Announcement

Collapse
No announcement yet.

licht controlers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• licht controlers

beste mensen

ik heb een vraag aan jullie
    ik wil in mei een parren set en movie heads kopen
    en evt led tubes
    alleen nu zit ik te twijvelen tussen 2 gewone controlers 1 par 1 movie
    of het via de laptop regelen het licht
    wat vinden jullie?

Het ligt aan je toepassing. Moving heads (zoals ze eigenlijk heten, en niet movie heads) zijn leuk om te zien, maar met scanners kun je meestal precies hetzelfde doen. Ook zijn scanners meestal 2x zo goedkoop als movingheads, waardoor je 4 scanners kunt ophangen in plaats van 2 movingheads, waar je dus veel meer leuke effecten mee kunt maken.
    Wat betreft je parrenset, hier is ook veel keuze in. PAR 56, 64, short, long, black, chrome, de keuze is aan jou. En ook niet te vergeten de lamp. NSP, MFL, e.d. zijn termen welke in de shop netjes worden uitgelegd.
    En over de lichtsturing, wat denk je zelf dat het beste voor jou werkt? Werken d.m.v. een schermpje met toetsenbord en eventueel een midi-controller om chases makkelijk aan te roepen, of liever werken met een tafel met faders? Wellicht interessant om dit eens uit te gaan proberen in de showroom van Bax.

En heb je ook al nagedacht waar je het aan gaat hangen? Een nette lichtbrug is wel nodig om alles te kunnen houden wat je er aan wilt gaan hangen. En op het moment dat je een trussbrug neer gaat zetten, zul je ook wind-up statieven nodig hebben.

Verder zullen we ook een budget nodig hebben om je het beste te kunnen adviseren, en, zoals gezegd, de toepassing hiervoor.

Comment

Het ligt er compleet aan wat je eisen zijn, je budget en voor welke doeleinden je ze wilt gaan gebruiken.

Wanneer je veel live wilt gaan ingrijpen dan zou ik zoiezo voor een tafel kiezen.

Of je dan twee in één wilt of los hangt af van je budget.

Comment

De Stage Setter heb ik zelf ook, maar let wel op dat deze niet 19" is. (Iets waar ik wel vanuit ging, maar wat dus niet zo is... hij is 15" breed). Ik ben nog wel bezig om zelf een rackadapter in elkaar te frutselen m.b.v. een LED Operator adapter, alleen moet deze nog binnenkomen bij Bax.
        Verder is het een heel leuk tafeltje voor het geld met veel mogelijkheden. Het programmeren hiervan is ook stukken makkelijker dan bij een scanmastervariant.
        Ook kun je verschillende chases door elkaar laten lopen (transparant ;)) en kun je veel scenes per chase programmeren.
        Verder nog de bump-buttons om een scene onder te programmeren, bij mij zit er een laser onder, maar is ook ideaal voor stroboscopen, blinders of een 'full on' functie voor je parren. :) Ik ben er zeer tevreden over. Enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat je geen fade time aan een chase kan toewijzen, want ik wil wel trage bewegingen, maar kan nu geen shutterchases maken met mijn scanners, omdat deze de volgende indeling hebben:
        dicht
        strobe 1 flits/sec
        strobe 2 flits/sec
        ...
        strobe 7 flits/sec
        open

Verder ben ik er zeer tevreden over. :)

Comment

Mijn verhaaltje maar even hierheen meegenomen, kunnen we hier verder met de vraag over de controller.

Denk ook nog eens aan mijn opmerking over je schrijven, gebruik eens hoofdletters, leestekens en hele zinnen.

Comment

okee bedankt,
            en ik zal het proberen
            ben daar niet zo held in

Comment

als ik 2 movingheads neem en 2 parren setjes en die controler
              hoe sluit ik die dan aan ?

Comment

Lees het DMX-verhaal dat op het forum staat eens door. Daar wordt DMX duidelijk en netjes uitgelegd.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                  Lees het DMX-verhaal dat op het forum staat eens door. Daar wordt DMX duidelijk en netjes uitgelegd.
                  okee :)

Comment

ik denk dat ik het snap
                    kanaal 1 tot 4 = par verlichting
                    en kanaal 5 tot 11= movinghead
                    enz.

Comment

Precies. Wel je movingheads apart aansturen voor het beste effect.
                      Verder heb ik je er ook op gewezen dat scanners wellicht beter zijn, afhankelijk van je toepassing, omdat je vaak 4 scans kunt kopen i.p.v. 2 movingheads. Meer fixtures = meer creativiteit voor chases.

Comment

okee
                        en kan ik ook 4 par lampen aan doen en tegelijk de movingheads of scanners?
                        en ja ik weet nog niet wat ik moet doen en mooier is
                        movingheads of scanners

Comment

Wanneer je ze goed programmeert, kun je er hele leuke dingen meer uithalen. :) Het ligt er maar aan hoe je ze programmeert. Maak bijv. 1 programma met alleen parren, 2e programma alleen movinghead/scan.
                          Waar ga je ze voor gebruiken?

Comment

voor optredens en feestjes en (kinder)disco`s

Comment

En waar komt het aan te hangen? Ook niet onbelangrijk, dat heb ik ook reeds aangegeven. Een goede lichtbrug is een must wanneer je een dergelijke setup gaat opzetten.

Comment

Working...
                              X