Announcement

Collapse
No announcement yet.

licht controlers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

denk een lichtbrug
    en welke spullen raad u mij aan
    wil
    een licht controler
    movingheads of scanners 2 of 4
    4 par 56
    een flichtcase
    de kabels
    en de parren wil ik kunnen dimmen
    en dat ze programma`s hebben

Comment

Dit is volledig afhankelijk van je budget. Immers, we kunnen de grootste lichtbrug, de meest uitgebreide controllers en de duurste movingheads aanraden, maar wanneer hier geen budget voor is, gaat dit niet werken. ;)

Gezien de prijsklasse waar je in zit zou ik gaan voor een setje van 8 parren (al dan niet LED-parren, misschien interessant om je meer in te verdiepen, is ook al veel behandeld op het forum) en twee of vier scanners om mee te beginnen, aan een nette lichtbrug die in de shop staat. Ik zou trussbruggen als de American DJ DuraTruss (die ik zelf heb) wel achterwege laten omdat deze niet geschikt is voor eventuele uitbreiding. (En ik verwacht dat je dat misschien wel van plan bent. :))
      Leuke scanners zijn bijvoorbeeld de Winner van JB-Systems of de Aztek DJ Robo (welke helaas niet meer leverbaar is, maar nog wel tweedehands).
      Bekabeling zou ik ook absoluut niet op bezuinigen, zorg altijd voor voldoende XLR-kabel. Voor in de trussbrug zou ik een stuk of 8 kabels á 1 meter nemen om de apparaten aan elkaar te koppelen. Voor distributie naar de lichttafel zou ik 4 kabels á 10 meter nemen, meestal ruim voldoende. Het beste kun je hiervoor XLR-kabel nemen die is uitgevoerd in 110 ohm, welke in de shop ook onder DMX-kabel staat, tussen de verlichtingskabels. Mocht je budget dit niet toelaten, dan kun je eventueel ook microfoonkabel pakken, van ProCab bijvoorbeeld.
      Ook goed dat je het over flightcases hebt, maar deze zijn nieuw wel erg duur. Misschien een idee om die tweedehands ergens op te scharrelen? Wat grotere kisten gaan vaak tegen spotprijzen weg omdat ze vaak in de weg staan.
      Voor de parren had ik al verteld, kijk voor een controller als deze, die ook in andere varianten leverbaar is. Zelf heb ik de Showtec versie welke de beschikking heeft over 40 ingebouwde speed-programma's en een fade time-functie. (Zodat de parren rustig overlopen in plaats van echt geknipper.)

Comment

okee bedankt voor uw uitleg :)
        en ja ik wil in de toekomst zeker uit bereiden
        en het liefst heb ik alles nieuw

Comment

Echter weten we nu nog steeds het budget niet, zou je dat misschien kunnen vertellen?

Comment

zo 3 a 4000 euro

Comment

Dat is wel een redelijk groot budget. Toch zou ik kijken voor een stevige lichtbrug van 6 á 8 meter breed, twee T4's met parren (misschien LEDparren?) en vier leuke scannertjes. Verder nog wat kabel en 1 of twee leuke controllers in een flightcase plus wat transportkistjes.
              Misschien dat je zelf eens een setje kunt samenstellen, waar wij dan nog op- of aanmerkingen op kunnen geven?

Comment

okee ik zal straks eens dingen uitzoeken
                en ze hier neer zetten.
                ik denk dat ik 1 controler doe voor de parren
                en die andere voor mov/scan

Comment

Let er dan ook wel op dat je voldoende XLR-kabel neemt om twee DMX-lijntjes te trekken, of gebruik een merger (maar die zijn wel duur..).

Comment

okee daar zal ik op letten
                    en wat is een merger eigenlijk ?

Comment

Een merger zorgt er voor dat je 2 verschillende DMX-lijnen kunt 'mengen' tot 1 dmx-lijn.

Voorbeeldje.
                      Je hebt een:
                      - parcontroller (4 kanaals)
                      - scancontroller (256 kanaals)

Beide prik je in op de merger. De merger zorgt er voor dat 1-256 bestemd zijn voor de scancontroller en 257-260 voor de parcontroller, zodat je met 1 DMX-lijn kunt werken.

Comment

okee bedankt voor de uitleg :)

Comment

Ik zou gewoon kabels trekken dat scheelt je een flinke hap geld.

Voor 3 a 4000 euro zou ik niet te moeilijk doen en een leuke brug aanschaffen met wat martin scans en een paar leuke parren en eventueel een leuk center effect.

Vergeet ook geen rookmachine daardoor komen je effecten pas echt tot hun recht

Comment

dankuwel
                            ik zal straks eens een lijstje maken
                            voor evt op/aanmerkingen
                            of aanvullingen

Comment

we zijn benieuwd!!

Comment

kan ik deze
                                http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html
                                gebruiken voor een parren set ?

Comment

Working...
                                X