Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat nodig om 3D lasershow te maken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat nodig om 3D lasershow te maken?

Beste,

Ik ben nieuw op dit forum, en ik hoop dat mijn vraag op de juiste plaats op het forum staat.

Ik ben van plan om onderstaande laser aan te schaffen:
    Briteq Spectra-3D koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Graag had ik hiervoor met een laptop animaties, teksten en logo's voor willen maken.

Wat heb ik hiervoor nodig buiten de laser en de laptop?

Ik ben op onderstaande gebotst:
    Met de Laserworld Phoenix4 LIVE Set software incl. interface haalt u een compleet pakket in huis waarmee u moeiteloos verbijsterende lasershows ontwerpt. Het programma heeft een uiterst gebruiksvriendelijke structuur.

Heb ik hiermee voldoende om van start te kunnen gaan?

Alvast bedankt!

Het enigste wat je nog meer nodig hebt is een lange ilda kabel.

Maar hou er wel rekening mee dat deze een scan set heeft van 25.000 pps.

Je kan hier al wel tekst en iet wat uitgebreidere dingen mee projecteren. Maar als je het echt wat bewerkelijkere tekst en plaatjes worden dan red je het er helemaal niet mee. Dan krijg je erg schokkende beelden.

Wij hebben een 30.000 en een 50.000 pps en zelfs met de 50.000 pps zijn langere teksten ( zeg meer dan 4 a 5 letters tegelijk ) al eigenlijk minder aan het worden. Ga je boven de 7 letters tegelijk dan is het eigelijk al niet echt schitterend meer.

Comment

merci voor je snelle reactie! ;)

Comment

Ik vind de naam lichtelijk misleidend, het effect is 3D het projecteren van 3D wordt al een ander verhaal. 25kpps is niet bepaald veel om complete animatie projecties uit te voeren. Kijk misschien eens naar de Laserworld CS-1000RGB. Kost iets meer maar heeft veel meer vermogen en is ook een stuk vloeiender.
        Daarnaast vraag ik mij eigenlijk af waarom je juist 3D projectie's wilt maken?

Comment

Uitgebreide animaties, teksten en logo's, dat gaat niet direct lukken. Relatief eenvoudige patronen kun je uiteraard wel maken.

Hou er daarnaast rekening mee dat je dingen als het 3D-effect, grating wiel en web-pattern wiel via DMX zult moeten bedienen. Dat gaat niet via ILDA. het ILDA protocol zorgt alleen voor functionering van de scanset en laserdiodes door middel van analoge pulsen.

Daarnaast zou ik persoonlijk juist eerder voor een Spectra-3D gaan vanwege de vele functies (waardoor je heel creatieve effecten kunt maken!). De intensiteit van de stralen zal Beglec kennende wel in orde zijn, dus ook al is hij 480mW, je komt er toch een behoorlijk eindje mee.

Daarnaast denk ik dat het verschil tussen een CS-1000RGB en een Spectra-3D niet zo gek veel is. Je moet er namelijk rekening mee houden dat de CS-1000RGB maximaal 1000mW is. Vaak zie je dit terug op de sticker. In het meest gunstige geval zit de CS-1000RGB rond de 800mW. Dat lijkt dus op 2x zoveel vermogen, maar is niet 2x zo veel intensiteit.

Daarnaast heeft de CS-1000RGB een 30 kpps scanset, maar dat is berekend op 4 graden. Ik betwijfel dus dat de CS-1000RGB vloeiender is en dat zal de praktijk moeten uitwijzen, dat kun je niet op voorhand zeggen.

Gezien het verschil in prijs tussen de twee en de waanzinnige functies die je bij de Spectra-3D krijgt zou ik het wel weten. :)

Comment

De naam is wel wat misleidend. De Spectra-3D sprak mij gewoon enorm aan, en aangezien ik nog geen pro ben hierin, wou ik hier even om advies komen vragen wat ik nodig had om hiermee leuke dingen te kunnen doen.

Comment

Als je het uiterste er uit wilt halen:
              - ILDA lasersoftware (Pangolin Quickshow bijvoorbeeld, erg fijne lasersoftware)
              - DMX-controller (om eenvoudig de effectwielen te triggeren)

Verder nog de nodige ILDA- en DMX-bekabeling. Optioneel een noodstop (kan je ook doen met een 230V schakelpaneeltje). En natuurlijk iets om het geheel op te hangen, plus iets dat rook of nevel produceert (rookmachine, fazer of hazer).

Comment

Vraagje aan de kenners:

Op welke verschillen bij de 2 onderstaande software moet ik letten, en welke krijgt jullie voorkeur van de 2 en waarom?

Pangolin Quickshow is lasersoftware waar u alle kanten mee uit kunt. Wilt u alleen kunnen wisselen tussen de 2000 voorgeprogrammeerde cues? Of maakt u graag zelf muziek-gesynchroniseerde lasershows? Het kan allemaal!

Met de Laserworld Phoenix4 LIVE Set software incl. interface haalt u een compleet pakket in huis waarmee u moeiteloos verbijsterende lasershows ontwerpt. Het programma heeft een uiterst gebruiksvriendelijke structuur.

Comment

Ik zou voor Phoenix gaan, omdat je live wat meer kan bewerken. Wij gaan misschien begin volgend jaar een nieuwe laser met software, spiegels etc. kopen. Dan ook voor mij waarschijnlijk phoenix

Comment

Ik neig meer naar Pangolin Quickshow. Eenvoudiger te begrijpen, makkelijker om functies te triggeren en je hebt een overzichtelijke menustructuur. Phoenix werkt wat omslachtiger en de ervaring hier is dat beginners het als enigszins lastig ervaren om bepaalde functies binnen Phoenix te vinden.

Daarnaast hebben we voor Pangolin een contactpersoon binnen Nederland. Ook erg handig, bij specifieke vragen en/of problemen.

Beide systemen draaien bij ons in de showroom, kom ze beiden eens uittesten zou ik zeggen. Het beste is dan om even via de helpdesk een afspraak te maken zodat er wat tijd voor je gereserveerd kan worden, voor een korte demo. ;)

Comment

Ik heb het volgende aangekocht:

Op zoek naar Laserworld producten? Bestel bij Bax Music met 60 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage!

Ik heb de volledige installatieprocedure gevolgd, maar krijg geen beeld.
                      Kan er mij iemand hierbij helpen?
                      Last edited by vivanostalgica; Wednesday-01-08-2012, 18:35.

Comment

Krijg geen beeld in de vorm van.....

De software doet het niet?
                        De laser projecteerd niets?

Als de laser het niet doet kan het namelijk het volgende zijn,

Staat niet in ilda modus.
                        De sleutel schakelaar voor de laser diodes achter op de laser staat nog op uit.
                        Er is geen kleur gekozen in de software of een ander iets wat de laser normaal activeert staat niet aan.

Comment

Heb je de meegeleverde 9-pins DSUB connector (grijze losse plug) wel aangesloten? Anders doet hij het ook niet. ;)

Comment

Ik was idd die grijze losse plug vergeten.
                            Last edited by vivanostalgica; Thursday-02-08-2012, 15:48.

Comment

Working...
                            X