Announcement

Collapse
No announcement yet.

Front verlichting

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Rick, ik ben net van hetzelfde idee.

Ik heb trouwens al perfecte front verlichting gezien met pars die langs de zijkant ongeveer 30° voor de muzikanten gericht stonden. Dit was echter met conventionele pars die genoeg in huis hadden om alles te verlichten. Dus ik zoek enkel daarvoor een led alternatief.
    Kiezen zal moeilijk zijn zo. De eerst genoemde oplossingen hebben beide een erg verschillende stralingshoek. Ik denk voor mij dat hoe breder hoe beter.( eurolite ml-30 ). Maar verliest de breedte dan ook aan lichtsterkte?
    Past American DJ CWWW18 Flat Par LED trouwens ook in dit rijtje thuis?
    Dan valt nog te bezien, is 2 voldoende of 4 beter?

Als de verschillende lichten binnen zijn kan ik eens afkomen op een zaterdag. Zien is altijd beter want op filmpjes blijft 't moeilijk om een juist idee te hebben. :cool:

Comment

Het belangrijkst blijft om je positie zo goed mogelijk te blijven optimaliseren. Probeer zoveel mogelijk langs de voorzijde te verlichten, of schuin. Door middel van T-bars kun je vaak nog een aardig verschil maken.

Daarnaast denk ik dat je niet te veel naar de afstralingshoek moet kijken indien je op verschillende locaties komt te staan. Als je juist veel ruimte hebt, ga je je spots verder weg zetten en wil je een zo strak mogelijke bundel om strooilicht te voorkomen. Indien je afstand maar kort is, wil je zo breed mogelijk kunnen projecteren. Zodoende dat ik ook gelijk aan de THA-50 van Eurolite dacht, aangezien die een verstelbare lens heeft. Hier heb je zelfs nog een losse barndoor voor, zodat je het licht helemaal naar wens kunt afschermen. Voor grotere klussen lijkt me dat een van de meer ideale opties.

Moet je in een café op 2 meter afstand iemand gaan uitlichten, dan zou ik er eerder voor kiezen om bijvoorbeeld een sunstripje te gebruiken, zoals ronennieshow ook al aangaf. Of desnoods een parretje met een brede afstraling indien je die diagonaal kunt plaatsen. Eventueel zou je hier ook de CWWW9 of 18 van ADJ voor kunnen pakken, maar je hebt dan vrij weinig controle over de afstraling en voor grote klussen is hij wat minder geschikt.

Comment

Niet led maar misschien toch een idee om 2 horizonbakken/floodspots op statief te zetten?

Comment

in jou problemen zou ik toch eerder gaan kijken naar een set sunstrips.
          je kan ze altijd kwijt, en ze geven mooi licht.

tis een aardige investering maar wel een goede zo te lezen

edit:
          als je de showtec stageblinder pakt, ben je 106,- euro perstuk kwijt. en ik heb zelf goede ervaringen met de showtec sunstrips.
          Last edited by Fallgum; Monday-11-06-2012, 20:59.

Comment

Wacht even met het adviseren van blinds, Fallgum!
            Die zijn NIET bedoeld/ontwikkeld om constant te branden!!

Comment

Working...
            X