verkrijgen zijn dan.
    En is dan ook meteen het gezeik dat de letjes stuk gaan voorbij?

Comment

Waarschijnlijk is het makkelijker om nieuwe te kopen en misschien ook nog wel goedkoper. Ik weet niet of het uberhaupt kan, en of dat het probleem oplost. Het kan ook ergens anders aan liggen.

Comment

Maar stel het is duurder om een printplaat te kopen moet ik dan weer showtec nemen of een andere want ik heb er ook 1 van american dj en die is niet stuk!!

Comment

Dan zou ik zelf een 2e american DJ nemen, over het algemeen is ADJ wat beter. (Qua goedkope ledparren)

Comment

Daar sluit ik me bij aan!

Comment

De budget ledparren van showtec zijn een drama. We hebben er een keer 30 tegelijk besteld en geleverd gekregen maar bij het installeren kwamen we er al snel achter dat blauw een nogal ruim begrip is voor showtec. We hadden namelijk 3 kleuren blauw. Ook houden met enige regelmaat complete klusters ledjes op. Meestal blauw maar soms ook wel eens groen of rood.

Je kan de ledjes per cluster vervangen maar vergis je niet in het werk dat het met zich mee brengt.

Nu hebben we zelf eurolite en zijn hier erg over te spreken.

Comment

Hey

De flits aan het begin en aan het eind heb met de condensatoren te maken. En zijn niet kwalijk voor de levensduur van de leds. Overigens komt het wel voor dat leds eerder stuk gaan dan staat aangeschreven. Ik heb de exact dezelfde lampen als JE beschrijft en daar doen er ook een paar het niet. Wil je het probleem verhelpen zou k kijken of er iets met garantie kan. Want als JE gaat proberen er andere leds in te doen is de kans groot dat deze een andere kleur blauw zijn. In ieder geval mij stoort het niet zo heel erg

Hoop dat je er iets aan hebt

Comment

Iedereen bedankt voor de informatie SUPER.
                  Weet nu wat ik ga doen.
                  Echt bedankt.

mocht je nog advies willen geven mag altijd XD

Comment

Wat een boel reacties om een simpel probleem op te lossen of advies te geven... daarnaast gaat er weer aardig wat offtopic of raakt het de plank mis.

Vanaf mijn kant nog wat woorden:
                    Indien je de goedkope Showtec parren bij ons bestelt en er mocht er eentje defect raken binnen de garantietermijn (bijvoorbeeld bij uitvallende LEDs), breng hem dan even langs of stuur hem naar ons terug via het antwoordnummer en we zorgen dat je een werkende of nieuwe terugkrijgt.

Daarnaast wordt er door de meesten teveel verwacht van deze LED-parretjes. Ze zijn niet gebouwd om iedere week mee op pad te gaan en flink te schommelen tijdens vervoer. Voor vaste installatie waar geen of weinig budget is zijn het leuke dingen.

Wil je ze mobiel gebruiken of stel je hogere eisen, kijk dan inderdaad naar ADJ of CLS LED-parren. Zelf ben ik erg gecharmeerd van de American DJ Mega Tri Par Profile die sinds kort uit is. Wanneer ADJ de voorraad van die armatuurtjes op orde heeft verwacht ik dat ze hard gaan lopen. De lichtopbrengst van die dingen is perfect en de kleurenmenging is prima. De armaturen hebben de prijs van een wat duurdere 'conventionele' LED-par maar je kunt er meer mee en zijn naar mijn mening in alle optieken beter.

Comment

Ik had deze parren niet bij bax gehaald maar bij houten ken je dat???
                      En daar hadden ze die 2 showtec parren.
                      Maar de volgende parren bestel ik gewoon bij bax en dan van adj.
                      Bedankt ;)

Comment

Als ze niet bij ons zijn aangeschaft dien je garantiekwesties af te handelen met de shop waar je ze gekocht hebt. Daarnaast is dit het Bax forum, dus verwijzingen naar anderen hebben we liever niet. ;)

Comment

Houten is volgens mij net zo'n markt als in Beverwijk?

Comment

Euh.. wat zeg ik nou net..

Comment

Gaat dus om tweedehands spul.. en dat is dus zonder garantie: vette pech - par weg.

Heb zelf ook een aantal van die goedkope showtec ledparretjes: natuurlijk ze zijn niet heel degelijk, geen perfecte kleuren etc. maar ze kostten ook niet veel. Wel al eentje defect gehad maar die werdt netjes door bax vervangen. Als er eens eetje sneuveld door "ruig" gebruik in de dry-hire is dat niet zon probleem. Gaat dr bv een high-power par kapot dan lijkt me dat wat minder prettig.

Comment

Tsja, begon met 2 van deze parren, toen 4 en toen 6 waarvan er nu 2 in eigengemaakte aircones zitten. Bij de eerste 2 toen wel eens wat problemen gehad met ledjes, maar nu heb ik alle parren ruim een jaar / 1,5 jaar, geen enkel probleem. Gaan 2x in de maand mee op pad, gaat prima. Enkel bij 1 parretje 1 ledje kapot, maar daarvoor ga ik totaal geen moeite doen om hem terug te sturen. Enkel nadeel dat ze totaal niet fel zijn eigenlijk. Daarom ga ik binnenkort nog wel 4 stuks er bij halen, of misschien overstappen naar gewoon andere parren. Maar eerst staan er andere dingen op het schema. Een nieuwe LED-print is veel duurder als een nieuwe led par, en is ook nog moeilijker om er weer in te zetten.

Comment

Working...
                                X