Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX balk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DMX balk

Hallo,

Omdat ik met mijn truss niet in alle feestzalen terecht kan en soms ook niet welkom ben, ben ik op zoek naar iets compacter en gemakkelijk in gebruik want DMX is niet mijn sterke kant. Nu zat ik aan deze balk te denken omdat hij ingebouwde programma's, jammer om dan niet mijn cuelux aan te sluiten maar die ingebouwde programma's maakt het voor mij gemakkelijk.
    Nu de vraag, zijn die programma's de moeite of neem ik beter andere balken die ik dan verbind met cuelux?

>>> http://www.bax-shop.nl/dimmerpack-dm...l#!prettyPhoto

Hallo mol,

Als ik het goed heb gelezen heb jij led parren? Dan zou ik gaan voor http://www.bax-shop.nl/dimmerpack-dm...t-details.html of natuurlijk een gewone T4 en daar je led parren dan aan hangen.

De bar die jij uitgekozen hebt is voor de "oude" 300/500/1000 watt parren(die met halogeenlamp).

Daar sluit je dan je led parren

Comment

De ledparren die ik nu heb wil ik niet van adres veranderen anders loopt het weer verkeerd zoals de vorige keer, ronennieshow heeft alles nu ingesteld en geprogrameerd en dat laat ik zo.

Ik kies dus niet de goedkoopste manier maar ik wil niet dat het weer verkeerd loopt, want DMX is een probleem voor mij.

Ik kan dus kiezen voor die balk wat jij voorstelt en dan nog 8x ledpar aanschaffen.

Comment

Je kan er ook voor kiezen om een nieuwe show te programmeren met dezelfde dmx adressen zoals ze nu ook al staan, dit is volgens mij wel mogelijk?

Als je voor deze optie kiest dan zou ik 2 normale 4 barren aanschaffen.

Comment

Gewoon een kls 801 nemen of 2 van eurolite. Neem hier de voetschakelaar bij of zet de ledparren balk op auto en je bent klaar. Geen irritant geflikker maar gewoon een intern programma wat eigenlijk best netjes verloopt.

Wij hadden ook een keer spoed spoed snel snel nu nu klusje en we denken ach het gaat niet anders dus het moet maar. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat het auto programma van de kls 801 van eurolite meer dan netjes is. In iedergeval veel beter dan de sound to music modus van welke lamp dan ook. Daar word ik altijd wel zo zenuwachtig van. Ook krijg je er meteen een statief adapter en een flightbag bij. Wat wil een mens nog meer ;)

Comment

@ Ronny

Daar had ik helemaal niet meer aan gedacht, dat is de beste/makkelijkste oplossing die er is.

Comment

Bedankt,

Ik denk dat ik dit balkje zal bestellen, en later kan ik ze nog toevoegen aan cuelux.
              Het succes van de KLS-800 was ongekend. Er was echter wel ruimte voor verbetering. Daarom heeft Eurolite de KLS-801 uitgebracht. Dezelfde kleurenmenging-techniek, maar voorzien van vier extra stroompunten. Weg verdeelblokjes!

En als die meevallen dan komt er nog een balk bij en kan ik voor mijn grotere set de ledparren vervangen door deze.

En dit statiefje
              Licht statief kopen? ♫ Niet-goed-geld-terug ♫ 3 jaar garantie ♫ Morgen in huis! ♫ Licht statieven koop je online bij Bax Music
              Last edited by Mol; Wednesday-30-05-2012, 09:52.

Comment

Let wel dat de programma's die je nu voor je LED-parren hebt, niet werken op de KLS-801.

De KLS-801 heeft namelijk standaard 15 DMX-kanalen voor alle functies.

Als je hem stand-alone of automatisch gebruikt maakt dat natuurlijk niet uit, dan heb je je software niet nodig.

Comment

Op het gebied van compacte simpele lichtstatefjes ben ik helemaal fan van de showtec metal tripods. Licht, klein, adapter voor fourbar, en onverwacht degelijk voor dat geld.
                  Misschien een optie om te overwegen.

Comment

Ja dat weet ik rick, daarmee dat ik zei dat ik hem later met cuelux zal gebruiken eens ik wat beter met dmx kan werken, in het begin laat ik het stand alone werken en als ik niets verkeerd kan doen bij het programeren dan wil ik het wel eens proberen maar ik ben dan bang dat ik het werk van ronnie dan teniet zal doen.

Originally posted by SLGV View Post
                    Op het gebied van compacte simpele lichtstatefjes ben ik helemaal fan van de showtec metal tripods. Licht, klein, adapter voor fourbar, en onverwacht degelijk voor dat geld.
                    Misschien een optie om te overwegen.
                    Dat wil ik wel eens bekijken, heb je er een linkje naar (compleet met fourbar)

Comment

De vernieuwde Showtec Tripod: de Tripod MKII. Verschillende dingen zijn verbeterd, waardoor een sterker en multifunctioneel lichtstatief gemaakt is. Helaas nog niet TUV gekeurd.

De standaard bar die er op zit kan je zo er af halen en een bar van bijvoorbeeld kls of een andere dmx bar er in plaatsen.

Comment

Ik dacht al dat het over die bar ging ;)
                        Dan heb ik liever de KLS-801, die zijn compleet met lampen, er zitten programma's ingebouwd en je kan nog andere lampen erop inprikken en met de voetcontroller is het helemaal top.
                        Last edited by Mol; Wednesday-30-05-2012, 11:34.

Comment

Neenee, dit is enkel een statief waar je die KLS op kan zetten.

Comment

Ah ik had het verkeerd begrepen, ik dacht eerst dat je het over een compleet setje had, daarmee dat ik de link vroeg want ik kon niets vinden.
                            Nu begrijp ik dat het enkel om het staief gaat om de fourbar erop te plaatsen ;)

Comment

Er bestaan ook booster bars, dit is een t4 alleen dan met geïntregeerde DMX Splitter, je gaat 1 keer in met stroom, DMX in en DMX uit, en op de bar zitten 4 dmx uitgangen en 4 stopcontacten, hier kan je de ledparren aanhangen die je nu hebt en je hoeft ook geen adres te wijzigen: http://www.bax-shop.nl/dimmerpack-dm...t-details.html

Comment

Working...
                              X