Announcement

Collapse
No announcement yet.

licht controlers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Het kan, maar het is verre van ideaal. Deze is meer bedoeld voor intelligente verlichting zoals scanners, wel een leuk tafeltje om een paar scanners op te programmeren maar je mogelijkheden zijn wel een beetje beperkt. (Maar daar is de prijs dan ook naar. ;)) Ik heb zelf dit tafeltje ook gehad om twee Aztek DJ Robo's mee aan te sturen, maar vond toch de mogelijkheden wat te beperkt wanneer je met verschillende fixtures gaat werken (DMX-effecten welke je apart aan en uit wilt zetten). Daarom heb ik nu de Stage Setter van Elation hier staan en het oude tafeltje fungeert nu bij een vriend om een ledparretje in een slaapkamer aan te sturen. :)

Ik adviseer een controller zoals ik die al eerder heb aangegeven.
    Zelf heb ik de 4-kanaals versie van deze, welke prima en eenvoudig werkt. Veel ingebouwde programma's, diverse functies en wat voor drive-in werk ook handig is, je kan snel naar dimmer-modus omschakelen, iets wat ik heel vaak gebruik wanneer er tussendoor iets gezegd wordt door een feestganger of als er opeens een sketch tussendoor komt. Direct vol licht om de aandacht te trekken en je kunt ook nog eens iets zien als publiek zijnde. ;)

Comment

die had ik niet gezien
      daar kan je 8 parren op doen toch ?
      en kan ik deze ook doen ipv een t bar
      http://www.bax-shop.nl/dimmerpack-dm...t-details.html

Comment

Ik zou niet weten waarom niet. Of je moet ongeschikte parren hebben maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. :)

Comment

ik neem par 56

Comment

Standaard PAR56 kunnen gewoon op die DMX aangesloten worden voor zover ik weet. Zou je nog moeten kunnen dimmen ook.

Comment

okee bedankt :)

Comment

Originally posted by msvb View Post
                die had ik niet gezien
                daar kan je 8 parren op doen toch ?
                en kan ik deze ook doen ipv een t bar
                http://www.bax-shop.nl/dimmerpack-dm...t-details.html
                Dat kan inderdaad prima, maar ik vind persoonlijk een T4 een stuk netter staan omdat de elektronica verwerkt zit in de balk en je geen aparte balk aan een T-bar moet gaan hangen. Kwestie van persoonlijke voorkeur. ;)

Comment

Ook is je bekabeling al dan niet nog extra beschermd door de metalen behuizing van de T-Bar.

Comment

Originally posted by Patrick View Post
                    Ook is je bekabeling al dan niet nog extra beschermd door de metalen behuizing van de T-Bar.
                    Hoe bedoel je dat precies? Het principe van een dimmerpack en een T4 is in principe hetzelfde, alleen is de een een groot blok en de ander een langwerpige balk.

Comment

dan moet ik deze casr hebben toch ?
                      http://www.bax-shop.nl/double-door-f...t-details.html

Comment

Als je er de Showtec Lite8 of een andere 3 HE hoge controller in wilt doen, ja. ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
                          Hoe bedoel je dat precies? Het principe van een dimmerpack en een T4 is in principe hetzelfde, alleen is de een een groot blok en de ander een langwerpige balk.
                          Bij een dimmerpack zitten de aansluitingen van boven, bij een T-bar is van achter of aan de zijkant het meest voorkomend. Is dus ook moeilijker voor regen om er bij te komen. Zal in de praktijk zeer, zeer, weinig uitmaken maar blijft alsnog een voordeel voor de T-bar :p details, details.

Comment

Sowieso zou ik een vuilniszak dichttapen rond een T4 bij buitengebruik. Deze zijn namelijk niet waterdicht. ;)

Comment

Ik hang zowiezo al niks buiten zonder een tent of iets dergelijks erboven/.

Comment

Met een budget van 3 à 4000 zou ik gelijk gaan kijken naar een softwarematige DMX controller, dan kan je parren, scanners, rookmachines, stroboscopen, enz allemaal combineren, en er samen een mooie lichtshow van maken, als je meerdere controllers gebruikt zullen chases nooit gelijk lopen, omdat ze hun eigen ingebouwde clock gebruiken, of een net iets anders afgestelde, ingebouwde microfoon.
                                Wil je daarnaast toch 'echte' faders of knoppen hebben, dan kan je een midi-controller aan je computer hangen, om zo wat extra controle te hebben.

Comment

Working...
                                X