Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 movingheads stand alone laten draaien

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 movingheads stand alone laten draaien

Heey people,

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen want zelf lukt het me niet..
    Ik heb 2 maal de movinghead Unicorn. Voor het mooie wil ik eigenlijk dat ze allebei hetzelfde doen op stand alone mode. Alleen dit lukt dus niet.
    Kan iemand mij hiermee helpen?
    Is het mogelijk om 2 movingheads met elkaar aan te sluiten en allebei in stand alone mode hetzelfde te laten doen?
    Zo ja, hoe doe ik dat?

Bedankt alvast,

Met vriendelijke groet,
    Pascal Zwinkels

Hallo,

Dat kan.
    Dan moet je er een op master mode zetten en de andere op slave mode.
    Dan hier een DMX/XLR kabel tussen leggen en walla, hij doet het! ;)
    Last edited by DjRRRenetjuh; Friday-15-06-2012, 16:17.

Comment

Ja hoe jij het zegt is simpeler dan dat het is.
      Dat heb ik dus allebei gedaan.
      Een dmx kabel tussen de 2 movingheads gedaan en vervolgens de eerste op master gezet en de 2de op slave, maar hij doet gek genoeg niks..
      Moet ik toevallig nog ergens anders op letten?

Comment

Rotte kabel misschien?

Comment

Originally posted by Pascal Zwinkels View Post
          Ja hoe jij het zegt is simpeler dan dat het is.
          Dat heb ik dus allebei gedaan.
          Een dmx kabel tussen de 2 movingheads gedaan en vervolgens de eerste op master gezet en de 2de op slave, maar hij doet gek genoeg niks..
          Moet ik toevallig nog ergens anders op letten?
          Zoals djjoepv zegt: kapotte/rotte kabel?!

een vraag van mijn kant: hoe ver staan ze van elkaar af en hoeveel meter kabel zit hier tussen? werken ze op DMX wel goed?

Comment

Heb je op de master movinghead de geluidsgestuurde modus of een intern programma geactiveerd?

Comment

Ook handig te checken, heb je de kabels wel in het goede gat gestoken? Je hebt namelijk en DMX in, en een DMX out. Bij de master moet je volgens mij de out hebben.

Comment

Het is zeker geen rotte kabel. Ik heb meerdere DMX kabels en bij elke DMX kabel doet die het niet. Al sluit ik de DMX kabels aan op me scanner dan doen ze het wel gewoon prima.

Om te testen had ik ze even 1 meter maar uit elkaar gezet. Al zou ik er mee gaan draaien dan staan ze ongeveer 4 meter uit elkaar. En op DMX doen ze het wel gewoon goed.

De master movinghead heb ik op de geluidsgestuurde modus gezet. Bij geen geluid doen ze dus niks.

En als laatst heb ik de kabels er ook goed in gedaan. Ik heb dus de master movinghead, daar heb ik via DMX-Out een DMX kabel uit laten gaan en bij de slave de DMX kabel in het DMX-in gat gestoken.

Ik zou het dus echt niet weten wat ik nou precies fout doet. Misschien dat ik de instellingen van de movinghead verkeerd in heb gesteld? Iemand enig idee?

Comment

En werken ze wel op het interne programma?

Comment

Originally posted by Pascal Zwinkels View Post
                    De master movinghead heb ik op de geluidsgestuurde modus gezet. Bij geen geluid doen ze dus niks.
                    Dit lijkt me logisch. Als er geen muziek is, doet hij ook niks, aangezien hij in de geluids mode staat.

Volgens mij zou die eerder in de automatische stand moeten staan, vanplaats geluid.

Comment

In je handleiding staat welke dipswitches je moet gebruiken. Als je de movingheads hebt ingesteld op de switches die er staan, zou hij het moeten werken. Je kan ook nog even naar de klantenservice van bax bellen.

Comment

Ik wil jullie allen bedanken.
                        Ik dacht dat ik hem goed had ingesteld maar dat was dus niet het geval. Nu is het me eindelijk wel gelukt en ben er erg blij mee!
                        Bedankt voor jullie vriendelijke hulp!

Comment

Working...
                        X