Announcement

Collapse
No announcement yet.

advies: Licht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• advies: Licht

Hoi,

Mijn naam is Jamal ik ben 14 jaar, en ben Dj. Ik ben heel erg aan het nadenken over mijn verlichting, Ik heb weinig verlichting en wil daar iets aan doen. ik heb tot nu toe een moonflower en een laser en rookmachine, ik zat te denken om nog 2 lasers erbij te nemen. Maar dan zit ik ook weer te denken aan led parren. Ik denk dat die meer prioriteit hebben. Maar ik weet het allemaal niet zo goed. DMX heb ik ook nog niet. en dat wil ik nog niet. vanwege mijn budget. Dus het liefst wil ik licht dat ook stand alone is.

over mijn geluid hoef ik me verlopig nog niet druk te maken. Dus mijn vraag: Wat adviseren jullie me?

Mijn budget is 160,- euro.

Met vriendelijke groet Jamal.

EDIT: IK WIL LED
    Last edited by DJ sjamou; Friday-08-06-2012, 15:54.

Kijk 2e hands voor een DMX bar met 4 par56 bijvoorbeeld. Die heeft automatische programma's. Dan is het niet zo'n kermis dan led parren (als die in automatische stand staan).

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
      Kijk 2e hands voor een DMX bar met 4 par56 bijvoorbeeld. Die heeft automatische programma's. Dan is het niet zo'n kermis dan led parren (als die in automatische stand staan).
      En dat is led?

Comment

DMX bar met 4 par56, is geen led nee. Kijk anders naar een Eurolite KLS bar. Die heeft een platte led serie (ik heb zelf de KLS-800) en ben er zeer over te spreken.

Comment

DMX bar met 4 par56, is geen led nee. Kijk anders naar een Eurolite KLS bar. Die heeft een platte led serie (ik heb zelf de KLS-800) en ben er zeer over te spreken.
          Ik weet niet naar welke ik moet kijken, Kan je er me één adviseren?

Comment

Toevallig zijn die Eurolite KLS setjes allemaal boven je budget (sommigen iets meer dan de ander). Alleen waar wil je het precies voor gebruiken? Draai je (tot nu toe) alleen maar op feestjes bij jou/vrienden thuis, en wil je daar dan wat basisverlichting voor hebben? Of draai je op feesten waar al een hele installatie is, en wil je wat voor op je slaapkamer hebben?

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
              Toevallig zijn die Eurolite KLS setjes allemaal boven je budget (sommigen iets meer dan de ander). Alleen waar wil je het precies voor gebruiken? Draai je (tot nu toe) alleen maar op feestjes bij jou/vrienden thuis, en wil je daar dan wat basisverlichting voor hebben? Of draai je op feesten waar al een hele installatie is, en wil je wat voor op je slaapkamer hebben?
              Wat jij zegt, Basisverlichting ik draai voor nog geen 100 mensen. Dus het is gewoon een basis par setje wat ik nodig heb.

Comment

Deze KLS-200 zal voor jou al voldoen denk ik. Klik

Wel duurder dan jouw genoemde budget, maar daarvoor ga je niet iets veel beters vinden. De KLS is DMX bestuurbaar, en heeft automatische programma's / muziek gestuurd. Het enige wat je nog nodig hebt is een statief. Maar die zijn simpel te zoeken. (Eurolite STV-40)

Hiermee maak je gewoon een simpele en mooie basis-set en die uit eindelijk makkelijk uit te bereiden is.

Comment

Deze KLS-200 zal voor jou al voldoen denk ik. Klik

Wel duurder dan jouw genoemde budget, maar daarvoor ga je niet iets veel beters vinden. De KLS is DMX bestuurbaar, en heeft automatische programma's / muziek gestuurd. Het enige wat je nog nodig hebt is een statief. Maar die zijn simpel te zoeken. (Eurolite STV-40)

Hiermee maak je gewoon een simpele en mooie basis-set en die uit eindelijk makkelijk uit te bereiden is.
                  Ja dat is me gewoon echt veel te duur, Hebben jullie niet iets goedkopers, 180,- euro is dan nog wel te doen.

Comment

Het is wel een leuk setje. Je kan het beste nog even doorsparen, en dan die set kopen. Je gaat trouwens ook geen 4 LED parren met statief binnen je budget redden. Met 160 euro alleen heb je de goedkoopste LED parren, en als je dan een 20 euro statiefje erbij gaat kopen heb je gewoon een te goedkoop setje, wat je snel genoeg zult merken. De statief kan het niet aan, zakt bijv. in of valt gewoon om. Doorsparen zal trouwens niet onmogelijk zijn, het ligt er alleen aan hoe bereid je bent om te huren (ik weet niet of je snel licht nodig hebt, maar ik zeg het gewoon ff). En je kunt ook gaan voor halogeen parren. Maar daar ben ik zelf niet zo'n voorstander van.

Comment

Als je een LED par set koopt, bv: showtech (140,-) een statief american audio (25,-) een t bar (15,-) ben je redelijk goedkoop uit. De statief zal dit prima houden (heb ze zelf ook!) de parren kunnen beter maar zijn verder wel prima.

Even de namen van de producten:
                      LED PAR SET
                      STATIEF
                      T-BAR

Dit alles kun je light-to-sound besturen, maar raad ik zeker niet aan. Dit is meestal een grote hel. Wat je kan doen is even doorsparen en deze kopen!

Totaalprijsje zonder controller: €183,50
                      Totaalprijsje met controller: €255,50

Comment

Spaar gewoon lekker door, tot je een wat kwalitatief beter setje kan kopen. Anders zul je het echt gaan merken. Halogeen parren mis ik zelf toch echt wel, op de wat oudere feestjes. Dan mis je die sfeer toch echt wel.. Ik heb inmiddels anderhalf jaar de KLS en 2 en een half jaar Halogeen gehad. Baal toch wel dat hij weg is.

Comment

nu je ongeveer weet wat je voor jouw budget kan krijgen, wil ik er ook nog aan toevoegen dat je met 4 parren alleen niet voldoende zal hebben voor 100 man. Ik reken altijd vanaf 50 man zéker 8 parcans. Ik denk dat je tot 100 man wel met 8 parren toekomt, alles wat boven de 100 man gaat, vraagt volgens mij meer basis-licht. Veel hangt natuurlijk ook af van hoe groot de ruimte is waarin je speelt, maar ik denk dat het wel een goede basisregel is.

Comment

Die parren van showtec is brol, ze gaan rap stuk en dat wil je ook niet, ik zou ook nog wat sparen voor de kls 200 en later kan je nog uitbreiden met een 2de setje, zo heb je 8 lampen.

Comment

Ik denk, net als andere, dat als je gewoon even lekker doorspaart tot ±€250. Je veel betere producten kan kopen!

Je kan dan eens gaan kijken naar CLS, of de KLS van EuroLite!

Comment

Working...
                              X